Plnktn lanceert visvrije visolie
- Food-en-retail
- 22 aug 2024 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - FoodMaatschappij
- 22 aug 2024 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
Volgens de Amsterdamse startup Plnktn is het een misvatting dat visolie de ultieme bron is van Omega-3. Met hun campagne voor visvrije visolie hopen de jonge ondernemers Thom Siersema en Gijs Dröge hun steentje bij te dragen aan de verduurzaming van dit veelgebruikte supplement.
De opvatting dat visolie de beste bron van Omega-3 zou zijn wordt door Plnktn ter discussie gesteld. Thom Siersema, oprichter van Plnktn: ‘Vissen verkrijgen hun Omega-3 namelijk door algenconsumptie. Het alternatief, algenolie, heeft dezelfde gezondheidsvoordelen zonder de ecologische nadelen van overbevissing. Er worden jaarlijks miljarden kilo's vis gevangen voor Omega-3 en daar moet verandering in komen. Ons doel is mensen enthousiasmeren over de oneindige kracht van algen en met deze campagne willen we algenolie het verdiende podium geven als duurzaam en gezond alternatief. Iedereen zou dagelijks algen moeten consumeren, iets waar we bij Plnktn naar streven. De lancering van onze visvrije visolie-campagne is een stap in het streven om algen een vast onderdeel van het dagelijks dieet te maken, met minimale belasting voor de natuur.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Goudwisselkantoor lanceert campagne rond investeren in fysiek...
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen... 31-10-2025
- CBL reageert op verkiezingsuitslag:... 31-10-2025
- Heinz kroont ‘friet’ tot winnaar van... 31-10-2025
- Magnum lanceert Hydro Ice,... 31-10-2025
- MediaMarkt introduceert landelijk... 30-10-2025
- Oatly voorspelt 5 smaaktrends van... 30-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




