KWF komt in actie tegen schelden met kanker

KWF komt in actie tegen schelden met kanker
  • Content
  • 12 okt 2020 @ 10:54
  • 20565 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • YouTubeCampagnesContent

KWF Kankerbestrijding lanceert samen met vijf bekende influencers de social media-campagne #tegenKK. Doel is om het veelvuldige schelden met kanker, dat ook online sociaal geaccepteerd lijkt te zijn, tegen te gaan.

De campagne is ontwikkeld in samenwerking met de bureaus One Nil, Bundles, Stimmt, JA! en Het PR Bureau. De YouTubers die aan de actie meedoen zijn Koen Weijland, Marcella de Bie, Dani Hagebeuk, Reginio Resida en Bas van Velzen. Deze influencers zien op hun social media-kanalen regelmatig 'kanker' als scheldwoord voorbijkomen en willen daar verandering in brengen.

Johan van de Gronden, directeur van KWF Kankerbestrijding, zegt: 'Eén op de drie Nederlanders krijgt de diagnose kanker en dat betekent dat we er bijna allemaal mee te maken krijgen. Het gebruik van kanker als scheldwoord moet daarom stoppen.'

YouTuber Koen Weijland vult aan: 'Woorden kunnen net als een klap in je gezicht serieus pijn doen. Kanker is zo'n woord dat pijn doet, zeker als je ziek bent of in je omgeving met de ziekte te maken hebt. Op straat en op social media wordt er ontzettend vaak met kanker gescholden. Dat irriteert me en raakt mij persoonlijk, omdat ik de ziekte nu in mijn gezin van dichtbij meemaak.'

Terugslaan

Van de Gronden: 'Om te wijzen op de pijn die verbaal geweld teweegbrengt, gaan we terugslaan. Iemand die met 'KK' een verbale klap uitdeelt, kan voortaan een Tikkie terug verwachten. Een digitaal tikkie in de vorm van een betaalverzoek. Hiermee zetten we iets slechts om in iets goeds, namelijk geld voor kankeronderzoek.'

Op tegenkk.nl vinden bezoekers de mogelijkheden om een Tikkie terug te geven. Bekijk de videoboodschap van de influencers hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken