Staatsloterij vertedert met Frekkel
- Bureaus
- 11 dec 2018 @ 10:45
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CampagnesCommercialsSocial mediaStorytelling
- 11 dec 2018 @ 10:45
- Jeroen Mirck
December is de tijd van Sint, Kerst, Oudjaar én de oudejaarstrekking van de Staatsloterij. Voor de Staatsloterij is dit de grootste trekking van het jaar. Daarom werd met TBWA\Neboko (en Blauw Gras voor social) ook de grootste campagne van het jaar ontwikkeld. In de hoofdrol het hondje Frekkel.
'De campagne voor de Oudejaarstrekking verschilt duidelijk van de succesvolle ‘de 10e kan het gebeuren’ campagne voor de maandelijkse trekkingen”, vertelt Patritia Pahladsingh, Managing Partner van bureau TBWA\NEBOKO. “Die keuze hebben we samen met de Staatsloterij heel bewust gemaakt”.
Shirley Kind, Head of Marketing Staatsloterij: 'De Oudejaarstrekking is een loterij op zichzelf, die in grootte en in sentiment echt anders is dan de maandelijkse trekkingen. En dus moet de campagne ook echt anders, grootser zijn.'
'We willen met deze campagne Nederland raken met een sentiment dat juist in december heel sterk is', vult Darre van Dijk, Chief Creative Officer van TBWA\Neboko, aan. “Want juist in december wil je samen zijn met je dierbaren. Of dat nu mensen of dieren zijn”.
In de campagne neemt de Staatsloterij Nederland mee in het verhaal van het hondje Frekkel. Een lelijk hondje, dat bang is dat zijn baasjes hem inruilen voor een mooier exemplaar als zij de hoofdprijs van 30 miljoen winnen. Een aandoenlijk verhaal met een sprookjesachtig tintje, waarin de boodschap is dat samenzijn met je dierbaren heel veel waard is. Zelfs meer dan 30 miljoen. Een even mooie als onverwachte boodschap van de Staatsloterij.
De campagne wordt groots gelanceerd met een film van 1 minuut en 45 seconden die op 10 december op alle zenders zal worden uitgezonden. Vervolgens wordt de campagne omnichannel uitgerold naar social media, online, digital OOH, en in de retailkanalen. TBWA\Neboko is verantwoordelijk voor het ATL-concept, terwijl Blauw Gras zich wierp op de social doorvertaling, waarbij Frekkel uiteraard ook de hoofdrol speelt.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers