[onderzoek] Nederlanders eten 35% meer koelverse maaltijden

[onderzoek] Nederlanders eten 35% meer koelverse maaltijden
  • Food-en-retail
  • 8 okt 2019 @ 08:36
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodOnderzoek

Uit onderzoek blijkt dat 35,4% van de Nederlanders meer koel-verse maaltijden eet de afgelopen twee jaar. Nederlands grootste soepproducent Unox grijpt dit moment aan om als eerste a-merk in te zetten op koel-verse soepen. 'Wij willen wij de harten en magen van Nederland verwarmen’, reageert Unox-marketeer Ram Huigen.

Marketing insights: vers is in opmars. Net als de wil en noodzaak om meer groenten te eten.

Daarom ligt onder de naam 'Unox Puur Soep' vanaf nu koel-verse soep van het oer-Hollandse merk Unox in het vers-schap. Het foodmerk zegt hiermee de Nederlandse consument tegemoet te komen, 'die steeds meer vraagt om verse, kant en klaar maaltijden'.

Na vegetarische producten, Unox nu ook in het koel-verse schap
De stap van Unox om in te zetten op koel-verse soep volgt een jaar na de introductie van de vegetarische rookworst en is na de introductie van soep in blik (1957) en soep in zak (2004), de volgende grote stap die Unox zet. Het merk speelt hiermee in op de behoefte van de Nederlandse consument die steeds vaker opzoek is naar verse voorbereide maaltijden. ‘Unox is sinds 1957 het favoriete soepmerk van Nederland. Als grootste soepproducent van het land voelen wij dan ook een grote verantwoordelijkheid om alle soepeters van Nederland van koel-verse soepen te voorzien. Wij zien dat er een grote behoefte is aan koel-verse soep die gemakkelijk te bereiden is, bijvoorbeeld voor tussen werk en sporten in. Met Unox Puur Soep willen wij de harten en magen van alle Nederlanders blijven verwarmen’, legt Ram Huigen, Marketing Manager van Unox uit.

Flinke groei van koel-verse maaltijden Uit onderzoek van Unox blijkt dat er onder Nederlanders een grote behoefte is aan verse soepen die gemakkelijk te bereiden zijn. 35,4% van de Nederlanders geeft aan de afgelopen 2 jaar meer koel-verse maaltijden te hebben gegeten dan de jaren daarvoor. Daarbij geeft maar liefst 82,6% aan het ook belangrijk te vinden dat de ‘kant en klaar’ maaltijden die zij eten bereid zijn met verse ingrediënten.

Unox Puur Soep, dit zit erin en niets meer Unox Puur Soep is bereid met verschillende pure ingrediënten die duidelijk zijn weergegeven op de achterkant van de verpakking. Gemiddeld zijn de nieuwe Unox soepen gemaakt met maar liefst 7 verschillende soorten groenten en kruiden; goed voor een gemiddelde van 248 gram groente per pot, oftewel 99% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid aan groenten. Bovendien bevat Unox Puur Soep geen toegevoegde smaakversterkers, kunstmatige kleursto ff en, conserveermiddelen en toegevoegde suikers. De soepen worden verkocht in een recyclebare plastic pot, die gemakkelijk is op te warmen in de magnetron. Maar in een pan opwarmen kan natuurlijk ook. Doordat Unox Puur Soep koel-verse soep is, is deze beperkt houdbaar en dient deze gekoeld bewaard te worden (tussen 2-7 graden Celsius).

Unox Puur Soep is in 5 verschillende smaken resp. merknamen verkrijgbaar:

Tomaat Selderij, Paprika Pastinaak, Champignon, Pompoen Wortel en Rode Linzen en Ui.

De soepen zijn sinds week 39 (2019) verkrijgbaar in het vers-schap van Coop, Plus, Deen, Dirk, Jan Linders, Vomar, Spar, Hoogvliet, Boon’s Markt, Boni, Deka Markt en MCD. De consumentenadviesprijs bedraagt 2,99 euro, aldus Unox-eigenaar Unilever.
(PvWK)

Over Unox
'Al 80 jaar is Unox onlosmakelijk verbonden aan de Hollandse keuken. Het begon allemaal bij een slagersfamilie in Brabant, die het recept voor rookworst ontwikkelde. In 1937 zag het merk Unox het licht waarna het is uitgegroeid tot een merk met producten die in ieder Nederlands huishouden een thuis vinden en de harten en magen van Nederlanders verwarmen. Unox maakt sinds 1937 niet alleen rookworst, maar ook soep, knaks, snacks, vegetarische rookworst en vegetarische gehaktballetjes en organiseert daarnaast traditiegetrouw op 1 januari de Nieuwjaarsduik. De toevoeging van Unox Puur Soep is de volgende stap van het merk in het soepassortiment, na de introductie van soep in blik (1957) en soep in zak (2004).'

(bron: Unox)

beeld boven: screenshot Unox website met annonce Unox Puur Soep

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken