Ikea lanceert catalogus als audioboek
- Food-en-retail
- 27 aug 2019 @ 10:41
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Inspiratie
- 27 aug 2019 @ 10:41
- Sjaak Hoogkamer
Ikea Nederland lanceert vandaag voor het eerst een audio-versie van de bekende catalogus. Via Spotify en de website van het Zweedse woonwarenhuis wordt de catalogus van begin tot eind voorgelezen.
Met het audioboek wil het Zweedse warenhuis met een knipoog aandacht vragen voor de nieuwe digitale catalogus. Het audioboek en de digitale catalogus zijn vanaf vandaag beschikbaar op de website.
In de bus of sportschool
In het audioboek wordt de catalogus van kaft tot kaft voorgelezen, inclusief alle Zweedse namen. Met het audioboek kan men naar de catalogus luisteren, waar je ook bent - in de bus, in de trein of in de sportschool. Wie nieuwsgierig is naar het bijbehorende beeld, kan de catalogus bekijken via IKEA.nl.
Met het audioboek wil het Zweedse warenhuis met een knipoog aandacht vragen voor de nieuwe digitale catalogus.
Online oriënteren
Eerder kondigde het bedrijf aan een nieuwe verspreidingsmethode van de catalogus te testen. Ikea ziet steeds meer voordelen van een digitale catalogus. Zo oriënteert het merendeel van de klanten zich op de site en de andere digitale kanalen van het woonwarenhuis, voordat ze de winkel of webshop bezoeken. Ook kan het bedrijf sneller en eenvoudiger nieuwe wooninspiratie toevoegen aan de digitale gids dan aan een gedrukte catalogus die slechts één keer per jaar verschijnt. Voor liefhebbers is een beperkt aantal gedrukte exemplaren verkrijgbaar bij de winkels.
Het audioboek en de digitale catalogus zijn beschikbaar via IKEA.nl/catalogus.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Lidl verrast met sterrestaurant voor iedereen
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- [column] Upfront: Het toppunt van #omdenken op 80m2
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in opkomst - AI schuift aan
- Bahadoer eerste Nederlandse chef in Dom Pérignon Society
- Heineken daagt voice note-cultuur uit
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bahadoer eerste Nederlandse chef in... 22-12-2025
- Lidl verrast met sterrestaurant voor... 19-12-2025
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




