Raw lanceert Lonely Planet voor bureaus
- Bureaus
- 8 mei 2019 @ 10:01
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CommunicatieReclame
- 8 mei 2019 @ 10:01
- Lucas Boon
Alles gebeurt in Amsterdam? Volgens We Are Raw wel. De stichting lanceert vandaag Agencies of Amsterdam, een platform voor starters in de creatieve industrie dat hen inzicht geeft in het hoofdstedelijke bureaulandschap.
Daarnaast is het platform -de 'Lonely Planet' voor bureaus- een handige tool voor professionals uit de creatieve industrie.
Met een aandeel van 29,5% en een jaarlijkse omzet van 4,5 miljard euro is Nederlands de grootste exporteur van creatieve diensten wereldwijd. Alleen al in Amsterdam zijn ruim 80.000 personen actief die werken voor een recordaantal bureaus.
Zo'n booming business biedt kansen, maar is ook overweldigend, stelt Raw. Vooral voor starters in de bureauwereld is het moeilijk om uit te vinden waar te beginnen. Agencies of Amsterdam moet daar de oplossing voor zijn. 'Het creatieve bureaulandschap is meer gefragmenteerd dan ooit, met als gevolg dat studenten en starters moeite hebben om een beeld te vormen van de mogelijkheden die de industrie te bieden heeft. Het ontbreekt simpelweg aan overzicht', aldus de board van Raw University.
Uitbreiden
Agencies of Amsterdam bevat op het moment van schrijven een eerste selectie van meer dan vijftig creatieve bedrijven. Om het overzicht compleet te maken, roept Raw bureaus op om zich aan te melden of hun profiel te verifiëren. Het doel voor 2020 is om het aanbod te vergroten en meerdere disciplines toe te voegen, zoals PR, muziek en design. Op de lange termijn spreekt Raw de ambitie uit om uit te breiden naar andere creatieve steden zoals Rotterdam, Barcelona, Berlijn en New York.
Ga voor meer informatie naar de website.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing