Ikea lanceert catalogus als audioboek
- Food-en-retail
- 27 aug 2019 @ 10:41
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Inspiratie
- 27 aug 2019 @ 10:41
- Sjaak Hoogkamer
Ikea Nederland lanceert vandaag voor het eerst een audio-versie van de bekende catalogus. Via Spotify en de website van het Zweedse woonwarenhuis wordt de catalogus van begin tot eind voorgelezen.
Met het audioboek wil het Zweedse warenhuis met een knipoog aandacht vragen voor de nieuwe digitale catalogus. Het audioboek en de digitale catalogus zijn vanaf vandaag beschikbaar op de website.
In de bus of sportschool
In het audioboek wordt de catalogus van kaft tot kaft voorgelezen, inclusief alle Zweedse namen. Met het audioboek kan men naar de catalogus luisteren, waar je ook bent - in de bus, in de trein of in de sportschool. Wie nieuwsgierig is naar het bijbehorende beeld, kan de catalogus bekijken via IKEA.nl.
Met het audioboek wil het Zweedse warenhuis met een knipoog aandacht vragen voor de nieuwe digitale catalogus.
Online oriënteren
Eerder kondigde het bedrijf aan een nieuwe verspreidingsmethode van de catalogus te testen. Ikea ziet steeds meer voordelen van een digitale catalogus. Zo oriënteert het merendeel van de klanten zich op de site en de andere digitale kanalen van het woonwarenhuis, voordat ze de winkel of webshop bezoeken. Ook kan het bedrijf sneller en eenvoudiger nieuwe wooninspiratie toevoegen aan de digitale gids dan aan een gedrukte catalogus die slechts één keer per jaar verschijnt. Voor liefhebbers is een beperkt aantal gedrukte exemplaren verkrijgbaar bij de winkels.
Het audioboek en de digitale catalogus zijn beschikbaar via IKEA.nl/catalogus.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Subways Royal Submarines duiken weer... 25-04-2024
- Hema springt in op rookworst-rel25-04-2024
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing