Nieuw platform Contentoo springt in op toename contentbehoefte

Nieuw platform Contentoo springt in op toename contentbehoefte
  • Content
  • 20 nov 2018 @ 12:19
  • 25824 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • TrendsContent

Contentoo is deze maand gelanceerd. De start-up biedt een talentpool van freelance schrijvers en journalisten en moet inspringen op de opkomst van contentmarketing en marketing automation. Inmiddels werkt Contentoo voor klanten als Bol.com, Booking.com en Exact Software.

De start-up laat niet elke tekstschrijver toe en claimt een platform te zijn voor de top-10% freelance tekstschrijvers. Contentoo is na een testperiode van ongeveer een jaar live gegaan en richt zich op bedrijven die veel content maken, bijvoorbeeld omdat ze marketing automation software hebben geïmplementeerd.

De start-up moet twee problemen oplossen. Bedrijven zetten steeds meer in op contentmarketing, maken dus steeds meer content en hebben hiervoor vaak te weinig resources. Daarnaast blijkt het proces van content maken tijdrovend en inefficiënt. Jeroen Gunter, oprichter van Contentoo, laat weten: 'Bedrijven hebben veel verschillende soorten content nodig van verschillende specialisten. Ze moeten bijvoorbeeld goede schrijvers vinden en ook nog zorgen dat deze op de juiste momenten beschikbaar zijn.'

Bekijk het platform hier.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken