Union pest automobilist weg uit PC Hooftstraat

- Bureaus
- 27 feb 2019 @ 12:46
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CreatieInteractie
- 27 feb 2019 @ 12:46
- Lucas Boon
Om de filosofie 'Bikers first' van fietsmerk Union bij te staan bedacht reclamebureau Natwerk recent een actie die de nodige reuring teweegbracht in de Amsterdamse P.C. Hooftstraat.
Het bureau kaapte een autoparkeerplaats in de straat en toverde deze om tot een fietsenstalling op wieltjes. Met deze list wilde Union ruimte bieden aan acht fietsers. Het merk maakt dan ook een statement: Nederland moet een fietsland blijven. Maar in de chique winkelstraat was niet iedereen het daarmee eens.
Volgens een winkelier in de straat werden zijn klanten door de actie weggejaagd. 'En die komen juist graag naar de PC omdat je hier makkelijk kunt parkeren.' Een winkelend stel: 'Het is onnodig. De automobilist in Amsterdam wordt al genoeg gepest.' Een fietser was positiever gestemd: 'Ik stond wel even te kijken toen dat karretje aan kwam rijden. Maar dit is top, goede actie.'
Schuren
Hugo Velthuis, brand manager bij Union, laat weten: 'Een sympathieke actie, waarbij we een duidelijk statement maken. We willen met Union een stap zetten richting creatief en zichtbaar werk dat iets losmaakt. We zijn daarvoor niet voor niets bij Natwerk uitgekomen, het mag best een beetje schuren.'
Frank de Ruwe, creatief directeur bij Natwerk, voegt daaraan toe: 'Fietsen is in alle opzichten gewoon beter dan autorijden. Juist goed dat de actie heftige reacties opriep. Het draait om het losmaken van de discussie: auto's of fietsen?'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Jorn -de Grote Beer- is gevallen
- Greenpeace noemt Rabobank trotse sponsor van natuurverwoesting
- Amsterdam Centraal kiest Tosti Creative voor nieuwe...
- Technologie PR-bureau En Serio wordt B Corp
- Nieuwe wervingscampagne Leger des Heils laat rauwe...
- T-Mobile lanceert TikTok campagne om gebarentaal te leren
Laatste Nieuws
- Nieuw verkeersbord vraagt aandacht... 30-05-2023
- Effie Awards introduceert... 30-05-2023
- Nieuwe merkstrategie en -identiteit... 30-05-2023
- [branded content] Squla focust op... 30-05-2023
- Jonge creatieven bepleiten trein... 30-05-2023
- Being There organiseert Insight... 28-05-2023
MarketingTribune Events
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day
- 19sep 2023
CrossBorder Event
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres