Yugen voor maatschappelijk positioneren
- Bureaus
- 4 jun 2024 @ 15:09
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 4 jun 2024 @ 15:09
- Sjaak Hoogkamer
Merkstrateeg Mirte Stut is het bureau Yugen gestart voor klanten die naar eigen zeggen ‘maatschappelijk van betekenis willen zijn en zichtbare impact willen maken.’
Yugen vormt een coalitie met een mix aan vakspecialisten op drie gebieden: ‘merkstrategie’, ‘organisatiecultuur’ en ‘maatschappelijke impact’. Onafhankelijk brandconsultant Marc Oosterhout -één van de oprichters van N=5 en voorzitter SIRE -ondersteunt Yugen als ambassadeur. ‘Een commerciële organisatie kan niet meer succesvol zijn zonder oog te hebben voor de wereld om ons heen. Steeds meer bedrijven moeten hun license to operate verdienen. Ik denk dat het initiatief van Mirte, Yugen hier krachtig invulling aan geeft,‘ aldus Oosterhout.
Yugen gelooft dat iedereen, inclusief bedrijven en organisaties, een verschil kan maken voor een betere wereld, door te doen. Mirte Stut: ‘Veel bedrijven willen en of moeten transformeren maar worstelen ook met vragen: wat wordt je toekomstproof strategie en richtinggevende verhaal passend bij de beweging die je wilt maken? Welke relevante rol pak je in de maatschappij en hoe maak je dit concreet, zowel in de organisatie als naar buiten? Yugen helpt om meer betekenis en impact – ‘positieve veranderkracht’ noemen wij dat – te realiseren. Zowel intern als extern.’
Beeld: Sanne Tulp.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe NIX18-campagne richt zich op ouders
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers