Digital fan engagement-agency Wave viert derde verjaardag

Digital fan engagement-agency Wave viert derde verjaardag
  • Bureaus
  • 6 okt 2022 @ 08:22
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Het Nederlandse fan engagement bureau Wave viert deze week zijn derde verjaardag. Wave specialiseert zich in het ontwikkelen van sportgerelateerde mobile games en gamification toepassingen.

Na 3 jaar werkt Wave voor klanten als Red Bull Racing, FC Barcelona, Manchester City, ESPN en Socios.com. ‘De afgelopen 3 jaar zijn voorbij gevlogen’, vertelt Erik van Mourik, Head of Wave. ‘Het is fantastisch om te zien waar we nu staan met Wave. Steeds meer internationale sportteams, merken, publishers en rechtenhouders zien de kans om met gaming en gamification een 1 op 1-relatie met hun fans op te bouwen.’

Het bureau denkt en werkt mee in de digitale fan engagement-strategie. Dit varieert van mobile games tot engagement platformen, in-stadium games en andere gamification-toepassingen zoals ‘Man of the Match’-platformen.

‘Toen we 3 jaar geleden startten, hadden we nog geen duidelijk businessplan op papier staan’, zegt Van Mourik. ‘We waren er wél stellig van overtuigd dat de combinatie van tech, creativiteit en strategie een gat in de markt was op het gebied van fan engagement en sportmarketing. En gelukkig bleek dat te kloppen.’

United Playgrounds
Wave is een label van creatief digitaal bureau LiveWall en sloot zich begin dit jaar aan bij United Playgrounds: een digital solutions group die hoogwaardige end-to-end digitale producten, services, business solutions en data-gedreven marketingcampagnes bedenkt, ontwerpt en bouwt.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken