[beeldimpressie] Nieuw winkelconcept Karwei: 'véél meer woningdecoratie'

[beeldimpressie] Nieuw winkelconcept Karwei: 'véél meer woningdecoratie'
  • Food-en-retail
  • 19 okt 2016 @ 12:15
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • WinkelenVisual id

Karwei introduceert vandaag een totaal vernieuwd winkelconcept met een andere ‘look and feel’. Anders dan traditionele bouwmarkten krijgt Karwei het grootste assortiment kwaliteitsvloeren, design verlichting, raam- en wanddecoratie. Bovendien heeft de winkelketen het assortiment op elkaar afgestemd en bij elkaar geplaatst zodat klanten eenvoudig artikelen met elkaar kunnen combineren. Karwei wordt hiermee veel meer een specialist in woningdecoratie dan een traditionele bouwmarkt. Ook het prijsniveau is spraakmakend, klanten zijn bij Karwei veel minder kwijt dan bij traditionele woonspeciaalzaken. Vandaag opent de eerste nieuwe Karwei in Uden haar deuren.

Klussers kunnen al sinds enige jaren bij Karwei terecht voor gordijnen, vloeren en behang. Maar nu gaat Karwei een stap verder, meldt de DIY-keten. 'Waar consumenten normaal gesproken naar woninginrichters gaan voor visgraatparket, designlampen en luxe gordijnen, kunnen zij straks ook terecht bij Karwei. Mensen die hun woning willen inrichten hoeven straks niet meer verschillende winkels te bezoeken én zijn bovendien een stuk goedkoper uit. Karwei wil de eerste keuze zijn op het gebied van vloeren, verlichting, wanden en raam. Een ander groot verschil met de woninginrichters is dat Karwei ook de benodigde bouwmaterialen in huis heeft, waardoor klanten niet nog eens naar een bouwmarkt moeten voordat zij aan de slag kunnen. Karwei verwacht hierdoor veel nieuwe klanten te trekken, onder wie nog meer vrouwelijke klussers.'

Met Karwei je woonkamer inrichten
Volgens directeur van Karwei Machiel van der Sluis loopt het bedrijf met het het nieuwe concept vooruit op de ontwikkelingen. 'De afbakening in de detailhandel is al langer aan het verdwijnen en deze verandering is daar een voorbeeld van', aldus Van der Sluis. 'Met dit concept onderscheiden wij ons heel duidelijk op de doe-het-zelf-markt. We hebben bij Karwei bewezen dat we verstand hebben van stijl. Daarom positioneert Karwei zich meer en meer als de winkel voor klussen én inrichten. Ook laten wij zien dat wij de vrouw achter de klusser begrijpen. Deze stap is een teken dat wij er als onderneming goed voorstaan. In een tijd dat het retaillandschap onder druk staat kunnen wij juist investeren.'

Karwei laat met de nieuwe winkel in Uden zien hoe het bedrijf de toekomst ziet: klanten via de winkel, de website, social media en evenementen helpen bij de inrichting van hun woning. 'Voorafgaand aan het nieuwe winkelconcept dat vandaag wordt geïntroduceerd, voerde Karwei al een aantal opvallende aanpassingen door de winkels. Zo introduceerde het bedrijf vorig jaar een rond gangpad met verschillende inspiratieplekken in plaats van de gebruikelijke lange, rechte paden zoals de meeste doe-het-zelf-zaken hanteren. De winkels werden hierdoor veel aantrekkelijker voor zogenoemde funshoppers. Verder introduceerde het bedrijf een bestelzuil, waar bezoekers in de winkel zelf direct online kunnen bestellen. Hiermee integreert Karwei de online verkoop met de verkoop in de winkel. Voor veel doe-het-zelf-bedrijven is dit nog een brug te ver', stelt Karwei uitdagend. Hieronder een beeldimpressie van de nieuwe lijn. (PvWK)

BEELDIMPRESSIE NIEUWE KARWEI


 

Over Karwei
'Karwei is met bijna honderdveertig vestigingen een van de grootste bouwmarkten in Nederland. Intergamma, het moederbedrijf waar Karwei onder valt, is zelfs marktleider in de doe-het-zelfmarkt in de Benelux. Met een omzet van € 1,7 miljard staat het concern in de top 3 van Nederlandse non-food retailbedrijven. Vorig jaar groeide de winkelomzet van Intergamma met drie procent door onder andere te profiteren van de aantrekkende huizenmarkt en de uitbreiding van de online activiteiten.' (bron: Karwei)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken