Belisol geeft vakmanschap een gezicht
- Bureaus
- 24 nov 2022 @ 11:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingKlantenCommunicatie
- 24 nov 2022 @ 11:30
- Peter van Woensel Kooy
In een agressieve en steeds verder digitaliserende markt durft Belisol Kozijnen en deuren het aan om met haar nieuwe merkverhaal - 'Liefde voor het vak' - rust en vakmanschap te prediken.
Scheepens | Your Creative Agency ontwikkelde de nieuwe positionering voor deze franchiseformule vanuit een duidelijke strategie: Belisol is de enige partij in het landschap van kozijnen en deuren die overal vakmanschap kan beloven; van oriëntatie online tot advies in de eigen showroom en van montage tot aftercare.
Nicolas Thiel - CEO Belisol: 'We waren op zoek naar een duurzame, heldere en onderscheidende positionering die feitelijk in één klap vertelt waarom men voor Belisol zou moeten kiezen. Dat we met Liefde voor het vak weer terug gaan naar de basis en onze mensen centraal stellen maakt wat ons betreft ook perfect duidelijk wat we niet zijn: we zijn geen actieformule waar je terecht kunt als je zelf je kozijnen wilt plaatsen. Onze adviseurs in de showroom leveren namelijk al vakwerk door mee te denken met de klant en onze monteurs plaatsen in alle vakken van een huis op een manier die je alleen maar kunt bestempelen als vakmanschap.'
Liefde voor het vak is in een nieuwe brandmovie in beeld gebracht, maar raakt o.a. ook de keuze voor in-program aandacht via Kopen zonder Kijken. Thiel: 'In dit succesvolle programma kunnen onze vakmensen perfect laten zien waartoe ze in staat zijn; het leveren van perfectie. Vakmanschap.'
Luuk Paulussen, Creatief Directeur Scheepens: 'Door onze jarenlange samenwerking met Belisol kennen wij de markt inmiddels goed en weten we o.a. ondersteund door marktonderzoek dat de montage van kozijnen door de consument bijna net zo belangrijk wordt gevonden als de kwaliteit van het product. Door het vakmanschap van met name de monteurs centraal te stellen in deze campagne geven we antwoord op de vraag vanuit de markt én vertellen we het verhaal dat de kern van het merk Belisol toont.'
De nieuwe positionering van Belisol wordt de komende jaren steeds verder uitgerold (zowel in advertising als in de showroom en op de eigen kanalen) en is gelanceerd middels een crossmediale campagne.
(PvWK)
Credits:
Belisol: Kees Visser, Koen Vanmarsenille, Patricia Alen, Anne-Sophie Alen en Nicolas Thiel
Scheepens strategie & creatie: Luuk Paulussen, Bram Giesen en Tim Lubberdink
Scheepens account: Lisa Jansen en Angela Mostert
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Nicolas Thiel
- Belisol
- positionering
- nieuw
- Scheepens | Your Creative Agency
- franchiseformule
- Luuk Paulussen
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers