Twee nieuwe magazines voor Cera, made by Propaganda
- Content
- 3 mei 2016 @ 09:05
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - PrintCreatie
- 3 mei 2016 @ 09:05
- Redactie Contentmarketing
Cera, met meer dan 400.000 vennoten een van de grootste welzijnscoöperaties in Vlaanderen, heeft onlangs twee nieuwe relatiemagazines gelanceerd: CeraScoop en CeraSelect. Concept, creatie, vormgeving en productie zijn in handen van Propaganda.
De 400.000 Cera-vennoten ontvangen het duo pakket magazines twee keer per jaar. CeraScoop informeert over maatschappelijke projecten die de coöperatie ondersteunt, over de financiële en andere actualiteiten in de coöperatie, CeraSelect bevat een groot en gevarieerd aanbod seizoensvoordelen, -aanbiedingen en -kortingen. Beide magazines verschijnen in een oplage van 200.000 exemplaren en in de drie landstalen van België.
Restyling
Propaganda tekende, na een pitch met zes agentschappen, voor de volledige restyling van de magazines. Dat heeft geresulteerd in een vernieuwd redactioneel concept voor het CeraScoop, met een nieuwe balans tussen tekst en beeld. CeraSelect onderging ook een metamorfose zodat lezers de aanbiedingen nu overzichtelijker en duidelijker voorgesteld krijgen. Beide magazines tellen voortaan meer pagina’s en kenden een formaatwijziging aangepast aan de nieuwe redactionele formules. De magazines worden gedrukt op milieuvriendelijk PEFC-papier.
Bert Craps, directeur en lid van het managementcomité bij Cera: ‘In de communicatie met onze vennoten is er een belangrijke rol weggelegd voor de relatiemagazines die we al jaren uitgeven. De visie van Propaganda op hoe deze magazines onze coöperatie kunnen dienen en tegelijk de band met onze vennoten verdiepen en versterken, sprak ons heel erg aan. De vernieuwingsoperatie die we nu hebben doorgevoerd slaat ook goed aan bij de doelgroep, zo blijkt uit de eerste resultaten.’
Cover CeraScoop
Cover CeraSelect
De Cera-coöperatie is één van de kernaandeelhouders van KBC Groep, een Belgische bank-verzekeraar.
Propaganda is het grootste communicatieadviesbureau van België, gespecialiseerd in contentmarketing en de realisatie van custom content (waaronder klantenmagazines, personeelsmagazines, digitale content platformen, mini-sites en iPad-magazines).
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Olympisch schaatsteam centraal in campagne X²O Badkamers
- Bolsius ontsteekt sociale verbinding met campagne #deeldevlam
- GPCM feestavond is vandaag: kom ook!
- Flitsmeister rekent af met flitsboetes in nieuwe Vlaamse...
- Karvan Cevitam, Hema en Somention grote winnaars Grand Prix...
- 'Verborgen Parels' zet met marketing paddenstoelen op de kaart
Laatste Nieuws
- Kerst 2025: Coca-Cola krijgt weer... 07-11-2025
- Karvan Cevitam, Hema en Somention... 06-11-2025
- Kinderpostzegels en KPN starten... 06-11-2025
- Marketeer Kya de Booij over Jack... 05-11-2025
- GPCM feestavond is vandaag: kom ook!30-10-2025
- 'Verborgen Parels' zet met marketing... 29-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

