Optimel introduceert nieuwe Probiotica-lijn met uitgebreide campagne

Optimel introduceert nieuwe Probiotica-lijn met uitgebreide campagne
  • Bureaus
  • 18 feb 2025 @ 09:22
  • Link
  • Tamara de Vos
    Tamara de Vos

    Allround redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Zuivelmerk Optimel, dat onderdeel is van FrieslandCampina, lanceert een nieuwe productlijn: Optimel Probiotica. Het merk speelt in op de groeiende vraag naar voeding met extra gezondheidsvoordelen. De introductie wordt ondersteund door een grootschalige 360-graden campagne dat ATL, PR, social en influencer marketing combineert om de nieuwe producten breed onder de aandacht te brengen.

De campagne, getiteld 'Weerstand? Ik kan wel tegen een stootje!', is ontwikkeld door Havas Lemz en richt zich op het belang van darmgezondheid voor een goede weerstand. De uitrol omvat televisie-, radio- en out-of-home advertenties, evenals winkelvloeractivaties, retail media en productmonsters. Het doel is om het belang van darmgezondheid op een toegankelijke manier bij een breed publiek onder de aandacht te brengen.

Functionele zuivel

Optimel Probiotica bestaat uit twee drinkyoghurts en twee yoghurts, verrijkt met de bacterieculturen LGG™, LA-5™ en BB-12™ en biedt consumenten een makkelijke manier om dagelijks goede bacteriën binnen te krijgen. De zuivellijn bevat ook de vitamines B6, B12 en D, die bijdragen aan een goede weerstand. José van de Water, Senior Brand Manager bij Optimel, verklaart: 'Bij Optimel helpen we mensen om dagelijks gezondere keuzes te maken – op een makkelijke, lekkere en betaalbare manier. We zien dat gezondheid steeds breder wordt gedefinieerd: consumenten zoeken niet alleen naar verantwoorde voeding, maar ook naar producten met extra gezondheidsvoordelen. Het succes van Optimel Proteïne afgelopen jaar bevestigt deze trend. Met de lancering van Optimel Probiotica spelen we hierop in met toegankelijke en smaakvolle nieuwe zuivelproducten. Zo blijven we bouwen aan een innovatief en relevant portfolio.'

Campagne credits:

Opdrachtgever: FrieslandCampina
Strategisch Bureau: Havas Lemz | Bram Tervoort, Creative Director
Winkelvloer, key visual en artwork: SHIOK | Monique Gaillard, Co-Founder & Creative Director
Social campagne: Home Agency | Robbert-Coen Koreman, Partner & Business Director
Branded content: StudioM | Mouette van Rijn, Branded Content Director
Mediabureau: Wavemaker
PR: HAGENS PR
Influencer marketing: Combo | Noushin Shirzadi, Managing Director
Campagne muziek: Tambr | Willemijn van Hussen

Tamara de Vos

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken