Henkel lanceert online lifestyle-platform
- Content
- 25 mei 2021 @ 08:28
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Content
- 25 mei 2021 @ 08:28
- Lucas Boon
Henkel Laundry & Homecare, moederbedrijf van huishoudmerken als Persil, Silan en Dixan, lanceert een nieuw lifestyleplatform genaamd Team Clean. Het platform, ontwikkeld door Wayne Parker Kent, geeft de consument tips en adviezen voor het oplossen van 'problemen in en om het huis'.
De eerste uitrol van Team Clean is in de Verenigde Staten, Australië, Duitsland, Polen en Oostenrijk. Wayne Parker Kent (uit Amsterdam) is verantwoordelijk voor strategie, concept, content creatie en design van het platform.
Team Clean bevat tips and tricks voor het oplossen van problemen in en rondom het huis, plus kortingsacties van Henkel-producten. Het primaire doel is om registraties van consumenten binnen te halen, zodat Henkel zijn klanten 'beter kan verbinden'. Het platform is op een later moment ook beschikbaar voor 'externe advertising partnerships' en andere merken.
Clyde Araujo, head of global eCRM bij Henkel, zegt: 'Als klassieke FMCG-fabrikant hebben wij van oudsher geen directe relatie met ons publiek. Om in deze tijd succesvol te zijn, is die directe verbinding echter onmisbaar. Daarom hebben wij Wayne Parker Ken de opdracht gegeven dit project te ontwikkelen. De content baseren we op daadwerkelijk zoekgedrag van onze doelgroep. Dat, samen met de sterke merkidentiteit, zorgde ervoor dat we alle belangrijke doelstellingen in het eerste jaar hebben overtroffen.'
Daan Zoetmulder, managing director van Wayne Parker Kent, vult aan: 'Henkel vroeg ons een loyaliteitsplatform te bouwen om hun digitale transformatie te versnellen. We hebben een nieuw merkconcept inclusief merkidentiteit in de markt gezet, waarmee Henkel kan communiceren met zijn eindgebruikers. De strategie op het gebied van SEO, content en digitale services levert het bedrijf een directe klantrelatie op. Komende jaren helpen wij met het strategisch en creatief begeleiden van Henkel bij het uitrollen van dit platform in nieuwe landen.'
Bekijk het platform hier.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- GPCM2025: 'De prijs was een enorme bevestiging voor Knorr en...
- ‘Nee betekent nee’: nieuwe campagne tegen grensoverschrijdend...
- FME en We Agency lanceren jongerenplatform Dukteep
- Univé zet kindertekeningen in voor verkeersveiligheid met...
- Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten voor Kinderpostzegels
- Thuisarts start campagne tegen medische desinformatie: ‘Zoek...
Laatste Nieuws
- GPCM2025: 'Contentmarketing krijgt... 18-09-2025
- GPCM2025: 'De verleiding is om lui... 17-09-2025
- Lego World 2025: bouwen aan beleving... 16-09-2025
- Bibliotheek Rotterdam belicht... 16-09-2025
- 'De Grand Prix draait niet om... 16-09-2025
- Groei Veilig start campagne voor... 16-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes