Merkidentiteit Second Nature door HarrimanSteel

Merkidentiteit Second Nature door HarrimanSteel
  • Design
  • 21 sep 2021 @ 08:00
  • 34743 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • E-commerceBranding

Second Nature is een nieuw e-commerceplatform op abonnementsbasis voor milieuvriendelijke producten. De merkidentiteit - logo, site en packaging - zijn ontwikkeld door HarrimanSteel.

HarrimanSteel’s co-founder Julian Harriman-Dickson: ‘Het zit allemaal in de naam. Om het merk op te bouwen wilden we een winkelervaring creëren waardoor het als een “tweede natuur” voelt om op een bewuste en milieuvriendelijke manier te winkelen en zo een nieuwe vorm van consumentengedrag te stimuleren.’

Merkidentiteit Second Nature moest ook duurzaam zijn

Ook de merkidentiteit van Second Nature moest duurzaam zijn, vanwege de beperkte financiële middelen. Harriman-Dickson: ‘Een van onze prioriteiten was dan ook het zoeken naar een selectie van beelden, texturen en tonen die de tand des tijds kunnen doorstaan. De natuur bood inspiratie en we gebruikten een eenvoudige, toegankelijke taal en duidelijke typografie.’

Droomopdracht

De lancering van het levenslange scheermeshandvat met een abonnement voor een maandelijkse levering van mesjes werd ook door HarrimanSteel verbeeld. HarrimanSteel’s creative director Guillaume Furminger: ‘Het is de droomopdracht: de look & feel van een nieuw merk te mogen vormgeven.’
In de komende maanden zal de selectie van duurzame producten steeds verder uitgebreid worden. HarrimanSteel blijft verantwoordelijk voor de vormgeving.

HarrimanSteel
HarrimanSteel is een onafhankelijk creatief bureau gevestigd in Londen en Amsterdam en werd opgericht door vrienden en voormalig klasgenoten Julian Harriman-Dickinson en Nick Steel in 1999. Het bureau werkt onder meer Patagonia en Nike.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken