Naar museum zonder/met kaart
- Bureaus
 - 21 mrt 2023 @ 14:38
 - Link
 - 
  
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
 
- 21 mrt 2023 @ 14:38
 - Sjaak Hoogkamer
 
In aanloop naar de Museumweek lanceren Museumvereniging en KesselsKramer een actie voor Museumkaarthouders én mensen zonder kaart: van 1 tot en met 7 april 2023 kun je naar het museum met de Museumkaart van een ander.
Voor één week laten musea het persoonsgebonden karakter van de kaart los, om meer mensen te stimuleren vaker naar musea te gaan.
De Museumkaart geeft 1.4 miljoen kaarthouders het hele jaar door toegang tot meer dan 450 musea. Tijdens de Nationale Museumweek wil de Museumvereniging zoveel mogelijk nieuwe mensen de voordelen van een Museumkaart laten ervaren. Daarom kijken musea die week niet naar de foto op de kaart, en kun je dus met de kaart van een ander naar het museum. De activatie is laagdrempelig, net zoals het hogere doel erachter: ‘Dit is de eerste stap binnen onze lange termijnvisie waarin we de drempel voor museumbezoek willen verlagen zodat iedereen de mogelijkheid krijgt om naar het museum te gaan,’ aldus Martin de Rooij, Hoofd Marketing en Communicatie van de Museumvereniging.
In de campagne worden Museumkaarthouders met hun pasfoto gemixt met nog-niet-kaarthouders.
De contrastrijke combinaties die dit oplevert, sporen kaarthouders aan om hun kaart te delen met iemand die nog niet zo vaak naar het museum gaat: van vriend tot collega tot buurvrouw. Mensen zonder kaart worden op hun beurt uitgenodigd om er een te lenen van een ander. Zo ontstaat er een interactie over het gemak en de voordelen van de Museumkaart.
Maartje Slijpen, Associate Creative Director bij KesselsKramer: ‘De campagne is de start van een nieuwe samenwerking tussen Museumvereniging en KesselsKramer. Door letterlijk allerlei mensen met elkaar te mixen laten we zien dat de Museumkaart voor een nog bredere groep interessant is.’
CREDITS
Opdrachtgever: Museumvereniging
Bureau: KesselsKramer
Fotografie: Eva Roefs
DOP & Edit: Karim Jobe
Producer: Ava Rijken
Fotografie assistent: Marit Talens
Assistent camera: Rosa Klamer
Casting: GEM Faces
Styling: Ogènda ter Haar
Make-up en haar: Carmen Kesselaar
Grading: Yori van Gerven
Animaties: Jurriaan de Groot
Sound-design: REC Sound
Voice-over: Quincy Fung-Loy
MuseumWeek online video from KesselsKramer on Vimeo.
- 
Sjaak Hoogkamer
 - Werkt bij: MarketingTribune
 - Functie: redacteur
 - Website:https://www.marketingtribune.nl
 - Profiel »
 
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
 - Inschrijven
 
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
 - ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
 
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
 - Jumbo blaast nieuwe ‘Prijzenstorm’-campagne af
 - Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne
 - Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
 - Essent zet Thuisvoordeel centraal in wintercampagne
 - 113 Zelfmoordpreventie start campagne rond nieuwe...
 
Laatste Nieuws
- Intertoys brengt De Grote... 03-11-2025
 - Belastingdienst lanceert 'handige'... 03-11-2025
 - NCTV wil Nederland vooruit laten... 03-11-2025
 - Essent zet Thuisvoordeel centraal in... 31-10-2025
 - DJI werft vakmensen met... 30-10-2025
 - Elanco kiest Initiative voor... 30-10-2025
 
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
 - Klaar voor Black Friday?
 - De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
 - Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
 - Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
 - The State of AI in Customer Experience 2025
 

