Nederlandse Brouwers lanceert 'gouden momenten'-campagne

Nederlandse Brouwers lanceert 'gouden momenten'-campagne
  • Bureaus
  • 5 aug 2020 @ 08:14
  • 24376 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • RetailCampagnes

Gewone alledaagse dingen veranderen in gouden momenten met een goed glas bier. Dat is het credo van de nieuwe campagne van Nederlandse Brouwers. Doel is om de landelijke horeca te steunen.

Vereniging Nederlandse Brouwers is de overkoepelende organisatie die belangen behartigt van veertien in Nederland gevestigde bierbrouwerijen, waaronder Heineken, Grolsch en Gulpener. De vereniging rapporteerde in juni een sterke daling van de bierverkopen in de horeca van 58,1% ten opzichte van juni vorig jaar.

Met deze campagne, ontwikkeld door The Alchemists in samenwerking met Brain Creatives, wil Nederlandse Brouwers laten zien dat je ook met inachtneming van alle tegenwoordige geldende maatregelen in de horeca 'gouden momenten' kunt beleven. De vereniging roept consumenten daarom op om hun gouden moment te delen op social media met de hashtag #goudenmomenten.

Lucie Wigboldus, directeur Nederlandse Brouwers, zegt: 'We kunnen eindelijk weer samen genieten met vrienden en familie van mooi getapt bier in de horeca. Uit onderzoek blijkt echt dat 'minder ongedwongenheid' momenteel het grootste obstakel is voor mensen om een bezoek aan de horeca te brengen. Met deze campagne willen we laten zien dat, met inachtneming van alle maatregelen, je alsnog volop samen kunt genieten. We willen hiermee zowel de horeca als de brouwers een steuntje in de rug geven in dit zware jaar.'

De tv-commercial is in de maand augustus te zien bij de Ster, RTL en de Talpa-zenders. De campagne wordt verder uitgerold op Facebook en Instagram. Bekijk de tv-commercial hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken