Together To-Get-There: wandelend Koffiedik Kijken

Together To-Get-There: wandelend Koffiedik Kijken
  • Bureaus
  • 7 jan 2021 @ 05:33
  • 21924 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Kennissessie

Elk jaar kijken we als marketing-reclamebranche in het koffiedik en voorspellen we wat het komende jaar aan nieuwe inzichten en trends gaat brengen. Normaal staan we met de witte wijn en bier in de hand dicht bij elkaar, door corona kan dat even niet, dus we gaan als het aan de IAA ligt op donderdag 28 januari 2021 onder meer heel gezond en coronaproof wandelen.

Kyra Roest van IAA, die jaarlijks het Koffiedik Kijken spektakel organiseert, is de bedenker van de zogenoemde Koffiedik Kijken Koffie Toer. Zij mijmert nog even over de editie van 2020. ‘Weet je nog? Donderdag 9 januari 2020? Toen we met zijn allen hutjemutje in het Koninklijk Instituut voor de Tropen stonden? Met voorspellingen van Maartje Blijleven, Dorkas Koenen, Atva van Zanten en Jan Lammers? Weet je hun voorspellingen nog? Nu zitten we aan het begin van het jaar, zijn we allemaal Zoom moe. Kunnen we geen webinar meer zien, willen we vooral mensen zien. We hebben behoefte aan serendipiteit, huidhonger, bij elkaar komen en we willen eigenlijk gewoon naar de club.’

Ik heb geen zin in weer een webinar: Koffiedik Kijken wordt een heuse wandeltoer met onbekende vakcollega's

Volgens Roest is luisteren naar de doelgroep het startpunt. En dat geldt zeker ook voor Koffiedik Kijken. ‘Ik heb vooral geen zin in wéér een webinar met talking heads achter mijn laptop. En dat is ook niet waar Koffiedik Kijken om bekend staat. We hebben wat anders nodig. En daarom kwam het volgende idee bij mij naar boven: we moeten elkaar zien! We gaan het walk & talk breder oppakken. Niet met degene die je al kent, maar juist met onbekenden uit het vak.’

Iedereen die zich aanmeldt voor de 2021 coronaproof Koffiedik Kijken koopt een all-in ticket voor het middagprogramma. Allereerst ga je vanaf 13.00 tot 15.30 uur met 4 verschillende mensen – en steeds per duo, want coronaproof - wandelen. Je krijgt op basis van algoritmes steeds een andere partner toegewezen. Je wandelt per keer ongeveer 20 minuten. LET OP: waar je wandelt hangt af van het aantal aanmeldingen per stad. Het kan dus zijn dat je wandelt in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag of Utrecht. Dit wordt allemaal duidelijk gaandeweg januari. Tijdensde wandeling wordt er uiteraard gezorgd voor koffie, een broodje hamburger, bubbels etc. Na de Koffie Toer is er vanaf 16.00 uur een heus tv-programma.

Het tv-programma kan iedereen gewoon via Google home, Apple TV of welk apparaat je ook hebt streamen. Het enige wat je hoeft te doen is volgens Roest om op de luie bank te gaan hangen. Voelt het volgens haar toch als Koffiedik Kijken TV. Roest: ‘Ontbreekt er eigenlijk nog maar één element, de interactiviteit! Het Feuerwerk alternatief in de vorm van een Kahoot quiz was hierin de inspiratie. We sluiten de Koffiedik middag dan ook af met de Koffiedik Kijken Terugblik Quiz. Kun je ook nog mooie prijzen winnen.’ De quiz start om 17.30 uur. Het programma is rond 18.00 uur afgelopen.

De voorspellingen voor 2021 komen dit keer van Brian Hirman (GUC Agency), het duo Yvonne Prins & Carolien Van ’t Hek (UM), Caroline van Turennout (Zeeman) en een mystery guest.

Uiteraard wordt 28 januari ook bekendgemaakt wie het Gouden Koffiekopje heeft gewonnen. Wordt het Maartje Blijleven, Dorkas Koenen, Atva van Zanten of toch Jan Lammers?

Roest is superblij met het alternatief. ‘Het maakt Koffiedik Kijken anno 2021 toch een mooie kick-off van het jaar van IAA, bvA, VIA (IAB & VEA), MWG, ADCN en mediapartner Adformatie. Met dank aan onze partners voor het mede mogelijk maken. ACE, dank Rogier! Amp.Amsterdam, dank Joost! Result, dank Arno! Bakkie Media, dank Thijs! En iedereen die ik ben vergeten. Ik verwacht aanmeldingen in grote aantallen. Immers: wie wil er niet even de serendipiteit van ontmoetingen? Ik ben benieuwd welke 4 vakgenoten ik ga ontmoeten. Jij ook? Meld je dan nu aan.’

Voor het volledige programma en tickets voor de Koffie Toer kijk hier

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken