Picnic brengt vrijwilligers in contact met hulpbehoevenden

Picnic brengt vrijwilligers in contact met hulpbehoevenden
  • Food-en-retail
  • 31 mrt 2020 @ 08:06
  • 10178 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • DistributieFood

Online supermarkt Picnic is een samenwerking aangegaan met de website gewoonmensen.nl en roept zijn klanten met een flyeractie op om hulpbehoevenden in hun omgeving op dit initiatief te wijzen.

De website koppelt hen aan vrijwilligers die iemand willen helpen door bijvoorbeeld medicijnen op te halen bij de apotheek, boodschappen te doen of de hond uit te laten. Bijna 40.000 mensen staan ingeschreven om hulp te bieden, maar de hulpvraag blijft uit.

De website gewoonmensen.nl is een initiatief van vier studenten, die in sneltreinvaart de website bouwden en vrijwilligers die hulp willen bieden verzamelden. Toen bleek dat de hulpbehoevenden een stuk minder makkelijk te bereiken waren dan gedacht, zochten zij contact met Picnic. De samenwerking moet er voor zorgen dat ook mensen die hulp nodig hebben de weg naar gewoonmensen.nl weten te vinden.  

Flyers bij boodschappen
De online supermarkt verspreidt de komende dagen bijna 200.000 flyers bij de boodschappen en roept klanten op deze bij hulpbehoevende buren in de bus te doen. Uiteraard kunnen mensen die een helpende hand willen bieden zich ook nog gewoon aanmelden. Picnic plaatst ook enkele oproepen op social media.

'De website is een mooi initiatief dat we met liefde ondersteunen', aldus Ruben Vermijs van Picnic, 'Momenteel is het erg druk bij ons, waardoor het wat langer duurt dan normaal voordat we de boodschappen komen bezorgen. Onze klantenservice krijgt veel vragen van mensen die oude of zieke buren en familieleden willen helpen. De vrijwilligers van gewoonmensen.nl kunnen hier een belangrijke rol in spelen, bijvoorbeeld door even langs de apotheek of buurtsuper te gaan voor iemand.'

'We zijn heel blij met deze samenwerking', aldus Jasper Veen van gewoonmensen.nl. 'Zo verlagen we de drempel voor mensen om om hulp te vragen.'
(PvWK)

Over Picnic
'Voor de lancering eind 2015 heeft Picnic drie jaar lang in stilte met een team van 30 specialisten gewerkt aan het thuisbezorgen van boodschappen zonder onnodige tussenschakels. De klant kiest welke rit het beste uitkomt en weet via de Picnic boodschappenradar tot op de minuut precies hoe laat de bezorging zal plaatsvinden. De kosten van deze nieuwe manier van distributie zijn zo laag, dat de bezorging gratis is en de boodschappen daarnaast de laagste prijs hebben. Picnic is een initiatief van Nederlandse ondernemers: internetondernemers Joris Beckers en Frederik Nieuwenhuys waren de eigenaren van Fredhopper, de ontwikkelaar van personalisatiesoftware voor webwinkels. Serie-ondernemer Michiel Muller stond eerder aan de wieg van de onbemande tankstations Tango en ANWB-concurrent Route Mobiel, en ondernemer Bouke van der Wal is eigenaar van supermarktketen Boni. Later is ook retailondernemer Gerard Scheij aan boord gekomen.'

(bron: Picnic)

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken