Jumbo-klanten steunen Voedselbank
- Food-en-retail
- 31 jul 2020 @ 11:25
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Maatschappij
- 31 jul 2020 @ 11:25
- Sjaak Hoogkamer
Klanten van Jumbo hebben afgelopen maanden massaal gehoor gegeven aan de oproep van de supermarktketen en de Voedselbanken Nederland om hun statiegeld te schenken aan de Stay Safe & Geef-campagne van Voedselbanken Nederland.
Op deze wijze is in de afgelopen maanden in bijna 300 Jumbo winkels een totaalbedrag ingezameld van € 50.000. Stay Safe & Geef is in het leven geroepen als reactie op de toenemende hulpvraag door de coronacrisis. Voor de voedselbanken is het in deze tijd extra moeilijk om hun klanten in hun levensonderhoud te voorzien.
Klanten van Jumbo hebben afgelopen maanden massaal hun statiegeld geschonken aan de Voedselbank
Bovendien kloppen steeds meer mensen die gedupeerd zijn door de crisis aan voor hulp. Voedselbanken Nederland heeft daarom dringend behoefte aan extra middelen. ‘De inzet van Jumbo en de ruimhartige donatie van haar klanten zijn een geweldige steun in de rug,’ zegt voorzitter Leo Wijnbelt van Voedselbanken Nederland. ‘Wij zijn blij met alle hulp die wij in deze moeilijke tijd ontvangen. Acties waarbij een groot publiek is betrokken zijn ontzettend hartverwarmend. Het toont aan dat er veel solidariteit is onder de Nederlandse bevolking. Met deze donatie kunnen we 200 gezinnen een jaar lang helpen. Dat is echt fantastisch.
Donaties
Naast de donaties van klanten via de statiegeldmachines, doneerde Jumbo begin april samen met haar leveranciers honderdduizenden extra producten en duizenden boodschappentassen alsmede een speciale attentie voor alle circa 12.000 vrijwilligers van Voedselbanken
Als familiebedrijf dragen wij Voedselbanken Nederland met al haar vrijwilligers een warm hart toe.
Nederland.
‘Als familiebedrijf dragen wij Voedselbanken Nederland met al haar vrijwilligers een warm hart toe. Ze werken hard om elke dag vele huishoudens in hun eerste levensbehoefte te voorzien,’ zegt Colette Cloosterman- van Eerd, Chief Customer Officer (CCO) van Jumbo. ‘De voedselbanken hebben rechtstreeks te kampen met de gevolgen van de coronacrisis. Dat vraagt om extra ondersteuning. Jumbo is al sinds jaar en dag partner van Voedselbanken Nederland, juist nu willen we deze extra hulp bieden. Het doet mij goed dat veel Jumbo
klanten dit ook zo zien en samen een mooi bedrag aan statiegeldopbrengsten bij elkaar hebben gespaard.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Breaking: Deen Jesper Højer is... 17-09-2025
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
- Dirk haakt stevig in op Prinsjesdag... 15-09-2025
- Dumfries helpt tieners leren... 15-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes