Tony’s Chocolonely: wat is (on)eerlijk?
- Bureaus
- 16 sep 2020 @ 16:56
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - FoodCampagnes
- 16 sep 2020 @ 16:56
- Lucas Boon
In Nederland is het verhaal van Tony's Chocolonely inmiddels bekend, maar dat geldt (nog) niet voor het buitenland. Tijd om daar verandering in te brengen, vindt het chocolademerk, dat vandaag samen met creatief bureau Herc en acteur Idris Elba een nieuwe internationale campagne lanceert.
Het bureau uit Amsterdam (sinds 2018) ontwikkelde een 'creatief manifest' voor Tony's, met in de hoofdrol (de stem van) de Britse acteur en spoken word-artiest Idris Elba. In de film, zoals Herc dit noemt, wordt benoemd wat fair en wat unfair is, zoals bijvoorbeeld kinderen werkzaam in de internationale cacao-industrie.
Rogier de Bruin, medeoprichter en creative director van Herc, zegt: 'Tony's Chocolonely is een briljant merk met een bijzondere missie. Met de ambitie om zijn boodschap ook in andere markten te introduceren en verspreiden, vroeg het merk ons om een helder manifest dat het motto 'chocolate, serious about people' duidelijk verbeeldt. We hebben vervolgens het merk -Tony's maakt geen reclame- vertaald in contrastrijke 'eerlijke' en 'oneerlijke' scenes. Precies zoals Tony's is: vrolijk en serieus tegelijk.'
Emilio de Haan, net als De Bruin oprichter en creative director, vult aan: 'En waarom Idris Elba? Hij past bij het merk. Zijn moeder komt uit Ghana, samen met Ivoorkust de hoofdbron van de cacaobonen. Én zijn hart ligt bij het verbeteren van de levens daar, dus de missie van Tony’s spreekt hem erg aan.'
Thecla Schaeffer, chief marketing officer van Tony's Chocolonely, zegt: 'Voor mij is het heel simpel: Herc begrijpt de huidige en culturele tijdgeest als geen ander en weet communicatiestrategieën te vertalen in kleurrijk, uitgesproken creatief werkt. Precies wat Tony's nodig heeft.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Auping lanceert campagne rond ultiem slaapcomfort
- Bruna test AI-commercial en -billboard en consument lijkt geen...
- Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch voor Makro
Laatste Nieuws
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes

