71% consumenten koopt biologisch
- Food-en-retail
- 6 mei 2019 @ 11:34
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - OnderzoekMarketing
- 6 mei 2019 @ 11:34
- Peter van Woensel Kooy
Zeven op de tien consumenten koopt een deel van hun boodschappen biologisch, zo blijkt uit onderzoek van Ruigrok NetPanel in opdracht van Bionext, ketenorganisatie voor de biologische sector. Tijd voor een campagne,
Zorg voor het milieu en een breder assortiment zijn de grootste motivatie om biologisch te kopen. Vandaag start de nieuwe campagne ‘Bio lekker voor je’, om consumenten te stimuleren nóg vaker voor biologisch te kiezen.
Bijna de helft van de mensen die biologisch koopt, doet dit steeds vaker dan voorheen. Bewuster omgaan met het milieu (56%) en het ruimere assortiment (50%) zijn daarbij de grootste drijfveren. Maar ook gezondheid (24%) en smaak (18%) zijn redenen voor consumenten om biologisch te kopen.
'Biologisch groeit. Steeds meer mensen kiezen voor biologisch en daar zijn we superblij mee. Door te laten zien hoe biologisch binnen een duurzame en bewuste lifestyle past, willen we de keuze voor biologisch nog vanzelfsprekender maken', aldus Marleen Meijers, Manager Marketing & Communicatie bij Bionext, de ketenorganisatie voor de biologische sector.
Over de campagne ‘Bio lekker voor je’
Door biologische producten te kopen doe je niet alleen iets goeds voor de wereld, maar ook voor jezelf. Dat is de hoofdboodschap van de campagne ‘Bio lekker voor je’, mede gefinancierd door de Europese Unie en ontwikkeld door campagnebureau Food Cabinet. De campagne gaat verder dan uitleggen waarom biologisch een goede keuze is. Boeren, pioniers, telers en leveranciers laten zelf zien hoe lekker, leuk en makkelijk het kan zijn om dagelijks een verschil te maken. De campagnebeelden zijn ontworpen als tweeluik: Ego, goed voor jezelf en Eco, goed voor de wereld, zo melden de makers. De campagnevideo staat hier.
(PvWK)
Over Bionext
'Bionext verbindt de Nederlandse biologische ketens van boer tot consument. Bionext wordt gedragen door drie verenigingen: Biohuis (boeren en tuinders), BioNederland (producenten en handel) en de Biowinkelvereniging. Het programma "Bio lekker voor je" is door de Europese Commissie geselecteerd onder het werkprogramma 2019 en valt onder de Europese regeling voor Voorlichtings- en afzetbevorderende acties van landbouwproducten.'
(bron: Bionext)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- programma
- Biowinkelvereniging
- marketing
- food
- campagne
- Bionext
- BioNederland
- gedragen
- biologisch
- Ruigrok NetPanel
- Biohuis
- Bio lekker voor je
- Europese Commissie
- gezobnd
- tuinders
- boeren
- groente
- mvo
- bio
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar... 27-10-2025
- TommyTomato voert campagne voor... 27-10-2025
- Albert Heijn herpositioneert van... 27-10-2025
- De nieuwe realiteit van retail:... 24-10-2025
- [marketeer 234] Martijn... 24-10-2025
- Goudwisselkantoor lanceert campagne... 23-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




