Optimel introduceert nieuwe Probiotica-lijn met uitgebreide campagne

- Bureaus
- 18 feb 2025 @ 09:22
- Link
-
Tamara de Vos
Allround redacteur
BBP Media - Geen tag
- 18 feb 2025 @ 09:22
- Tamara de Vos
Zuivelmerk Optimel, dat onderdeel is van FrieslandCampina, lanceert een nieuwe productlijn: Optimel Probiotica. Het merk speelt in op de groeiende vraag naar voeding met extra gezondheidsvoordelen. De introductie wordt ondersteund door een grootschalige 360-graden campagne dat ATL, PR, social en influencer marketing combineert om de nieuwe producten breed onder de aandacht te brengen.
De campagne, getiteld 'Weerstand? Ik kan wel tegen een stootje!', is ontwikkeld door Havas Lemz en richt zich op het belang van darmgezondheid voor een goede weerstand. De uitrol omvat televisie-, radio- en out-of-home advertenties, evenals winkelvloeractivaties, retail media en productmonsters. Het doel is om het belang van darmgezondheid op een toegankelijke manier bij een breed publiek onder de aandacht te brengen.
Functionele zuivel
Optimel Probiotica bestaat uit twee drinkyoghurts en twee yoghurts, verrijkt met de bacterieculturen LGG™, LA-5™ en BB-12™ en biedt consumenten een makkelijke manier om dagelijks goede bacteriën binnen te krijgen. De zuivellijn bevat ook de vitamines B6, B12 en D, die bijdragen aan een goede weerstand. José van de Water, Senior Brand Manager bij Optimel, verklaart: 'Bij Optimel helpen we mensen om dagelijks gezondere keuzes te maken – op een makkelijke, lekkere en betaalbare manier. We zien dat gezondheid steeds breder wordt gedefinieerd: consumenten zoeken niet alleen naar verantwoorde voeding, maar ook naar producten met extra gezondheidsvoordelen. Het succes van Optimel Proteïne afgelopen jaar bevestigt deze trend. Met de lancering van Optimel Probiotica spelen we hierop in met toegankelijke en smaakvolle nieuwe zuivelproducten. Zo blijven we bouwen aan een innovatief en relevant portfolio.'
Campagne credits:
• Opdrachtgever: FrieslandCampina
• Strategisch Bureau: Havas Lemz | Bram Tervoort, Creative Director
• Winkelvloer, key visual en artwork: SHIOK | Monique Gaillard, Co-Founder & Creative Director
• Social campagne: Home Agency | Robbert-Coen Koreman, Partner & Business Director
• Branded content: StudioM | Mouette van Rijn, Branded Content Director
• Mediabureau: Wavemaker
• PR: HAGENS PR
• Influencer marketing: Combo | Noushin Shirzadi, Managing Director
• Campagne muziek: Tambr | Willemijn van Hussen
-
Tamara de Vos
- Werkt bij: BBP Media
- Functie: Allround redacteur
- Website:https://bbpmedia.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [onderzoek] Bijna helft van Nederlanders wil AI-content...
Laatste Nieuws
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation