Nieuwe Kapitein Iglo bekend

Nieuwe Kapitein Iglo bekend
  • Food-en-retail
  • 18 mrt 2016 @ 16:10
  • 32090 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Food

Na een uitgebreide selectieprocedure onder ruim 300 kandidaten is bekend wie de Nederlandse Kapitein Iglo wordt: Florian Dirkse uit Delft. Florian (38) kruipt in de huid van Iglo’s geliefde ambassadeur en trekt de komende maanden het land in om mensen kennis te laten maken met de vernieuwde oven-krokante Vissticks van het merk. Dirkse solliciteerde via een persoonlijk bezoek aan Iglo met flessenpost en Vissticks.

Tijdens de selectiedag op 2 maart maakte hij samen met papegaai Bob grote indruk op de kinderjury met ‘Broodje Visstick’ en een wervelende pitch voor de driekoppige jury. 'We realiseren ons dat Florian niet per se lijkt op de Kapitein Iglo zoals men hem kent. Wij zien in Florian echter een geweldige Kapitein Iglo 2.0 en kunnen niet wachten hem voor te stellen aan Nederland', aldus Niels Bontje, general manager Iglo Nederland. Klik hier voor een sfeerimpressie van de selectieprocedure. 

Ouwe zeerot
Voor zeezeiler en tv-maker Florian is de baan als kapitein niet helemaal nieuw: in 2009 vertrok hij met goede vriend Arjen voor een twee jaar lange zeiltocht rond de wereld om aandacht te vragen voor de gezondheid van de oceanen. Florian weet zodoende alles over duurzame visvangst en MSC, een organisatie die een keurmerk geeft aan duurzaam gevangen vissoorten. Al eerder vertelde het diepvriesmerk aan MarketingTribune geleidelijk van vlees in het assortiment af te willen, gezien de veranderende consumentenvoorkeur en de duurzamere aspecten van MSC-vis. Alle visproducten van Iglo, inclusief de nieuwe Vissticks, hebben dit keurmerk. 'Voor mijn vrienden was ik al Kapitein Iglo, helemaal sinds ik mijn baard liet staan', vertelt Florian. 'Ik vind het prachtig dat ik na mijn avonturen op zee, me nu in Nederland kan inzetten als de leukste kapitein die ik ken.' De Nederlandse Kapitein Iglo zal onder meer te vinden zijn op festivals en evenementen als de Wereldhavendagen, belooft Iglo. Ook zal Florian schitteren in YouTube video’s. Bekijk hieronder op MarketingTribunes platform Food&Retail zijn eerste 'avontuur'. 

De ideale kandidaat
Eind januari werd de vacature voor Kapitein Iglo Nederland geplaatst via een slimme PR-campagne. De ideale kandidaat werd door het amerk omschreven als: 'een enthousiaste, charmante persoonlijkheid met zeebenen en humor. Uiteraard heeft hij of zij een grote liefde voor vis; net als de miljoenen Nederlanders die jaarlijks meer dan 150.000.000 Vissticks eten. Samen met hen zal de kapitein dan ook in 2016 het jaar vieren waarin de meest knapperige Vissticks ooit worden gelanceerd. Gedurende het jaar bezoekt de kapitein onder meer verschillende plekken om mensen blij te maken en hen de vernieuwde receptuur van de allerkrokantste, goudgele Iglo Vissticks te laten proeven. En natuurlijk is hij af en toe op zee te vinden om samen met Visstickfans een mooie zeiltocht te maken.' Een Nederlands icoon is na een eerdere gedaantewisseling en een kort onzalig plan om hem helemaal op te heffen gelukkig in verjongde gedaante teruggekeerd. (PvWK)

Lees hier: [Interview] Harald Guimarães about the new Iglo campaign


Florian Dirkse is de nieuwe kapitein



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken