Henkel lanceert online lifestyle-platform

Henkel lanceert online lifestyle-platform
  • Content
  • 25 mei 2021 @ 08:28
  • 16239 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Content

Henkel Laundry & Homecare, moederbedrijf van huishoudmerken als Persil, Silan en Dixan, lanceert een nieuw lifestyleplatform genaamd Team Clean. Het platform, ontwikkeld door Wayne Parker Kent, geeft de consument tips en adviezen voor het oplossen van 'problemen in en om het huis'.

De eerste uitrol van Team Clean is in de Verenigde Staten, Australië, Duitsland, Polen en Oostenrijk. Wayne Parker Kent (uit Amsterdam) is verantwoordelijk voor strategie, concept, content creatie en design van het platform.

Team Clean bevat tips and tricks voor het oplossen van problemen in en rondom het huis, plus kortingsacties van Henkel-producten. Het primaire doel is om registraties van consumenten binnen te halen, zodat Henkel zijn klanten 'beter kan verbinden'. Het platform is op een later moment ook beschikbaar voor 'externe advertising partnerships' en andere merken.

Clyde Araujo, head of global eCRM bij Henkel, zegt: 'Als klassieke FMCG-fabrikant hebben wij van oudsher geen directe relatie met ons publiek. Om in deze tijd succesvol te zijn, is die directe verbinding echter onmisbaar. Daarom hebben wij Wayne Parker Ken de opdracht gegeven dit project te ontwikkelen. De content baseren we op daadwerkelijk zoekgedrag van onze doelgroep. Dat, samen met de sterke merkidentiteit, zorgde ervoor dat we alle belangrijke doelstellingen in het eerste jaar hebben overtroffen.'

Daan Zoetmulder, managing director van Wayne Parker Kent, vult aan: 'Henkel vroeg ons een loyaliteitsplatform te bouwen om hun digitale transformatie te versnellen. We hebben een nieuw merkconcept inclusief merkidentiteit in de markt gezet, waarmee Henkel kan communiceren met zijn eindgebruikers. De strategie op het gebied van SEO, content en digitale services levert het bedrijf een directe klantrelatie op. Komende jaren helpen wij met het strategisch en creatief begeleiden van Henkel bij het uitrollen van dit platform in nieuwe landen.'

Bekijk het platform hier.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken