Hernieuwd Dawn creëert merkcampagne Vandebron

- Bureaus
- 12 jun 2024 @ 07:51
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 12 jun 2024 @ 07:51
- Michiel van Zaane
Duurzaam energieplatform Vandebron lanceert een nieuwe merkcampagne: ‘200.000 Vandebronners willen vooruit’. De campagne, ontwikkeld door bureau Dawn, draait om eerlijke communicatie, afrekenen met greenwashing en de kracht van een community.
In de nieuwe merkcampagne, die wordt ingesproken door actrice én klant van het eerste uur Jennifer Hofman, komt het activistische karakter van het merk en haar klanten tot leven. Volgens de campagne willen 200.000 Vandebronners niet wachten op aarzelend energiebeleid uit Den Haag en niet kiezen voor sjoemelstroom. Ze laten zien hoe het anders kan, spreken zich uit tegen greenwashing en pleiten voor versnelling van de energietransitie.
Isabelle Pasteuning-Cannoo, Brand Manager bij Vandebron: ‘In reclamecampagnes wordt vaak om de hete brij heen gedraaid: alles komt goed als je maar klant wordt. De werkelijkheid is anders. Groene energie is schoner, beter en goedkoper, maar heeft ook zijn uitdagingen. Daar moeten we eerlijk over zijn en het als markt niet mooier maken door te sjoemelen en te doen alsof grijze stroom groen is of aardgas te greenwashen met schimmige CO2-certificaten Overheid, bedrijven en consumenten moeten samenwerken om de energietransitie te realiseren. Dat zie je terug in de campagne waarin we onze klanten centraal zetten en letterlijk de beweging van 200.000 Vandebronners laten zien. Want alleen samen maken we impact en kunnen we onze missie volbrengen.’
Niek Kessels, Creative Director bij bureau Dawn, dat sinds kort terug onder de oude naam als gespecialiseerd bureau binnen de internationale Springbok groep: ‘De markt, het merk en de missie van Vandebron vragen om een opvallende, uitgesproken vorm. Meer craft, meer lef en meer impact. Die overtuiging en dat vertrouwen voel je in onze samenwerking en dus ook in deze campagne.’
De campagne is vanaf 11 juni zichtbaar op TV, radio, online, social media, en outdoor. Naast de door Dawn ontwikkelde nieuwe strategie en campagne, is Springbok verantwoordelijk voor de volledige digitale-marketing-operatie bij Vandebron.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Dentsu Lab Amsterdam focust op mensgerichte innovatie
- ANWB brengt woonverzekeringen tot leven met Buddy
- ANWB Private Lease en Marktplaats winnen bij ADCE in Barcelona
- Van Geloven kiest Joe Public als nieuw bureau
- OK Creative Agency lanceert €30K-startuppitch
- Herpositionering versterkt rol WTC Amsterdam
Laatste Nieuws
- Louis gaat met kerst op avontuur04-12-2025
- De Beren kiest OK als creatief partner04-12-2025
- Nieuwe campagne voor divers De Pijp04-12-2025
- Dentsu lanceert PR-propositie02-12-2025
- 113-campagne stelt de ongemakkelijke... 01-12-2025
- ADCN viert 60 jaar creativiteit01-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

