Bang & Olufsen lanceert merkcampagne 'See yourself in sound'
- Bureaus
- 29 jun 2023 @ 10:22
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Visual idCampagnes
- 29 jun 2023 @ 10:22
- Nanny Kuilboer
Met de nieuwe merkcampagne See yourself in sound wil Bang & Olufsen samen met agency Hello Monday/Dept invulling geven aan de nieuwe merkrichting van het audiomerk door de muzieksmaak van luisteraars tot leven te wekken in de vorm van interactieve avatars.
CMO Bang & Olufsen Kamel Ouadi: ‘In een wereld waarin digitale interactie, creativiteit en ontdekking centraal staan, was het voor mij essentieel dat Bang & Olufsen een ruimte creëert waar onze community hun passie voor muziek kan visualiseren – naast het luisteren naar en genieten van muziek. We zijn, sinds de oprichting in 1925, een merk dat zich inzet voor zelfexpressie en identiteit door ontwerpen te creëren die vooruitstrevend zijn en de norm uitdagen. Op die manier kan onze community van muziek genieten met iets dat de zintuigen prikkelt en ze intrigeert. Deze campagne is een prachtige belichaming van ons merk, dat zowel online als in onze winkels tot uiting zal komen.
Paul Collins van Bang & Olufsen: ‘Muziek is een universele taal’
Paul Collins, creative director van Bang & Olufsen: ‘Muziek is niet iets waar we alleen maar naar luisteren. Het is iets dat we voelen. We kunnen ons uiten en ons met anderen verbinden door muziek. Het is een universele taal die iedereen spreekt en toch uniek is voor elke luisteraar. Muziek is altijd een manier geweest om je eigen identiteit te creëren. Bij dit project komen community en verbintenis samen met individuele expressie en creativiteit.’
Nieuwe visuele identiteit
Het erfgoed en de geschiedenis van Bang & Olufsen stonden centraal bij de ontwikkeling van deze campagne. Er werd een nieuwe visuele identiteit ontworpen die het verleden van Bang & Olufsen eer moet aandoen en tegelijkertijd de weg vrij moet maken voor de toekomst. Anders Jessen, medeoprichter van Hello Monday/Dept: ‘Het landschap voor avatars en vormen van hyperrealiteit is de afgelopen jaren gegroeid en het werk in de digitale ruimte wordt alleen maar belangrijker. We hebben nauw samengewerkt met Bang & Olufsen om iets te ontwerpen dat niet alleen uniek was voor elke deelnemer, maar ook iets dat uniek aanvoelde in de huidige wereld van avatars.’
Hoe krijg je je eigen 3D avatar?
Op deze website kun je je Spotify-account koppelen om een op maat gemaakte deelbare 3D-avatar te creëren. Deelnemers zonder Spotify-account kunnen een korte vragenlijst invullen.
De campagne loopt op social en in de winkels en maakt gebruik van influencers.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- MediaMarkt blaast iconische pay-off nieuw leven in
- Hornbach start najaarscampagne 'Geen project zonder tegenslag'
- Zwijsen lanceert emotionele campagne voor Open Up
- 'Dan is er Menzis' verbeeldt nieuwe missie: kiezen voor de mens
- Voedingscentrum gaat ‘eetdrammen’ tegen
- Gouden Zaag 2025; kandidaten gezocht
Laatste Nieuws
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij... 16-10-2025
- Sofi: social-first bureau voor... 15-10-2025
- ‘Samen’ krijgt nieuwe lading tijdens... 14-10-2025
- Initiative en Yune winnen... 14-10-2025
- Triodos Bank kiest Gardeners en... 14-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes