Hernieuwd Dawn creëert merkcampagne Vandebron

Hernieuwd Dawn creëert merkcampagne Vandebron
  • Bureaus
  • 12 jun 2024 @ 07:51
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Duurzaam energieplatform Vandebron lanceert een nieuwe merkcampagne: ‘200.000 Vandebronners willen vooruit’. De campagne, ontwikkeld door bureau Dawn, draait om eerlijke communicatie, afrekenen met greenwashing en de kracht van een community.

In de nieuwe merkcampagne, die wordt ingesproken door actrice én klant van het eerste uur Jennifer Hofman, komt het activistische karakter van het merk en haar klanten tot leven. Volgens de campagne willen 200.000 Vandebronners niet wachten op aarzelend energiebeleid uit Den Haag en niet kiezen voor sjoemelstroom. Ze laten zien hoe het anders kan, spreken zich uit tegen greenwashing en pleiten voor versnelling van de energietransitie.

Isabelle Pasteuning-Cannoo, Brand Manager bij Vandebron: ‘In reclamecampagnes wordt vaak om de hete brij heen gedraaid: alles komt goed als je maar klant wordt. De werkelijkheid is anders. Groene energie is schoner, beter en goedkoper, maar heeft ook zijn uitdagingen. Daar moeten we eerlijk over zijn en het als markt niet mooier maken door te sjoemelen en te doen alsof grijze stroom groen is of aardgas te greenwashen met schimmige CO2-certificaten Overheid, bedrijven en consumenten moeten samenwerken om de energietransitie te realiseren. Dat zie je terug in de campagne waarin we onze klanten centraal zetten en letterlijk de beweging van 200.000 Vandebronners laten zien. Want alleen samen maken we impact en kunnen we onze missie volbrengen.’

Niek Kessels, Creative Director bij bureau Dawn, dat sinds kort terug onder de oude naam als gespecialiseerd bureau binnen de internationale Springbok groep: ‘De markt, het merk en de missie van Vandebron vragen om een opvallende, uitgesproken vorm. Meer craft, meer lef en meer impact. Die overtuiging en dat vertrouwen voel je in onze samenwerking en dus ook in deze campagne.’

De campagne is vanaf 11 juni zichtbaar op TV, radio, online, social media, en outdoor. Naast de door Dawn ontwikkelde nieuwe strategie en campagne, is Springbok verantwoordelijk voor de volledige digitale-marketing-operatie bij Vandebron.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken