Staatsloterij vertedert met Frekkel
- Bureaus
- 11 dec 2018 @ 10:45
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CampagnesCommercialsSocial mediaStorytelling
- 11 dec 2018 @ 10:45
- Jeroen Mirck
December is de tijd van Sint, Kerst, Oudjaar én de oudejaarstrekking van de Staatsloterij. Voor de Staatsloterij is dit de grootste trekking van het jaar. Daarom werd met TBWA\Neboko (en Blauw Gras voor social) ook de grootste campagne van het jaar ontwikkeld. In de hoofdrol het hondje Frekkel.
'De campagne voor de Oudejaarstrekking verschilt duidelijk van de succesvolle ‘de 10e kan het gebeuren’ campagne voor de maandelijkse trekkingen”, vertelt Patritia Pahladsingh, Managing Partner van bureau TBWA\NEBOKO. “Die keuze hebben we samen met de Staatsloterij heel bewust gemaakt”.
Shirley Kind, Head of Marketing Staatsloterij: 'De Oudejaarstrekking is een loterij op zichzelf, die in grootte en in sentiment echt anders is dan de maandelijkse trekkingen. En dus moet de campagne ook echt anders, grootser zijn.'
'We willen met deze campagne Nederland raken met een sentiment dat juist in december heel sterk is', vult Darre van Dijk, Chief Creative Officer van TBWA\Neboko, aan. “Want juist in december wil je samen zijn met je dierbaren. Of dat nu mensen of dieren zijn”.
In de campagne neemt de Staatsloterij Nederland mee in het verhaal van het hondje Frekkel. Een lelijk hondje, dat bang is dat zijn baasjes hem inruilen voor een mooier exemplaar als zij de hoofdprijs van 30 miljoen winnen. Een aandoenlijk verhaal met een sprookjesachtig tintje, waarin de boodschap is dat samenzijn met je dierbaren heel veel waard is. Zelfs meer dan 30 miljoen. Een even mooie als onverwachte boodschap van de Staatsloterij.
De campagne wordt groots gelanceerd met een film van 1 minuut en 45 seconden die op 10 december op alle zenders zal worden uitgezonden. Vervolgens wordt de campagne omnichannel uitgerold naar social media, online, digital OOH, en in de retailkanalen. TBWA\Neboko is verantwoordelijk voor het ATL-concept, terwijl Blauw Gras zich wierp op de social doorvertaling, waarbij Frekkel uiteraard ook de hoofdrol speelt.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Auping lanceert campagne rond ultiem slaapcomfort
- Bruna test AI-commercial en -billboard en consument lijkt geen...
- Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch voor Makro
Laatste Nieuws
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes

