Merkidentiteit Second Nature door HarrimanSteel
- Design
- 21 sep 2021 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - E-commerceBranding
- 21 sep 2021 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
Second Nature is een nieuw e-commerceplatform op abonnementsbasis voor milieuvriendelijke producten. De merkidentiteit - logo, site en packaging - zijn ontwikkeld door HarrimanSteel.
HarrimanSteel’s co-founder Julian Harriman-Dickson: ‘Het zit allemaal in de naam. Om het merk op te bouwen wilden we een winkelervaring creëren waardoor het als een “tweede natuur” voelt om op een bewuste en milieuvriendelijke manier te winkelen en zo een nieuwe vorm van consumentengedrag te stimuleren.’
Merkidentiteit Second Nature moest ook duurzaam zijn
Ook de merkidentiteit van Second Nature moest duurzaam zijn, vanwege de beperkte financiële middelen. Harriman-Dickson: ‘Een van onze prioriteiten was dan ook het zoeken naar een selectie van beelden, texturen en tonen die de tand des tijds kunnen doorstaan. De natuur bood inspiratie en we gebruikten een eenvoudige, toegankelijke taal en duidelijke typografie.’
Droomopdracht
De lancering van het levenslange scheermeshandvat met een abonnement voor een maandelijkse levering van mesjes werd ook door HarrimanSteel verbeeld. HarrimanSteel’s creative director Guillaume Furminger: ‘Het is de droomopdracht: de look & feel van een nieuw merk te mogen vormgeven.’
In de komende maanden zal de selectie van duurzame producten steeds verder uitgebreid worden. HarrimanSteel blijft verantwoordelijk voor de vormgeving.
HarrimanSteel
HarrimanSteel is een onafhankelijk creatief bureau gevestigd in Londen en Amsterdam en werd opgericht door vrienden en voormalig klasgenoten Julian Harriman-Dickinson en Nick Steel in 1999. Het bureau werkt onder meer Patagonia en Nike.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers