Denksport en Natwerk laten hersenen forenzen kraken
- Bureaus
 - 8 feb 2023 @ 13:00
 - Link
 - 
  
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
 
- 8 feb 2023 @ 13:00
 - Michiel van Zaane
 
Denksport heeft in samenwerking met Natwerk een campagne ontwikkeld om de hersenen van forenzen in Amsterdam en Utrecht te prikkelen met puzzelvragen over die twee steden. De campagne bestaat uit puzzels op de digitale schermen in alle trams en bussen die rijden in Amsterdam en Utrecht.
Voor elke stad zijn er tien vragen bedacht die de reiziger op een ludieke manier inspireren om eens níet naar zijn of haar telefoon te grijpen maar samen met medereizigers op te lossen. De tien vragen gaan over de betreffende stad, zo steekt de reiziger daar ook nog wat van op. Weet jij bijvoorbeeld het vierletter straattaalwoord voor Bijlmer?!
Volgens Jens Bezemer, Head of Strategy bij Natwerk, laat Denksport zien dat puzzelen al voor iedereen leuk is. ‘Juist in een tijd waarin we altijd aan staan, vormen de hokjes van Denksport het middel waarmee een jongere generatie alles om zich heen even on hold kan zetten’, aldus Bezemer. ‘Het merk Denksport wil deze boodschap op zo veel mogelijk verrassende en speelse manieren overbrengen. Niet alleen door te zenden, maar door de doelgroep juist écht te betrekken. Dat is met deze campagne goed gelukt.’
De campagne is gelanceerd op 6 februari, beslaat twee flights en eindigt op 2 april. De campagne loopt gewoon door, ondanks de staking in het streekvervoer die met name in Utrecht de trams treft. Naast de tram- en buspuzzels bestaat de campagne uit City schermen in de grotere steden van Nederland. Natwerk en Denksport wonnen de eerste prijs van de Ocean Outdoor Challenge in 2022 met het idee voor openbaar vervoer puzzels.
- 
Michiel van Zaane
 - Werkt Bij: BBP Media
 - Functie: Allround Redacteur
 - Website:https://www.marketingtribune.nl
 - Profiel »
 
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
 - Inschrijven
 
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
 - ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
 
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
 - Jumbo blaast nieuwe ‘Prijzenstorm’-campagne af
 - Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne
 - Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
 - Essent zet Thuisvoordeel centraal in wintercampagne
 - 113 Zelfmoordpreventie start campagne rond nieuwe...
 
Laatste Nieuws
- ICI Paris XL lanceert sitcomserie La... 04-11-2025
 - Intertoys brengt De Grote... 03-11-2025
 - Belastingdienst lanceert 'handige'... 03-11-2025
 - NCTV wil Nederland vooruit laten... 03-11-2025
 - Essent zet Thuisvoordeel centraal in... 31-10-2025
 - DJI werft vakmensen met... 30-10-2025
 
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
 - Klaar voor Black Friday?
 - De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
 - Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
 - Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
 - The State of AI in Customer Experience 2025
 

