Merkidentiteit Second Nature door HarrimanSteel
- Design
- 21 sep 2021 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - E-commerceBranding
- 21 sep 2021 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
Second Nature is een nieuw e-commerceplatform op abonnementsbasis voor milieuvriendelijke producten. De merkidentiteit - logo, site en packaging - zijn ontwikkeld door HarrimanSteel.
HarrimanSteel’s co-founder Julian Harriman-Dickson: ‘Het zit allemaal in de naam. Om het merk op te bouwen wilden we een winkelervaring creëren waardoor het als een “tweede natuur” voelt om op een bewuste en milieuvriendelijke manier te winkelen en zo een nieuwe vorm van consumentengedrag te stimuleren.’
Merkidentiteit Second Nature moest ook duurzaam zijn
Ook de merkidentiteit van Second Nature moest duurzaam zijn, vanwege de beperkte financiële middelen. Harriman-Dickson: ‘Een van onze prioriteiten was dan ook het zoeken naar een selectie van beelden, texturen en tonen die de tand des tijds kunnen doorstaan. De natuur bood inspiratie en we gebruikten een eenvoudige, toegankelijke taal en duidelijke typografie.’
Droomopdracht
De lancering van het levenslange scheermeshandvat met een abonnement voor een maandelijkse levering van mesjes werd ook door HarrimanSteel verbeeld. HarrimanSteel’s creative director Guillaume Furminger: ‘Het is de droomopdracht: de look & feel van een nieuw merk te mogen vormgeven.’
In de komende maanden zal de selectie van duurzame producten steeds verder uitgebreid worden. HarrimanSteel blijft verantwoordelijk voor de vormgeving.
HarrimanSteel
HarrimanSteel is een onafhankelijk creatief bureau gevestigd in Londen en Amsterdam en werd opgericht door vrienden en voormalig klasgenoten Julian Harriman-Dickinson en Nick Steel in 1999. Het bureau werkt onder meer Patagonia en Nike.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Finale Mysteryland brengt ode aan... 05-09-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing