[mediabazen] Yune: Thijs Jaski
![[mediabazen] Yune: Thijs Jaski](/bureaus/nieuws/2024/09/yune-thijs-jaski/_MG_9974-960x540.jpg)
- Bureaus
- 30 sep 2024 @ 07:20
- Link
-
IPG Mediabrands
- Geen tag
- 30 sep 2024 @ 07:20
- IPG Mediabrands
Vooruit, ik beken. #Hopecore is mijn favoriete TikTok-contentfuik. Balsem voor mijn ziel, dit esthetische contentgeluid, doordrenkt van positiviteit, kwetsbaarheid en vooral: menselijkheid.
Mijmerend over ‘vroeger’ (15 jaar geleden begon ik aan het loopbaanhoofdstuk sociale media), betrapte ik mezelf erop dat ik altijd een verlangen heb gehad naar de ‘warme’ kant van sociale media en content. Zonder een filosofisch of humanistisch levensdoel, kies ik mijn banen onbewust erop uit en leid ik het redactioneel gedreven social contentbureau Yune vanuit een, ik geef toe, soms geromantiseerde zingeving.
Yune maakt merken menselijk. Dat is nodig, want merken vinden het nog altijd spannend om, zeker op social media, ongepolijst en zonder make-up op het toneel te verschijnen. Tegelijkertijd wordt de kinderlijke vreugde van merken zoals Liquid Death, en lokaal bijvoorbeeld EasyToys, geadoreerd, juist omdat deze uitblinkt in pure, ongecompliceerde menselijkheid.
Eerlijk: die sprong in het diepe is ook eng, ongemakkelijk, schuurt, en in sommige gevallen moet er een hele trits stakeholders worden overtuigd. Daarvoor hebben we bij Yune onder meer de Human Score ontwikkeld, waarmee we merken langs de meetlat leggen van drie wetenschappelijk onderbouwde kernemoties (emotie, empathie, echtheid). De uitkomsten vertalen we naar betere content (én community management!) waarmee we merken menselijker maken én bijdragen aan performance. Fijn voor diezelfde stakeholders…
Legt AI een bom onder onze positionering? Nee, dit is essentieel binnen onze filosofie en pedagogische bureauplicht. Hoe gebruik je AI en behoud je menselijkheid? Er komen hoe dan ook menselijker tijden aan. Zij die durven, winnen. #Hopecore is slechts een begin.
Thijs Jaski
Managing Director
Yune is onderdeel van IPG Mediabrands
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation