KWF komt in actie tegen schelden met kanker
- Content
- 12 okt 2020 @ 10:54
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - YouTubeCampagnesContent
- 12 okt 2020 @ 10:54
- Lucas Boon
KWF Kankerbestrijding lanceert samen met vijf bekende influencers de social media-campagne #tegenKK. Doel is om het veelvuldige schelden met kanker, dat ook online sociaal geaccepteerd lijkt te zijn, tegen te gaan.
De campagne is ontwikkeld in samenwerking met de bureaus One Nil, Bundles, Stimmt, JA! en Het PR Bureau. De YouTubers die aan de actie meedoen zijn Koen Weijland, Marcella de Bie, Dani Hagebeuk, Reginio Resida en Bas van Velzen. Deze influencers zien op hun social media-kanalen regelmatig 'kanker' als scheldwoord voorbijkomen en willen daar verandering in brengen.
Johan van de Gronden, directeur van KWF Kankerbestrijding, zegt: 'Eén op de drie Nederlanders krijgt de diagnose kanker en dat betekent dat we er bijna allemaal mee te maken krijgen. Het gebruik van kanker als scheldwoord moet daarom stoppen.'
YouTuber Koen Weijland vult aan: 'Woorden kunnen net als een klap in je gezicht serieus pijn doen. Kanker is zo'n woord dat pijn doet, zeker als je ziek bent of in je omgeving met de ziekte te maken hebt. Op straat en op social media wordt er ontzettend vaak met kanker gescholden. Dat irriteert me en raakt mij persoonlijk, omdat ik de ziekte nu in mijn gezin van dichtbij meemaak.'
Terugslaan
Van de Gronden: 'Om te wijzen op de pijn die verbaal geweld teweegbrengt, gaan we terugslaan. Iemand die met 'KK' een verbale klap uitdeelt, kan voortaan een Tikkie terug verwachten. Een digitaal tikkie in de vorm van een betaalverzoek. Hiermee zetten we iets slechts om in iets goeds, namelijk geld voor kankeronderzoek.'
Op tegenkk.nl vinden bezoekers de mogelijkheden om een Tikkie terug te geven. Bekijk de videoboodschap van de influencers hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Waddengebied viert het donker met vampiercampagne
- KNRM richt vizier op toekomst met krachtige najaarscampagne
- Porsche en Smeg bundelen hun krachten in design
- Kennemerhart zet levenservaring centraal in nieuwe...
- Histor laat persoonlijkheid spreken met social-first campagne...
- Bolsius ontsteekt sociale verbinding met campagne #deeldevlam
Laatste Nieuws
- Bolsius ontsteekt sociale verbinding... 27-10-2025
- Histor laat persoonlijkheid spreken... 21-10-2025
- Kennemerhart zet levenservaring... 20-10-2025
- Waddengebied viert het donker met... 17-10-2025
- Porsche en Smeg bundelen hun... 15-10-2025
- KNRM richt vizier op toekomst met... 15-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

