Jumbo-klanten steunen Voedselbank
- Food-en-retail
- 31 jul 2020 @ 11:25
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Maatschappij
- 31 jul 2020 @ 11:25
- Sjaak Hoogkamer
Klanten van Jumbo hebben afgelopen maanden massaal gehoor gegeven aan de oproep van de supermarktketen en de Voedselbanken Nederland om hun statiegeld te schenken aan de Stay Safe & Geef-campagne van Voedselbanken Nederland.
Op deze wijze is in de afgelopen maanden in bijna 300 Jumbo winkels een totaalbedrag ingezameld van € 50.000. Stay Safe & Geef is in het leven geroepen als reactie op de toenemende hulpvraag door de coronacrisis. Voor de voedselbanken is het in deze tijd extra moeilijk om hun klanten in hun levensonderhoud te voorzien.
Klanten van Jumbo hebben afgelopen maanden massaal hun statiegeld geschonken aan de Voedselbank
Bovendien kloppen steeds meer mensen die gedupeerd zijn door de crisis aan voor hulp. Voedselbanken Nederland heeft daarom dringend behoefte aan extra middelen. ‘De inzet van Jumbo en de ruimhartige donatie van haar klanten zijn een geweldige steun in de rug,’ zegt voorzitter Leo Wijnbelt van Voedselbanken Nederland. ‘Wij zijn blij met alle hulp die wij in deze moeilijke tijd ontvangen. Acties waarbij een groot publiek is betrokken zijn ontzettend hartverwarmend. Het toont aan dat er veel solidariteit is onder de Nederlandse bevolking. Met deze donatie kunnen we 200 gezinnen een jaar lang helpen. Dat is echt fantastisch.
Donaties
Naast de donaties van klanten via de statiegeldmachines, doneerde Jumbo begin april samen met haar leveranciers honderdduizenden extra producten en duizenden boodschappentassen alsmede een speciale attentie voor alle circa 12.000 vrijwilligers van Voedselbanken
Als familiebedrijf dragen wij Voedselbanken Nederland met al haar vrijwilligers een warm hart toe.
Nederland.
‘Als familiebedrijf dragen wij Voedselbanken Nederland met al haar vrijwilligers een warm hart toe. Ze werken hard om elke dag vele huishoudens in hun eerste levensbehoefte te voorzien,’ zegt Colette Cloosterman- van Eerd, Chief Customer Officer (CCO) van Jumbo. ‘De voedselbanken hebben rechtstreeks te kampen met de gevolgen van de coronacrisis. Dat vraagt om extra ondersteuning. Jumbo is al sinds jaar en dag partner van Voedselbanken Nederland, juist nu willen we deze extra hulp bieden. Het doet mij goed dat veel Jumbo
klanten dit ook zo zien en samen een mooi bedrag aan statiegeldopbrengsten bij elkaar hebben gespaard.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Blue Band start 'Skip the Cow'- campagne, AH verwijdert...
- [column] Upfield glijdt hard onderuit met botervariant
- [marketeer 196] Patrick Kuijsters - director Branding...
- FonQ en Naduvi bundelen krachten
- Feministisch bier overtreedt 50 wetten
- CMO Beemster Kaas, Nicole van Gorp: Het is moeilijker om de...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [RMD24] Europese standaarden voor... 18-03-2024
- Albert Heijn brengt paasassortiment... 18-03-2024
- Albert Heijn zoekt klantervaringen... 15-03-2024
- Jumbo stopt met vleesstunts na... 15-03-2024
- NIQ Retail Spend Barometer:... 14-03-2024
- Beter Bed: 'Gooi je telefoon de... 14-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing