Plnktn lanceert visvrije visolie
- Food-en-retail
- 22 aug 2024 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - FoodMaatschappij
- 22 aug 2024 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
Volgens de Amsterdamse startup Plnktn is het een misvatting dat visolie de ultieme bron is van Omega-3. Met hun campagne voor visvrije visolie hopen de jonge ondernemers Thom Siersema en Gijs Dröge hun steentje bij te dragen aan de verduurzaming van dit veelgebruikte supplement.
De opvatting dat visolie de beste bron van Omega-3 zou zijn wordt door Plnktn ter discussie gesteld. Thom Siersema, oprichter van Plnktn: ‘Vissen verkrijgen hun Omega-3 namelijk door algenconsumptie. Het alternatief, algenolie, heeft dezelfde gezondheidsvoordelen zonder de ecologische nadelen van overbevissing. Er worden jaarlijks miljarden kilo's vis gevangen voor Omega-3 en daar moet verandering in komen. Ons doel is mensen enthousiasmeren over de oneindige kracht van algen en met deze campagne willen we algenolie het verdiende podium geven als duurzaam en gezond alternatief. Iedereen zou dagelijks algen moeten consumeren, iets waar we bij Plnktn naar streven. De lancering van onze visvrije visolie-campagne is een stap in het streven om algen een vast onderdeel van het dagelijks dieet te maken, met minimale belasting voor de natuur.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Holie's introduceert de Sugar-Score
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Secret Sales neemt Vroom & Dreesmann... 09-07-2025
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en... 08-07-2025
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers