Saint Berlin opent reclamebureau in Amsterdam

Saint Berlin opent reclamebureau in Amsterdam
  • Bureaus
  • 18 sep 2022 @ 13:08
  • 8788 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Saint Berlin werd 7 jaar geleden opgericht door de broers Henning en Felix Strüve als productiemaatschappij en werkt voor klanten als Volkswagen, BMW, Porsche, Hennessy en Schweppes. Saint opent een nieuwe, tweede vestiging in Amsterdam.

Op de foto boven v.l.n.r.: Robin van der Kaa, Felix Strüve, Henning Strüve.

De komst van een nieuwe vestiging is ‘vanwege de reputatie van de hoofdstad als internationale hotspot in de reclamewereld en het feit dat veel grote merken en tech-bedrijven er gevestigd zijn.’

Tegelijkertijd breidt Saint uit naar een ‘full service creatieve studio’, die ook merkstrategie, creatie, events en activaties biedt. De beslissing om over te stappen naar een hybride model is ingegeven door de verschuiving die al langer gaande is in de industrie, waarbij traditionele grenzen tussen merk, bureau en productie in toenemende mate vervagen.

Evolutie

Robin van der Kaa is de nieuwe creative director en leider van Saint Amsterdam. Hij werkte 9 jaar in Berlijn van waaruit hij als freelancer (design, art, copy) werk maakte voor klanten als Diesel, KLM, Volkskrant en Nike. Vervolgens was hij brand manager bij reclamemuziekbureau Sizzer en werkte hij drie jaar als VP Marketing en executive creative director voor Volvo’s zustermerk Lynk & Co.

Van der Kaa: ‘Creatief werk staat nooit op zich; het maakt altijd onderdeel uit van maatschappelijke context, een merkverhaal en de liefde die bedenkers en makers erin stoppen. Daarnaast denk ik dat iedereen in de industrie weet dat merken tegenwoordig veel meer werk nodig hebben, vaak van kortere levensduur, maar dezelfde hoge kwaliteit. Dat leidt automatisch – zie het als een evolutie – tot kostenefficiënter werken en een businessmodel waarin strategie, creatie en executie samenkomen. Anders gezegd, hoe minder silo’s of loketten, hoe beter het is voor het creatieve concept – en uiteindelijk voor het werk en merk.’

Henning Strüve, medeoprichter en regisseur Saint Berlin: ‘Creativiteit is van nature fluïde; ideeën kunnen overal vandaan komen. Er is behoefte ontstaan aan spelers die ideeën directer tot leven kunnen brengen. Wij halen met onze nieuwe opzet de ruis weg tussen het idee en de executie, die creatief gezien niet los van elkaar kunnen worden gezien.’

Felix Strüve, eveneens medeoprichter Saint Berlin, voegt nog toe:Een hybride model combineert het beste van twee werelden, vind ik. Twee factoren zijn hier van bijzonder belang. De eerste factor is de nauwe samenwerking tussen beide partijen, die de creatieve uitwisseling bevordert en de inspiratie stimuleert. Bovendien maakt dit snelle besluitvormingsprocessen mogelijk die op een ongecompliceerde manier kunnen worden gecommuniceerd en uitgevoerd. Vooral in een snel veranderende wereld is het belangrijk snel en flexibel te kunnen reageren. Een andere positieve factor zijn de synergie-effecten. Het speelt hierbij een grote rol dat iedereen een groot takenpakket op zijn of haar gebied bestrijkt en zelfstandig kan werken. Op die manier vullen we elkaar aan en profiteren we van elkaar.’

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken