Nieuwe merkidentiteit Platinum door SuperRebel

Nieuwe merkidentiteit Platinum door SuperRebel
  • Design
  • 16 aug 2021 @ 12:57
  • 20050 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Branding

Platinum - specialist in onder meer parasols - heeft een nieuwe merkidentiteit van de hand van creative agency SuperRebel.

Platinum vroeg SuperRebel strategisch mee te denken over het merk en de merkarchitectuur. Bonnie van Doorn, Managing Director SuperRebel Agency: ‘En over het design van de merkidentiteit. Allereerst hebben wij gekeken naar de merkarchitectuur. Onder het paraplumerk Platinum Umbrella Brand hebben wij de verschillende subbrands ondergebracht en voor elke oplossing hebben we een geschikte naam ontwikkeld. Alles valt nu onder één paraplumerk. Daarnaast hebben we de positionering aangescherpt omdat het merk internationale ambities heeft. Vanuit deze basis hebben wij een nieuw logo en een nieuwe internationale pay-off ontwikkeld: 'Outdoorable'. Deze is doorvertaald naar alle verschillende communicatiedragers. Van brochures tot POS-materiaal en van presentaties tot verpakkingslijnen. En later volgt op basis van dit thema een internationale campagne. Het nieuwe merk is al geïntroduceerd bij de handel. Later wordt de nieuwe identiteit geïntroduceerd bij de consument, te beginnen met de nieuwe website.’

Bonnie van Doorn, Managing Director SuperRebel Agency: ‘Na brand development nu tijd voor brand building’

Na een kennismaking met diverse bureaus koos Platinum voor SuperRebel. Inge Arts, Marketing Director Platinum: ‘Vanaf het begin heeft SuperRebel ons verrast en geholpen om ons merk strategisch en creatief scherper neer te zetten. Dat was nodig gezien onze internationale ambities.’ Van Doorn: ‘We zijn trots op het feit dat we weer een mooi internationaal merk van A tot Z hebben mogen opfrissen en geweldig werk hebben mogen maken. De fase brand development is nu afgesloten. Nu gaan we beginnen aan brand building en meebouwen aan een sterk en succesvol internationaal merk.’

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken