Heinekens WK 2014 gadget bekend
- Food-en-retail
- 15 apr 2014 @ 16:58
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - ActivatieCampagnesWK Voetbal
- 15 apr 2014 @ 16:58
- Redactie Food en Retail
Na onder meer de 'Trommelhoed' en het Duitse jagerspetje dat een luidspreker werd ('Hollands geheime wapen') haakt biermerk Heineken dit jaar tijdens het WK in met een verenmuts, zoals vrouwen die dragen tijdens het carnaval in Rio (foto), zo vernam MarketingTribune als eerste. De overige pers hoort over het gadget en de Heineken WK-campagne aanstaande donderdag op Strand Zuid in Amsterdam.
Update: klik hier voor de ontknoping: gevederde dames ingezet versus Bavaria-jurkjes
Het nieuwe gadget wordt nog angstvallig geheim gehouden. Tijdens een interne presentatie op het hoofdkantoor van Albert Heijn zojuist te Zaandam, was echter ook onze correspondent ter plaatse aanwezig. Een Braziliaanse drumband begeleidde de presentatie van de verentooi.
Sparen voor de tooi
AH-baas Dick Boer (zie foto onder) maakte kennis met de Heineken 'Chief Oranje Officer' (rechts), die net als tijdens de Olympische Spelen het merk en het Oranje-legioen moet representeren. De Heineken-verentooicampagne is bedacht door bureau TBWA\ Neboko. Internationaal werkt de brouwer o.a. met Wieden+Kennedy Amsterdam. Door spaaracties en krataankopen kunnen consumenten straks de WK-carnavalstooi in handen krijgen. (PvWK)
Indruk carnavalstooi
Dick Boer (ceo AH, midden) ontvangt vandaag de Heinekendelegatie
Heinekens Chief Oranje Officer van komende WK, linksachter de tooi die uit de koffer komt.
(fotografie: copyright MarketingTribune platform Food & Retail, 15/4/'14)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- primeur
- luidspreker
- voetbal
- TBWA\Neboko
- Wieden+Kennedy
- Rio
- Duitsland
- WK
- WK Voetbal
- jagerspet
- Hollands geheime wapen
- bier
- Trommelhoed
- Heineken
- inhaker
- activatie
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Consumenten beschuldigen Lay's van krimpflatie - foodmerk...
- Lipton Ice Tea lanceert Ice Tea Insurance met rapper Ice-T
- Albert Heijn introduceert hamstergezin
- Jumbo lanceert 'De lekkerste bakkerij van Nederland'
- Heineken en bureau LePub steunen bijgelovige fans
- Lidl introduceert Supersupplementen om groente te promoten
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [marketeer 226] Jasper Spaargaren -... 13-06-2025
- Nationaal Jenevermuseum Schiedam en... 11-06-2025
- Bakker Bart speelt in op knorrende... 10-06-2025
- Aldi verleidt pubers met versaanbod10-06-2025
- Jumbo lanceert 'De lekkerste... 05-06-2025
- [onderzoek] Consument kiest vaak... 05-06-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation