ABN Amro werft IT'ers met nieuwe podcast

ABN Amro werft IT'ers met nieuwe podcast
  • Content
  • 6 dec 2019 @ 13:56
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ArbeidsmarktContentZakelijk

In een nieuwe podcastserie van ABN Amro genaamd Side Project Show staan verhalen achter innovatieve 'side projects' centraal.

ABN Amro wordt blij van side projects: projecten, vaak van technologische aard, die mensen naast hun dagelijkse werk ontwikkelen. Zo ontwikkelde betaalapp Tikkie zich bij de bank van side project tot volledig ingeburgerde betaalmethode. Met deze nieuwe podcastserie, ontwikkeld door Code d'Azur, wil ABN Amro dergelijke projecten een podium bieden.

In de podcastserie vertellen zes IT'ers over hun side projects, drijfveren en doelen. Zo ontwikkelde Deniz zijn eigen 'smart mirror' om tijdens het tandenpoetsen de tijd efficiënter te benutten.

Maaike Scholtens, employer brand specialist bij ABN Amro, licht toe: 'IT'ers zijn een van de moeilijkst te werven doelgroepen op dit moment. Het is voor ons dan ook belangrijk om deze groep op een relevante en authentieke manier aan te spreken. Dit doen we door onze interesse op het gebied van innovatie te delen, op een manier die hen aanspreekt.'

De podcastserie bestaat uit zes afleveringen. De eerste twee afleveringen zijn te beluisteren via Spotify en Apple Podcasts. Iedere week wordt er een nieuwe aflevering toegevoegd.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken