Total Identity en Koeweiden Postma verder als Total Design
- Design
- 15 mei 2018 @ 18:00
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkCreatieStrategieBranding
- 15 mei 2018 @ 18:00
- Redactie Design
Total Identity, Total Active Media en Koeweiden Postma gaan weer samen verder als Total Design, het bureau dat ooit in 1963 werd opgericht. De aandeelhouders van Total Design zijn Harry Smeets (links), Hugo van den Bos (KoeweidenPostma; midden) en Martijn Arts (Total Active Media; rechts).
Bij Total Design werken 60 designers, developers, engineers, copywriters, strategen, analisten en psychologen. Arts: ‘Total Design is nog nooit zo relevant geweest als nu en dan heb ik het niet over een naam, maar over een visie.’
Total Design werd in 1963 opgericht en werd bekend met ontwerpen als de bewegwijzering van Schiphol, de posters voor het Amsterdamse Stedelijk Museum, de cijferpostzegels van PTT Post, het telefoonboek en het logo en de huisstijl van Ahrend, Thalys en Randstad.
Van den Bos: ‘Het onafhankelijke doen en denken dat Total Design kenmerkte, is juist nu weer ontzettend belangrijk. Het is een noodzakelijke cultuur om te komen tot integrale en verrassende oplossingen.’
Ondernemer en bedrijfseconoom Smeets startte in februari als nieuwe CEO en heeft hiervoor verschillende bedrijven geleid, waaronder de Neroc Groep en Axa Stenman. Vooral bij het laatste bedrijf is design strategisch ingezet om waarde te creëren. Smeets: ‘Dat was voor mij een eye opener. Onze nieuwe pay-off is niet voor niets: “Designing value for brands”.’
Total Design werkt op dit moment voor klanten als De Persgroep, Nationale Nederlanden, Océ, GustoMSC, Dynniq, GrowWork, ABU, Gemeenten Utrecht, Rotterdam en Amsterdam, diverse Ministeries, TU Eindhoven, de VU, Tergooi Ziekenhuis, NPO, Hartstichting en Sanquin.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ford Nederland viert 100 jarig jubileum
- Google onderzoekt impact GenAI op economie en waarschuwt voor...
- HDV visual branding nieuwe naam van HDV Signmakers en Eyes on...
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De Heidebrouwerij in het nieuw
- The Drum over SXSW 2024
- KNVB en Nike presenteren Oranje tenue Euro2024
Laatste Nieuws
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
- Dutch Digital Design tijdens SXSW23-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing