[mediabazen] Yune: Thijs Jaski
- Bureaus
- 30 sep 2024 @ 07:20
- Link
-
IPG Mediabrands
- Geen tag
- 30 sep 2024 @ 07:20
- IPG Mediabrands
Vooruit, ik beken. #Hopecore is mijn favoriete TikTok-contentfuik. Balsem voor mijn ziel, dit esthetische contentgeluid, doordrenkt van positiviteit, kwetsbaarheid en vooral: menselijkheid.
Mijmerend over ‘vroeger’ (15 jaar geleden begon ik aan het loopbaanhoofdstuk sociale media), betrapte ik mezelf erop dat ik altijd een verlangen heb gehad naar de ‘warme’ kant van sociale media en content. Zonder een filosofisch of humanistisch levensdoel, kies ik mijn banen onbewust erop uit en leid ik het redactioneel gedreven social contentbureau Yune vanuit een, ik geef toe, soms geromantiseerde zingeving.
Yune maakt merken menselijk. Dat is nodig, want merken vinden het nog altijd spannend om, zeker op social media, ongepolijst en zonder make-up op het toneel te verschijnen. Tegelijkertijd wordt de kinderlijke vreugde van merken zoals Liquid Death, en lokaal bijvoorbeeld EasyToys, geadoreerd, juist omdat deze uitblinkt in pure, ongecompliceerde menselijkheid.
Eerlijk: die sprong in het diepe is ook eng, ongemakkelijk, schuurt, en in sommige gevallen moet er een hele trits stakeholders worden overtuigd. Daarvoor hebben we bij Yune onder meer de Human Score ontwikkeld, waarmee we merken langs de meetlat leggen van drie wetenschappelijk onderbouwde kernemoties (emotie, empathie, echtheid). De uitkomsten vertalen we naar betere content (én community management!) waarmee we merken menselijker maken én bijdragen aan performance. Fijn voor diezelfde stakeholders…
Legt AI een bom onder onze positionering? Nee, dit is essentieel binnen onze filosofie en pedagogische bureauplicht. Hoe gebruik je AI en behoud je menselijkheid? Er komen hoe dan ook menselijker tijden aan. Zij die durven, winnen. #Hopecore is slechts een begin.
Thijs Jaski
Managing Director
Yune is onderdeel van IPG Mediabrands
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Monks: nieuwe visuele merkidentiteit... 15-10-2024
- ADC en Clever Franke bundelen... 14-10-2024
- The Agent-C introduceert The... 11-10-2024
- Monks nieuw bureau voor... 11-10-2024
- Selmore en DotControl winnen pitch... 10-10-2024
- Campagne Greenflag tegen digitale... 10-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing