Raw lanceert Lonely Planet voor bureaus
- Bureaus
- 8 mei 2019 @ 10:01
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CommunicatieReclame
- 8 mei 2019 @ 10:01
- Lucas Boon
Alles gebeurt in Amsterdam? Volgens We Are Raw wel. De stichting lanceert vandaag Agencies of Amsterdam, een platform voor starters in de creatieve industrie dat hen inzicht geeft in het hoofdstedelijke bureaulandschap.
Daarnaast is het platform -de 'Lonely Planet' voor bureaus- een handige tool voor professionals uit de creatieve industrie.
Met een aandeel van 29,5% en een jaarlijkse omzet van 4,5 miljard euro is Nederlands de grootste exporteur van creatieve diensten wereldwijd. Alleen al in Amsterdam zijn ruim 80.000 personen actief die werken voor een recordaantal bureaus.
Zo'n booming business biedt kansen, maar is ook overweldigend, stelt Raw. Vooral voor starters in de bureauwereld is het moeilijk om uit te vinden waar te beginnen. Agencies of Amsterdam moet daar de oplossing voor zijn. 'Het creatieve bureaulandschap is meer gefragmenteerd dan ooit, met als gevolg dat studenten en starters moeite hebben om een beeld te vormen van de mogelijkheden die de industrie te bieden heeft. Het ontbreekt simpelweg aan overzicht', aldus de board van Raw University.
Uitbreiden
Agencies of Amsterdam bevat op het moment van schrijven een eerste selectie van meer dan vijftig creatieve bedrijven. Om het overzicht compleet te maken, roept Raw bureaus op om zich aan te melden of hun profiel te verifiëren. Het doel voor 2020 is om het aanbod te vergroten en meerdere disciplines toe te voegen, zoals PR, muziek en design. Op de lange termijn spreekt Raw de ambitie uit om uit te breiden naar andere creatieve steden zoals Rotterdam, Barcelona, Berlijn en New York.
Ga voor meer informatie naar de website.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rijksoverheid lanceert campagne Man, zeg er wat van
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Makro brengt humor in eindejaarshectiek
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- ANWB breidt merkbelofte uit naar energie
- VGZ zet met nieuwe campagne aan tot denken
Laatste Nieuws
- Ruilen? Niet bij deze bon18-11-2025
- Nederland blijkt liever dan gedacht... 18-11-2025
- VRT toont harde realiteit achter ‘ik... 17-11-2025
- Wegenwacht richt pijlen op jongere... 14-11-2025
- Nieuwe campagne Slachtofferhulp... 13-11-2025
- Volkswagen en TeamNL lanceren... 12-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

