KWF komt in actie tegen schelden met kanker
- Content
- 12 okt 2020 @ 10:54
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - YouTubeCampagnesContent
- 12 okt 2020 @ 10:54
- Lucas Boon
KWF Kankerbestrijding lanceert samen met vijf bekende influencers de social media-campagne #tegenKK. Doel is om het veelvuldige schelden met kanker, dat ook online sociaal geaccepteerd lijkt te zijn, tegen te gaan.
De campagne is ontwikkeld in samenwerking met de bureaus One Nil, Bundles, Stimmt, JA! en Het PR Bureau. De YouTubers die aan de actie meedoen zijn Koen Weijland, Marcella de Bie, Dani Hagebeuk, Reginio Resida en Bas van Velzen. Deze influencers zien op hun social media-kanalen regelmatig 'kanker' als scheldwoord voorbijkomen en willen daar verandering in brengen.
Johan van de Gronden, directeur van KWF Kankerbestrijding, zegt: 'Eén op de drie Nederlanders krijgt de diagnose kanker en dat betekent dat we er bijna allemaal mee te maken krijgen. Het gebruik van kanker als scheldwoord moet daarom stoppen.'
YouTuber Koen Weijland vult aan: 'Woorden kunnen net als een klap in je gezicht serieus pijn doen. Kanker is zo'n woord dat pijn doet, zeker als je ziek bent of in je omgeving met de ziekte te maken hebt. Op straat en op social media wordt er ontzettend vaak met kanker gescholden. Dat irriteert me en raakt mij persoonlijk, omdat ik de ziekte nu in mijn gezin van dichtbij meemaak.'
Terugslaan
Van de Gronden: 'Om te wijzen op de pijn die verbaal geweld teweegbrengt, gaan we terugslaan. Iemand die met 'KK' een verbale klap uitdeelt, kan voortaan een Tikkie terug verwachten. Een digitaal tikkie in de vorm van een betaalverzoek. Hiermee zetten we iets slechts om in iets goeds, namelijk geld voor kankeronderzoek.'
Op tegenkk.nl vinden bezoekers de mogelijkheden om een Tikkie terug te geven. Bekijk de videoboodschap van de influencers hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded Content Event - the place...
- BCE24: ING en Talpa over female empowerment in sport met focus...
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne tijdens Week van het geld
- Pets Place werkt samen met dierenexpert Floris Göbel
- Uitslag Corporate Content Awards - Cognito wint driemaal
Laatste Nieuws
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
- Uitslag Corporate Content Awards -... 13-03-2024
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne... 13-03-2024
- BCE24: ING en Talpa over female... 08-03-2024
- Pets Place werkt samen met... 06-03-2024
- Harper's Bazaar Business Club haakt... 01-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing