[column] Unox lanceert vegetarische versie van beroemde rookworst

[column] Unox lanceert vegetarische versie van beroemde rookworst
  • Food-en-retail
  • 3 okt 2018 @ 15:57
  • 6135 x gelezen
  • Link
  • Kees Klomp
  • MarketingWinkelen

In aanloop naar Dierendag lezen we: Unox lanceert vegetarische versie van beroemde rookworst. Kees Klomp: 'Dit is een prachtig voorbeeld van wat ik incarnatie noem: innovatie in de Betekeniseconomie.'

Oftewel: je bestaansrecht als bedrijf volledig opnieuw - op een maatschappelijk-betekenisvolle wijze - uitvinden. 

Het meest iconische vlees-merk van Nederland omarmt de plantaardige revolutie. Een moedige en grote stap, en het levende bewijs dat ook er ook plaats is voor grote, conventionele spelers in de Betekeniseconomie. 

Overigens blijven de woorden van De Vegetarische Slager Jaap Korteweg door mijn hoofd gaan, die mij een tijdje geleden voorspelde dat binnen een aantal jaren, de producten van Unox plantaardig zouden zijn. En dat de consument hier helemaal OK mee zou zijn. Voorlopig ligt ie op koers 🙌.

Kees Klomp
marketing strateeg & purpose expert

Lees hier verder: Unox lanceert vegetarische versie van beroemde rookworst
Fotocredit boven: Unilever


BIJZONDERE VOORSPELLING
Filmmaker Tim van Niftrik blijkt over profetische gaven te beschikken. Als zestienjarige student Audiovisuele Vormgeving maakte hij samen met klasgenoot Teuntje Hexspoor in 2012 een fictieve reclame van de vegetarische rookworst van de Brabantse worstenmaker, ontdekte RTLZ. 'We werden geïnspireerd door de iconische reclames van Unox', blikt Van Niftrik terug. 'Omdat het november was werden we aangetrokken door het koude weer en hoe dat er uit zou zien op beeld.' Hun belangrijkste uitgangspunt was dat de worsten aan de bomen zouden groeien. Zie hieronder het nu actuele resultaat. MarketingTribunes Jongereniconen voorspelde ruim voor tijd de verkoop van de Unox-fabrieken correct. (PvWK)


 



Kees Klomp
  • Kees Klomp

  • Werkt bij: Karmanomics
  • Functie: Zelfstandig adviseur op het gebied van betekenisvol ondernemen
  • Website:
  • Profiel »

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken