Bang & Olufsen lanceert merkcampagne 'See yourself in sound'
- Bureaus
- 29 jun 2023 @ 10:22
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Visual idCampagnes
- 29 jun 2023 @ 10:22
- Nanny Kuilboer
Met de nieuwe merkcampagne See yourself in sound wil Bang & Olufsen samen met agency Hello Monday/Dept invulling geven aan de nieuwe merkrichting van het audiomerk door de muzieksmaak van luisteraars tot leven te wekken in de vorm van interactieve avatars.
CMO Bang & Olufsen Kamel Ouadi: ‘In een wereld waarin digitale interactie, creativiteit en ontdekking centraal staan, was het voor mij essentieel dat Bang & Olufsen een ruimte creëert waar onze community hun passie voor muziek kan visualiseren – naast het luisteren naar en genieten van muziek. We zijn, sinds de oprichting in 1925, een merk dat zich inzet voor zelfexpressie en identiteit door ontwerpen te creëren die vooruitstrevend zijn en de norm uitdagen. Op die manier kan onze community van muziek genieten met iets dat de zintuigen prikkelt en ze intrigeert. Deze campagne is een prachtige belichaming van ons merk, dat zowel online als in onze winkels tot uiting zal komen.
Paul Collins van Bang & Olufsen: ‘Muziek is een universele taal’
Paul Collins, creative director van Bang & Olufsen: ‘Muziek is niet iets waar we alleen maar naar luisteren. Het is iets dat we voelen. We kunnen ons uiten en ons met anderen verbinden door muziek. Het is een universele taal die iedereen spreekt en toch uniek is voor elke luisteraar. Muziek is altijd een manier geweest om je eigen identiteit te creëren. Bij dit project komen community en verbintenis samen met individuele expressie en creativiteit.’
Nieuwe visuele identiteit
Het erfgoed en de geschiedenis van Bang & Olufsen stonden centraal bij de ontwikkeling van deze campagne. Er werd een nieuwe visuele identiteit ontworpen die het verleden van Bang & Olufsen eer moet aandoen en tegelijkertijd de weg vrij moet maken voor de toekomst. Anders Jessen, medeoprichter van Hello Monday/Dept: ‘Het landschap voor avatars en vormen van hyperrealiteit is de afgelopen jaren gegroeid en het werk in de digitale ruimte wordt alleen maar belangrijker. We hebben nauw samengewerkt met Bang & Olufsen om iets te ontwerpen dat niet alleen uniek was voor elke deelnemer, maar ook iets dat uniek aanvoelde in de huidige wereld van avatars.’
Hoe krijg je je eigen 3D avatar?
Op deze website kun je je Spotify-account koppelen om een op maat gemaakte deelbare 3D-avatar te creëren. Deelnemers zonder Spotify-account kunnen een korte vragenlijst invullen.
De campagne loopt op social en in de winkels en maakt gebruik van influencers.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers