Plnktn lanceert visvrije visolie
- Food-en-retail
- 22 aug 2024 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - FoodMaatschappij
- 22 aug 2024 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
Volgens de Amsterdamse startup Plnktn is het een misvatting dat visolie de ultieme bron is van Omega-3. Met hun campagne voor visvrije visolie hopen de jonge ondernemers Thom Siersema en Gijs Dröge hun steentje bij te dragen aan de verduurzaming van dit veelgebruikte supplement.
De opvatting dat visolie de beste bron van Omega-3 zou zijn wordt door Plnktn ter discussie gesteld. Thom Siersema, oprichter van Plnktn: ‘Vissen verkrijgen hun Omega-3 namelijk door algenconsumptie. Het alternatief, algenolie, heeft dezelfde gezondheidsvoordelen zonder de ecologische nadelen van overbevissing. Er worden jaarlijks miljarden kilo's vis gevangen voor Omega-3 en daar moet verandering in komen. Ons doel is mensen enthousiasmeren over de oneindige kracht van algen en met deze campagne willen we algenolie het verdiende podium geven als duurzaam en gezond alternatief. Iedereen zou dagelijks algen moeten consumeren, iets waar we bij Plnktn naar streven. De lancering van onze visvrije visolie-campagne is een stap in het streven om algen een vast onderdeel van het dagelijks dieet te maken, met minimale belasting voor de natuur.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in Amsterdam
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt in op online gedrag
- [marketeer 238] Josje Geluk - founder Luck Bag: 'Marketing...
- [marketeer 237] Patricia Douma - marcombazin Dopper: 'Wij zijn...
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als non-endemic showroomals...
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw platform geeft vrouwelijke...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Fritz-kola start... 01-12-2025
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in... 01-12-2025
- [marketeer 238] Josje Geluk -... 28-11-2025
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als... 27-11-2025
- AAlcoholvrij speciaalbier groeit... 27-11-2025
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw... 25-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




