[column] Unox lanceert vegetarische versie van beroemde rookworst
- Food-en-retail
- 3 okt 2018 @ 15:57
- Link
-
Kees Klomp
Zelfstandig adviseur
Karmanomics - MarketingWinkelen
- 3 okt 2018 @ 15:57
- Kees Klomp
In aanloop naar Dierendag lezen we: Unox lanceert vegetarische versie van beroemde rookworst. Kees Klomp: 'Dit is een prachtig voorbeeld van wat ik incarnatie noem: innovatie in de Betekeniseconomie.'
Oftewel: je bestaansrecht als bedrijf volledig opnieuw - op een maatschappelijk-betekenisvolle wijze - uitvinden.
Het meest iconische vlees-merk van Nederland omarmt de plantaardige revolutie. Een moedige en grote stap, en het levende bewijs dat ook er ook plaats is voor grote, conventionele spelers in de Betekeniseconomie.
Overigens blijven de woorden van De Vegetarische Slager Jaap Korteweg door mijn hoofd gaan, die mij een tijdje geleden voorspelde dat binnen een aantal jaren, de producten van Unox plantaardig zouden zijn. En dat de consument hier helemaal OK mee zou zijn. Voorlopig ligt ie op koers 🙌.
Kees Klomp
marketing strateeg & purpose expert
Lees hier verder: Unox lanceert vegetarische versie van beroemde rookworst
Fotocredit boven: Unilever
BIJZONDERE VOORSPELLING
Filmmaker Tim van Niftrik blijkt over profetische gaven te beschikken. Als zestienjarige student Audiovisuele Vormgeving maakte hij samen met klasgenoot Teuntje Hexspoor in 2012 een fictieve reclame van de vegetarische rookworst van de Brabantse worstenmaker, ontdekte RTLZ. 'We werden geïnspireerd door de iconische reclames van Unox', blikt Van Niftrik terug. 'Omdat het november was werden we aangetrokken door het koude weer en hoe dat er uit zou zien op beeld.' Hun belangrijkste uitgangspunt was dat de worsten aan de bomen zouden groeien. Zie hieronder het nu actuele resultaat. MarketingTribunes Jongereniconen voorspelde ruim voor tijd de verkoop van de Unox-fabrieken correct. (PvWK)
-
Kees Klomp
- Werkt bij: Karmanomics
- Functie: Zelfstandig adviseur
- Website:
- Profiel »
- Jongereniconen
- slachtvrij
- Tim van Niftrik
- vlees
- gezond
- mvo
- vega
- Teuntje Hexspoor
- Unilever
- De Vegetarische Slager
- stamppot
- rookworst
- rookworst
- TBWA\ Neboko
- hutspot
- Unox
- vooruitgang
- trend
- boerenkoel
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- [interview] Joyce Bierman (AH): 'Affordable luxury en...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- [column] The most terrible time of the year
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




