Bruut Amsterdam maakt nu webseries voor brands

Bruut Amsterdam maakt nu webseries voor brands
  • Content
  • 2 sep 2015 @ 09:07
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Branded contentVideoWebsite

Een logische stap, zo noemt Deniz Alkaç (1995), oprichter van het inmiddels 4 jaar actieve Bruut Amsterdam het. De afgelopen jaren werd voor verschillende merken (o.a. Fanta, Renault, Microsoft, Opel, Wehkamp.nl, de KNVB en PostNL) succesvolle online video content ontwikkeld en geproduceerd. Toch is het nu tijd voor een ‘next step’. Als digital native heeft Alkaç het al langer in de media over de noodzaak van een gedegen YouTube strategie. En dat gaat volgens hem verder dan online video content ontwikkelen waarin een bekende YouTube Creator een guest appareance maakt. Voor Maybelline zijn inmiddels de eerste miniseries aangeleverd.

Alkac vervolgt: ‘Die bekende YouTube Creator heeft wel als voordeel zijn of haar opgebouwde publiek mee te nemen waardoor het beoogd aantal views per video wordt gehaald, maar als merken zelf publiek zouden opbouwen, is dat op de langere termijn vele malen meer waardevol.’
Merken zouden volgens hem meer gebruik moeten maken van herkenbare, relevante webseries om de doelgroep aan hen te binden.

Brands met emotionele videocontent
‘Je merkt dat veel merken het in het begin lastig vinden om USP's van hun product los te laten. Wij adviseren merken de shift te maken van USP naar ESP (emotie): mooie verhalen die matchen met de kernwaarden van het merk - en de interesses van je publiek’, zegt Alkac. ‘Internet verschuift van tekstuele- naar visuele (video)content en deze is dankzij de samensmelting van tv en internet straks op het grootste beeldscherm in de huiskamer te zien. Een online video strategie is daardoor belangrijk, zelfs onmisbaar, voor merken.’

Webseries
Eerder produceerde Bruut Amsterdam de webserie's FC BAARD (KNVB), Wehkamp.nl Hang-out, Opel LifeSwap en YouTube Battles (Bliep). Bruut Amsterdam richt zich vanaf nu specifiek op het ontwikkelen van een YouTube strategieën en herkenbaar webseries voor merken. Alkac: ‘Alleen door vaste, specifieke en vooral relevante format-elementen bindt met publiek zich aan het merk. Eigenlijk maken we vanaf nu geen branded content meer, maar content for brands.’

Maybelline
Aan de eerste producties binnen de nieuwe koers wordt momenteel gewerkt. Alkac: ‘Voor Maybelline hebben we net de eerste miniserie opgeleverd die inmiddels op hun YouTube kanaal te zien is. Ondertussen werken we hard aan de eerste opdrachten voor strategieën op basis waarvan de eerste grote series live gaan.’ Bruut Amsterdam werd in mei 2013 opgericht door Deniz Alkaç. In 2014 werd Alkaç nummer 4 in de Sprout's 25 meest belovende ondernemers onder de 25. In 2015 werd werk voor Roorda Reclamebureau en Isobar genomineerd voor een Cannes Lion (Best Use of Social Media) en AMMA (Most Creative Use of Media).
 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken