[mediabazen] Yune: Thijs Jaski
![[mediabazen] Yune: Thijs Jaski](/bureaus/nieuws/2024/09/yune-thijs-jaski/_MG_9974-960x540.jpg)
- Bureaus
- 30 sep 2024 @ 07:20
- Link
-
IPG Mediabrands
- Geen tag
- 30 sep 2024 @ 07:20
- IPG Mediabrands
Vooruit, ik beken. #Hopecore is mijn favoriete TikTok-contentfuik. Balsem voor mijn ziel, dit esthetische contentgeluid, doordrenkt van positiviteit, kwetsbaarheid en vooral: menselijkheid.
Mijmerend over ‘vroeger’ (15 jaar geleden begon ik aan het loopbaanhoofdstuk sociale media), betrapte ik mezelf erop dat ik altijd een verlangen heb gehad naar de ‘warme’ kant van sociale media en content. Zonder een filosofisch of humanistisch levensdoel, kies ik mijn banen onbewust erop uit en leid ik het redactioneel gedreven social contentbureau Yune vanuit een, ik geef toe, soms geromantiseerde zingeving.
Yune maakt merken menselijk. Dat is nodig, want merken vinden het nog altijd spannend om, zeker op social media, ongepolijst en zonder make-up op het toneel te verschijnen. Tegelijkertijd wordt de kinderlijke vreugde van merken zoals Liquid Death, en lokaal bijvoorbeeld EasyToys, geadoreerd, juist omdat deze uitblinkt in pure, ongecompliceerde menselijkheid.
Eerlijk: die sprong in het diepe is ook eng, ongemakkelijk, schuurt, en in sommige gevallen moet er een hele trits stakeholders worden overtuigd. Daarvoor hebben we bij Yune onder meer de Human Score ontwikkeld, waarmee we merken langs de meetlat leggen van drie wetenschappelijk onderbouwde kernemoties (emotie, empathie, echtheid). De uitkomsten vertalen we naar betere content (én community management!) waarmee we merken menselijker maken én bijdragen aan performance. Fijn voor diezelfde stakeholders…
Legt AI een bom onder onze positionering? Nee, dit is essentieel binnen onze filosofie en pedagogische bureauplicht. Hoe gebruik je AI en behoud je menselijkheid? Er komen hoe dan ook menselijker tijden aan. Zij die durven, winnen. #Hopecore is slechts een begin.
Thijs Jaski
Managing Director
Yune is onderdeel van IPG Mediabrands
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuw agency of record voor Sweco19-12-2025
- Aanbesteding gemeente Almere... 19-12-2025
- FarmCamps speelt in op vakantiestress18-12-2025
- Campagne haalt stigma van... 18-12-2025
- Het tijdperk van makkelijke... 18-12-2025
- Stedin zet werkgeversmerk scherper... 17-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

