Heinekens WK 2014 gadget bekend
- Food-en-retail
- 15 apr 2014 @ 16:58
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - ActivatieCampagnesWK Voetbal
- 15 apr 2014 @ 16:58
- Redactie Food en Retail
Na onder meer de 'Trommelhoed' en het Duitse jagerspetje dat een luidspreker werd ('Hollands geheime wapen') haakt biermerk Heineken dit jaar tijdens het WK in met een verenmuts, zoals vrouwen die dragen tijdens het carnaval in Rio (foto), zo vernam MarketingTribune als eerste. De overige pers hoort over het gadget en de Heineken WK-campagne aanstaande donderdag op Strand Zuid in Amsterdam.
Update: klik hier voor de ontknoping: gevederde dames ingezet versus Bavaria-jurkjes
Het nieuwe gadget wordt nog angstvallig geheim gehouden. Tijdens een interne presentatie op het hoofdkantoor van Albert Heijn zojuist te Zaandam, was echter ook onze correspondent ter plaatse aanwezig. Een Braziliaanse drumband begeleidde de presentatie van de verentooi.
Sparen voor de tooi
AH-baas Dick Boer (zie foto onder) maakte kennis met de Heineken 'Chief Oranje Officer' (rechts), die net als tijdens de Olympische Spelen het merk en het Oranje-legioen moet representeren. De Heineken-verentooicampagne is bedacht door bureau TBWA\ Neboko. Internationaal werkt de brouwer o.a. met Wieden+Kennedy Amsterdam. Door spaaracties en krataankopen kunnen consumenten straks de WK-carnavalstooi in handen krijgen. (PvWK)
Indruk carnavalstooi
Dick Boer (ceo AH, midden) ontvangt vandaag de Heinekendelegatie
Heinekens Chief Oranje Officer van komende WK, linksachter de tooi die uit de koffer komt.
(fotografie: copyright MarketingTribune platform Food & Retail, 15/4/'14)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Wieden+Kennedy
- jagerspet
- Trommelhoed
- activatie
- luidspreker
- primeur
- Duitsland
- Rio
- inhaker
- WK
- voetbal
- WK Voetbal
- bier
- Hollands geheime wapen
- TBWA\Neboko
- Heineken
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Gall & Gall kiest nieuwe koers en vernieuwt winkel
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- Joost van den Berg van Dr. Oetker: 'Marketeers maken dingen...
- Unox luidt wintertijd te vroeg in
- [marketeer 234] Martijn Uittenbogaard - Bol Grote...
- Kruidvat doorbreekt taboe rond verzorgingsarmoede
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar... 27-10-2025
- TommyTomato voert campagne voor... 27-10-2025
- Albert Heijn herpositioneert van... 27-10-2025
- De nieuwe realiteit van retail:... 24-10-2025
- [marketeer 234] Martijn... 24-10-2025
- Goudwisselkantoor lanceert campagne... 23-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




