Albert Heijn en Linda lanceren Vrucht

Albert Heijn en Linda lanceren Vrucht
  • Content
  • 10 jul 2020 @ 13:44
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • FoodPrintContent

Albert Heijn lanceert samen met de redactie van Linda een nieuw tijdschrift genaamd Vrucht, waarin groente en fruit centraal staan. De inhoud van Vrucht is mede op basis van de jaarlijkse groente- en fruitmonitor van de supermarktketen tot stand gekomen.

Het gaat hier in eerste instantie om een eenmalige uitgave. Wat de lezer kan verwachten volgens de makers: Ronald de Boer & Romy Monteiro die samen de keuken induiken, ouders met in het oog springende groente- en fruittraktaties, vaste telers en hun groenten van Nederlandse bodem, talrijke recepten, gekke groenteweetjes, feitjes en uitdrukkingen en andere inspirerende verhalen.

Vrucht is een 'ode aan groente en fruit' en de inhoud is mede op basis van de jaarlijkse groente- en fruitmonitor van Albert Heijn tot stand gekomen. Het blad is vanaf woensdag 15 juli verkrijgbaar en wordt tevens verspreid bij het augustusnummer van Linda. Vanaf maandag 27 juli is het magazine gratis voor klanten van AH verkrijgbaar bij besteding van €10 aan groente en fruit.


Cover van Vrucht.

Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn, zegt: 'Steeds meer mensen realiseren zich wat eten voor je gezondheid kan betekenen. We zien dan ook dat er steeds meer groente en fruit wordt gegeten, juist ook in de afgelopen corona-maanden. Nog nooit verkochten we bij Albert Heijn zoveel kiwi's en sinaasappels. Maar beter eten is soms ook een uitdaging, dat zien we terug in onderzoek dat we regelmatig doen. Daarom besteden we veel aandacht aan groente en fruit en lanceren we nu Vrucht, samen met de redactie van Linda. Leuk om te lezen in de vakantieperiode.'

Groente- en fruitmonitor

Albert Heijn doet jaarlijks veel onderzoek naar groente en fruit. Uit de meest recente groente- en fruitmonitor blijkt dat Nederlanders steeds meer groente en fruit eten. Echter haalt 58% van de 1145 ondervraagden niet de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van 250 gram groente en 2 stuks fruit. Uit eerder onderzoek bleek al dat meer dan de helft van Nederland niet op de hoogte is van deze aanbevolen dagelijkse hoeveelheid. Afgelopen jaar waren sperziebonen (88%), sla (88%) en komkommer (87%) de meest gegeten groenten, terwijl bloemkool, andijvie en snijbonen steeds minder vaak op het bord te vinden zijn. Voor fruit geldt dat de aardbei (51%), bananen (44%) en appels (35%) de podiumplaatsen behalen, terwijl de blauwe bes ‘de nieuwkomer’ is (9%), aldus Albert Heijn.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken