Ikea lanceert catalogus als audioboek
- Food-en-retail
- 27 aug 2019 @ 10:41
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Inspiratie
- 27 aug 2019 @ 10:41
- Sjaak Hoogkamer
Ikea Nederland lanceert vandaag voor het eerst een audio-versie van de bekende catalogus. Via Spotify en de website van het Zweedse woonwarenhuis wordt de catalogus van begin tot eind voorgelezen.
Met het audioboek wil het Zweedse warenhuis met een knipoog aandacht vragen voor de nieuwe digitale catalogus. Het audioboek en de digitale catalogus zijn vanaf vandaag beschikbaar op de website.
In de bus of sportschool
In het audioboek wordt de catalogus van kaft tot kaft voorgelezen, inclusief alle Zweedse namen. Met het audioboek kan men naar de catalogus luisteren, waar je ook bent - in de bus, in de trein of in de sportschool. Wie nieuwsgierig is naar het bijbehorende beeld, kan de catalogus bekijken via IKEA.nl.
Met het audioboek wil het Zweedse warenhuis met een knipoog aandacht vragen voor de nieuwe digitale catalogus.
Online oriënteren
Eerder kondigde het bedrijf aan een nieuwe verspreidingsmethode van de catalogus te testen. Ikea ziet steeds meer voordelen van een digitale catalogus. Zo oriënteert het merendeel van de klanten zich op de site en de andere digitale kanalen van het woonwarenhuis, voordat ze de winkel of webshop bezoeken. Ook kan het bedrijf sneller en eenvoudiger nieuwe wooninspiratie toevoegen aan de digitale gids dan aan een gedrukte catalogus die slechts één keer per jaar verschijnt. Voor liefhebbers is een beperkt aantal gedrukte exemplaren verkrijgbaar bij de winkels.
Het audioboek en de digitale catalogus zijn beschikbaar via IKEA.nl/catalogus.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Gall & Gall kiest nieuwe koers en vernieuwt winkel
- Joost van den Berg van Dr. Oetker: 'Marketeers maken dingen...
- Unox luidt wintertijd te vroeg in
- [marketeer 234] Martijn Uittenbogaard - Bol Grote...
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- Kruidvat doorbreekt taboe rond verzorgingsarmoede
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar... 27-10-2025
- TommyTomato voert campagne voor... 27-10-2025
- Albert Heijn herpositioneert van... 27-10-2025
- De nieuwe realiteit van retail:... 24-10-2025
- [marketeer 234] Martijn... 24-10-2025
- Goudwisselkantoor lanceert campagne... 23-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




