No Man's Land portretteert bekende creatieven in stil Amsterdam

No Man's Land portretteert bekende creatieven in stil Amsterdam
  • Content
  • 29 sep 2020 @ 09:48
  • 12784 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Film

Vandaag ziet No Man's Land het levenslicht: een korte film over corona en hoop, met in de hoofdrol elf bekende Amsterdammers, waaronder Henk Schiffmacher, Noa Wildschut en Olivia Lonsdale (foto).

Foto door Nick van Tiem.

De korte film (8 minuten) moet 'de kwetsbare en indringende monologen' die we met onszelf voeren in tijden van stilte laten zien. Initiatiefnemer Christiana Rigaud produceerde de film in samenwerking met productiehuis Eyeforce en een ‘20-koppig gelegenheidscollectief’, waaronder regisseur Shueti en cinematograaf Thomas Buelens. Afgelopen maand is de film te zien geweest bij Cinetree en vandaag vindt de online lancering plaats.

De film toont de gedachten van de elf karakters op verschillende verlaten plekken in Amsterdam, zoals het Concertgebouw, de Wallen en het Tropeninstituut. Zo zien we tattookoning Henk Schiffmacher die een brug slaat naar het verleden, toen aids uitbrak. Actrice Olivia Lonsdale denkt aan vroeger, toen haar opa geboren werd tijdens de oorlog. Hanna Verboom, ook actrice, vertelt over het Afrikaanse begrip Ubuntu, dat betekent dat we niet denken in 'ik', maar in 'wij'.

Christiana Rigaud zegt: 'Als het lot ons alles uit handen slaat en zelfs onze straten leeg veegt, wat gebeurt er dan? Wat ontdekken we voor nieuws, in onszelf en in de wereld om ons heen? De totstandkoming van No Man’s Land ademt deze gedachte.'

Bekijk de film hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken