Ikea lanceert catalogus als audioboek
- Food-en-retail
- 27 aug 2019 @ 10:41
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Inspiratie
- 27 aug 2019 @ 10:41
- Sjaak Hoogkamer
Ikea Nederland lanceert vandaag voor het eerst een audio-versie van de bekende catalogus. Via Spotify en de website van het Zweedse woonwarenhuis wordt de catalogus van begin tot eind voorgelezen.
Met het audioboek wil het Zweedse warenhuis met een knipoog aandacht vragen voor de nieuwe digitale catalogus. Het audioboek en de digitale catalogus zijn vanaf vandaag beschikbaar op de website.
In de bus of sportschool
In het audioboek wordt de catalogus van kaft tot kaft voorgelezen, inclusief alle Zweedse namen. Met het audioboek kan men naar de catalogus luisteren, waar je ook bent - in de bus, in de trein of in de sportschool. Wie nieuwsgierig is naar het bijbehorende beeld, kan de catalogus bekijken via IKEA.nl.
Met het audioboek wil het Zweedse warenhuis met een knipoog aandacht vragen voor de nieuwe digitale catalogus.
Online oriënteren
Eerder kondigde het bedrijf aan een nieuwe verspreidingsmethode van de catalogus te testen. Ikea ziet steeds meer voordelen van een digitale catalogus. Zo oriënteert het merendeel van de klanten zich op de site en de andere digitale kanalen van het woonwarenhuis, voordat ze de winkel of webshop bezoeken. Ook kan het bedrijf sneller en eenvoudiger nieuwe wooninspiratie toevoegen aan de digitale gids dan aan een gedrukte catalogus die slechts één keer per jaar verschijnt. Voor liefhebbers is een beperkt aantal gedrukte exemplaren verkrijgbaar bij de winkels.
Het audioboek en de digitale catalogus zijn beschikbaar via IKEA.nl/catalogus.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up in Amsterdam
- Eerste Statiegeld Retourshops open in Rotterdam en Amsterdam
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bloomon en Fastned verrassen met... 12-05-2025
- Magnum breidt uit met utopia-smaken 09-05-2025
- Kookboek Porsche viert Nederlands... 09-05-2025
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management