Nieuw platform Contentoo springt in op toename contentbehoefte
- Content
- 20 nov 2018 @ 12:19
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - TrendsContent
- 20 nov 2018 @ 12:19
- Redactie Contentmarketing
Contentoo is deze maand gelanceerd. De start-up biedt een talentpool van freelance schrijvers en journalisten en moet inspringen op de opkomst van contentmarketing en marketing automation. Inmiddels werkt Contentoo voor klanten als Bol.com, Booking.com en Exact Software.
De start-up laat niet elke tekstschrijver toe en claimt een platform te zijn voor de top-10% freelance tekstschrijvers. Contentoo is na een testperiode van ongeveer een jaar live gegaan en richt zich op bedrijven die veel content maken, bijvoorbeeld omdat ze marketing automation software hebben geïmplementeerd.
De start-up moet twee problemen oplossen. Bedrijven zetten steeds meer in op contentmarketing, maken dus steeds meer content en hebben hiervoor vaak te weinig resources. Daarnaast blijkt het proces van content maken tijdrovend en inefficiënt. Jeroen Gunter, oprichter van Contentoo, laat weten: 'Bedrijven hebben veel verschillende soorten content nodig van verschillende specialisten. Ze moeten bijvoorbeeld goede schrijvers vinden en ook nog zorgen dat deze op de juiste momenten beschikbaar zijn.'
Bekijk het platform hier.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Waddengebied viert het donker met vampiercampagne
- Kennemerhart zet levenservaring centraal in nieuwe...
- Histor laat persoonlijkheid spreken met social-first campagne...
- Bolsius ontsteekt sociale verbinding met campagne #deeldevlam
- Flitsmeister rekent af met flitsboetes in nieuwe Vlaamse...
- Olympisch schaatsteam centraal in campagne X²O Badkamers
Laatste Nieuws
- 'Verborgen Parels' zet met marketing... 29-10-2025
- Olympisch schaatsteam centraal in... 27-10-2025
- Flitsmeister rekent af met... 27-10-2025
- Bolsius ontsteekt sociale verbinding... 27-10-2025
- Histor laat persoonlijkheid spreken... 21-10-2025
- Kennemerhart zet levenservaring... 20-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

