[column] Als contentmarketeer moet je kunnen hacken
- Content
- 29 dec 2022 @ 10:09
- Link
-
Sak van den Boom
adviseur, expert contentmarketing
zelfstandig ondernemer - Geen tag
- 29 dec 2022 @ 10:09
- Sak van den Boom
Een goede contentmarketeer moet kunnen denken als een hacker. Dan begrijp je hoe systemen werken en hoe ze kunnen worden aangevallen. Denken als een hacker is niet hetzelfde als het uitvoeren van aanvallen of het misbruiken van systemen. Het doel van het denken als een hacker is om systemen te begrijpen en te beveiligen.
Als je als een hacker denkt, moet je je altijd aan de wet houden en je bewust zijn van de mogelijke gevolgen van je acties. Als je daar geen zin in hebt, probeer dan op zijn minst te begrijpen wat onder cyberhygiëne wordt verstaan. Lees hierover meer op dutchitchanel.
Dit verhaal op managersonline.nl vond ik de moeite waard om te lezen. Cloud zal een nieuwe fase ingaan en een kernpijler van de bedrijfsstrategie worden. Veel cloudinvesteringen werden in het begin van de COVID-pandemie overhaast gemaakt vanwege hybride werken of met de bedoeling om snel kosten te besparen. Nu de wereldeconomie bedrijven dwingt om de werkelijke waarde van hun cloudstrategieën te evalueren op basis van data waarover ze beschikken, beginnen bestuurders anders te kijken naar wat de cloud voor hen kan betekenen en gaan ze op zoek naar hoe zij klanten kunnen ondersteunen of inkomstenbronnen kunnen diversifiëren. Dit nieuwe perspectief positioneert de cloud als een kernpijler van de moderne bedrijfsstrategie; een pijler die cruciaal is voor het stimuleren van groei, transformatie en voortdurende innovatie.
Hootsuite
Voordat je begin dit jaar het internet gaat afstruinen om nog eens te checken welke afmeting je voor je Facebook-header moet hebben, of hoe je zorgt dat je advertentie op Instagram mooi vertoond wordt: Hootsuite heeft dit werk al voor je gedaan. Zij hebben namelijk alle afmetingen van 8 populaire social platformen voor je op een rij gezet. Het is een overzicht van afmetingen voor beeld op Instagram, Twitter, Facebook, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, YouTube en TikTok. En wil je tijdens je werkzaamheden even snel een handig spiekbriefje raadplegen met de belangrijkste afmetingen op een rij? Dan is er ook een samenvatting van afbeeldingsformaten die je waarschijnlijk het vaakst nodig hebt. (Bron FW).
Op marketingfacts lees ik het volgende: Social media-platform TikTok ziet het helemaal gebeuren. Tijdens een press call om de launch van het eigen trendrapport What’s Next 2023 te lanceren, voerde Sofia Hernandez, global head of business marketing van het platform, aan dat ‘TikTok-community’s dé nieuwe demografie zijn’. Beetje bedoeld om te beargumenteren dat ‘traditionele doelgroepsegmentatiemethoden’ niet meer volstaan en dat adverteerders micro community’s moeten gaan gebruiken die te vinden zijn op platforms zoals, jawel, TikTok.
Realtime content in emails
Heb je al eens nagedacht over realtime content in emails? Goede mails zijn relevant en passen perfect bij de actuele situatie van de ontvanger. We zien dat ondernemers hiervoor steeds vaker gebruikmaken van realtime content. Met deze techniek is het moment van verzenden niet meer leidend voor wat de lezer te zien krijgt. Maar het moment van openen des te meer! Hierdoor ben je het meest relevant op het moment dat het er echt toe doet.
Met realtime content kun je bij een campagne voor cabrio’s of een winterbandenwissel bijvoorbeeld inspelen op de weersverwachting. Of je stuurt een onderhoudsuitnodiging met een realtime overzicht van de beschikbare afspraakdata. Een meer bekende vorm van realtime content is de countdowntimer. Dat is een aftelklok die aangeeft hoe lang een speciale actie nog geldt. Dit geeft lekker veel urgentie aan je boodschap en klanten zijn sneller geneigd om tot actie over te gaan.
Tot slot nog een quote over ChatGPT: Met ChatGPT hebben we geen mensen meer nodig die teksten verzinnen, we hebben juist behoefte aan mensen die deze mooie beloften ook waar gaan maken. De werkzaamheden van marketeers zullen niet langer bestaan uit content schrijven, maar zullen verschuiven naar het uitvoeren en operationaliseren van deze content. (bron: marketingfacts.nl).
-
Sak van den Boom
- Werkt bij: zelfstandig ondernemer
- Functie: adviseur, expert contentmarketing
- Website:https://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
- tiktok
- cloud
- platform
- social media
- snapchat
- realtime
- hacker
- hootsuite
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- MyHeritage animeert LiveMemory met AI27-11-2024
- Niet in mijn stad actie tegen haat... 21-11-2024
- Kidiyo lanceert Kickstarter-campagne... 20-11-2024
- Qualifio marketingkalender 2025:... 18-11-2024
- 'Brabant herinnert' staat stil bij... 14-11-2024
- Opblaasbare bioscoop Cinekid maakt... 14-11-2024