Ace neemt Herc over: ‘Onze generatie bepaalt het beleid’
- Bureaus
- 28 jan 2021 @ 06:01
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Geen tag
- 28 jan 2021 @ 06:01
- Lucas Boon
Creatief bureau Herc treedt toe tot bureaugroep Ace, dat nu 180 medewerkers telt. Samen met Herc-oprichters Rogier de Bruin en Emilio de Haan en Ace-voorman Rogier IJzermans bespreken we de overname. ‘Herc vertegenwoordigt het nieuwe reclamegeluid.’
Ace neemt alle aandelen van Herc over, wat wil zeggen dat De Haan en De Bruin zich terug inkopen binnen de groep. Een model dat is ontwikkeld vanuit de visie om creatief ondernemerschap te voeden, in plaats van af te kopen, aldus Rogier IJzermans, oprichter van Ace. De groep bestaat nu uit de bureaus Born05, Blauw Gras, Glasnost, Airborne, Fitzgerald, Newborn en als benoemd Herc. Ace opereert vanuit kantoren in Amsterdam en Utrecht. In 2021 ligt de focus op het 'goed integreren en laten samenwerken' van de bestaande bureaus.
Ik zag Herc altijd als een bureau dat zijn eigen koers bepaalt, weinig concessies doet en daar ook succesvol in is. Blijft met het aansluiten bij Ace dit DNA wel overeind?
Rogier de Bruin: 'Als je als bureau kleiner bent, moet je juist vaak samenwerken en verbinden om tot iets groots te komen. Die eigen koers voeren we altijd al met anderen en het succes daarvan is nu een reden om op te schalen. Dat kun je dan stapje voor stapje doen, maar we doen dat nu sneller en met een groter gebaar. In Ace hebben we een partner gevonden die ons de ruimte geeft om door te bouwen en de groep is zowel inhoudelijk als cultureel complementair aan ons bureau.'
Wat levert de overname Herc concreet op?
Emilio de Haan: 'Als kleiner zelfstandig bureau loop je steeds net één stap achter je groei aan. Door de samenwerking met Ace kunnen we een stevigere basis bouwen, waardoor er ook meer ruimte vrijkomt om te innoveren en jonge mensen op te leiden. Met deze stap kunnen we dus zowel vernieuwing als continuïteit waarborgen. En we merken dat klanten het fijn vinden dat we nu meer capaciteit hebben. Waar we eerst alleen maar 'ja' konden zeggen op een deel van de opdracht, kunnen we nu een veel breder vraagstuk bedienen.'
Jullie spreken over 'een nieuwe generatie marketeers'. Wie zijn dat precies?
De Bruin: 'We zien dat onze generatiegenoten ook aan klantzijde steeds meer het beleid bepalen. Elke generatie heeft zijn eigen verleden, eigen kijk op de toekomst en eigen cultuur. Ace en Herc sluiten hier naadloos op aan, waarmee het perfect past in de huidige tijdsgeest. Mooi dat die herkenning er is.'
Wat levert de overname Ace op?
Rogier IJzermans: 'Herc vertegenwoordigt wat mij betreft het nieuwe geluid binnen advertising. Het zijn échte merkmensen die de hedendaagse cultuur snappen. Ze bouwen merken vanuit die cultuur en lifestyle, en weten op die manier door te dringen binnen de communities waarin die merken relevant willen zijn. Het bureau is vanuit zijn kern gewend om samen te werken met andere disciplines, waardoor diversiteit binnen teams omarmd wordt. In de traditionele reclamebranche is dat wat mij betreft een prachtige eigenschap die de komende jaren leidend wordt.'
Wat wordt het eerste wapenfeit?
De Haan: 'De overname zelf is al een statement, haha. De contouren van een new school-netwerk, waar een frisse wind waait, wordt zichtbaar en hoorbaar. En aan de achterkant zijn we natuurlijk al aan het samenwerken op enkele klanten. Wordt vervolgd.'
Beeld v.l.n.r.: Rogier de Bruin, Emilio de Haan, Rogier IJzermans.
HERC joins Ace HD from Born05; on Vimeo.
;-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
- Overname Pinch vergroot Nederlandse... 08-07-2025
- Omnicom lanceert sportlabel Dark... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers