[column] Unox lanceert vegetarische versie van beroemde rookworst
- Food-en-retail
- 3 okt 2018 @ 15:57
- Link
-
Kees Klomp
Zelfstandig adviseur
Karmanomics - MarketingWinkelen
- 3 okt 2018 @ 15:57
- Kees Klomp
In aanloop naar Dierendag lezen we: Unox lanceert vegetarische versie van beroemde rookworst. Kees Klomp: 'Dit is een prachtig voorbeeld van wat ik incarnatie noem: innovatie in de Betekeniseconomie.'
Oftewel: je bestaansrecht als bedrijf volledig opnieuw - op een maatschappelijk-betekenisvolle wijze - uitvinden.
Het meest iconische vlees-merk van Nederland omarmt de plantaardige revolutie. Een moedige en grote stap, en het levende bewijs dat ook er ook plaats is voor grote, conventionele spelers in de Betekeniseconomie.
Overigens blijven de woorden van De Vegetarische Slager Jaap Korteweg door mijn hoofd gaan, die mij een tijdje geleden voorspelde dat binnen een aantal jaren, de producten van Unox plantaardig zouden zijn. En dat de consument hier helemaal OK mee zou zijn. Voorlopig ligt ie op koers 🙌.
Kees Klomp
marketing strateeg & purpose expert
Lees hier verder: Unox lanceert vegetarische versie van beroemde rookworst
Fotocredit boven: Unilever
BIJZONDERE VOORSPELLING
Filmmaker Tim van Niftrik blijkt over profetische gaven te beschikken. Als zestienjarige student Audiovisuele Vormgeving maakte hij samen met klasgenoot Teuntje Hexspoor in 2012 een fictieve reclame van de vegetarische rookworst van de Brabantse worstenmaker, ontdekte RTLZ. 'We werden geïnspireerd door de iconische reclames van Unox', blikt Van Niftrik terug. 'Omdat het november was werden we aangetrokken door het koude weer en hoe dat er uit zou zien op beeld.' Hun belangrijkste uitgangspunt was dat de worsten aan de bomen zouden groeien. Zie hieronder het nu actuele resultaat. MarketingTribunes Jongereniconen voorspelde ruim voor tijd de verkoop van de Unox-fabrieken correct. (PvWK)
-
Kees Klomp
- Werkt bij: Karmanomics
- Functie: Zelfstandig adviseur
- Website:
- Profiel »
- vooruitgang
- rookworst
- Jongereniconen
- slachtvrij
- gezond
- boerenkoel
- Unilever
- vega
- TBWA\ Neboko
- Unox
- De Vegetarische Slager
- trend
- Teuntje Hexspoor
- Tim van Niftrik
- hutspot
- mvo
- stamppot
- vlees
- rookworst
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Eén swipe mixt twee bonensoorten: Philips Baristina promoot...
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
- Holie's introduceert de Sugar-Score
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers