Denksport en Natwerk laten hersenen forenzen kraken
- Bureaus
- 8 feb 2023 @ 13:00
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 8 feb 2023 @ 13:00
- Michiel van Zaane
Denksport heeft in samenwerking met Natwerk een campagne ontwikkeld om de hersenen van forenzen in Amsterdam en Utrecht te prikkelen met puzzelvragen over die twee steden. De campagne bestaat uit puzzels op de digitale schermen in alle trams en bussen die rijden in Amsterdam en Utrecht.
Voor elke stad zijn er tien vragen bedacht die de reiziger op een ludieke manier inspireren om eens níet naar zijn of haar telefoon te grijpen maar samen met medereizigers op te lossen. De tien vragen gaan over de betreffende stad, zo steekt de reiziger daar ook nog wat van op. Weet jij bijvoorbeeld het vierletter straattaalwoord voor Bijlmer?!
Volgens Jens Bezemer, Head of Strategy bij Natwerk, laat Denksport zien dat puzzelen al voor iedereen leuk is. ‘Juist in een tijd waarin we altijd aan staan, vormen de hokjes van Denksport het middel waarmee een jongere generatie alles om zich heen even on hold kan zetten’, aldus Bezemer. ‘Het merk Denksport wil deze boodschap op zo veel mogelijk verrassende en speelse manieren overbrengen. Niet alleen door te zenden, maar door de doelgroep juist écht te betrekken. Dat is met deze campagne goed gelukt.’
De campagne is gelanceerd op 6 februari, beslaat twee flights en eindigt op 2 april. De campagne loopt gewoon door, ondanks de staking in het streekvervoer die met name in Utrecht de trams treft. Naast de tram- en buspuzzels bestaat de campagne uit City schermen in de grotere steden van Nederland. Natwerk en Denksport wonnen de eerste prijs van de Ocean Outdoor Challenge in 2022 met het idee voor openbaar vervoer puzzels.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De Beren kiest OK als creatief partner04-12-2025
- Nieuwe campagne voor divers De Pijp04-12-2025
- Dentsu lanceert PR-propositie02-12-2025
- 113-campagne stelt de ongemakkelijke... 01-12-2025
- ADCN viert 60 jaar creativiteit01-12-2025
- Schoonenberg kiest voor intieme... 01-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

