De L'Europe Amsterdam vormt nieuwe creatieve ontmoetingsplek
- Food-en-retail
- 3 sep 2020 @ 08:22
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CreatieMarketing
- 3 sep 2020 @ 08:22
- Peter van Woensel Kooy
De vernieuwde vleugel van hotel De L'Europe Amsterdam - 't Huys - opent haar deuren voor creatieve ondernemers en merken door ruimtes aan te bieden als atelier, residentie of inspirerende werksuite.
"'t Huys" - dat begin dit jaar opende - biedt zowel hotelgast als Amsterdammer Original Amsterdam Luxury met partners als Mendo, The Wunderkammer en Le Spa van Skins Institute, melden de initiatoren. Het hotel wil 't Huys verder ontwikkelen tot 'creatieve hub', een plan dat in een stroomversnelling raakte in de afgelopen periode. Het concept is bedacht door De L'Europe en creatief bureau D/Dock en wordt creatief ondersteund door ontwerpstudio Nicemakers. Toekomstige bewoners kunnen de ruimtes maken tot een vertaling van hun merk of creatieve expertise. Hiermee wordt 't Huys een levendige ontmoetingsplek waar ondernemers elkaar inspireren en waar kruisbestuivingen ontstaan. Dit voegt waarde toe aan de gastbeleving binnen De L'Europe Amsterdam.
Huidige en toekomstige creatieve ondernemers van het 't Huys
Met de renovatie wilde De L'Europe het hotel 'openen' voor een nieuwe doelgroep. Het vernieuwde interieur nodigt gasten uit het hotel te ontdekken en van de ene sfeervol ingerichte ruimte naar de andere te lopen. In de afgelopen maanden groeide de wens om mensen en partijen nog meer met elkaar te verbinden. Met dit concept biedt De L'Europe Amsterdam - tegen een nominale deelname bijdrage - een inspirerende plek om talent, ondernemerschap en vakmanschap verder te ontwikkelen en te versterken. Door het samenkomen van deze bewoners, hun cliënten en door de culturele activiteiten die zij organiseren, komt 't Huys tot leven.
Artist in Residence
Onderdeel van 't Huys is het 'Artist in Residence'-programma, dat getalenteerde kunstenaars kosteloos aanbiedt om te wonen en te werken in het hotel. De eerste kunstenaar die zijn intrede doet - van begin september tot eind november - is de jonge Franse schilder De Rrusie (1993). De Rrusie maakt naam met zijn grote intuïtieve en poëtische schilderijen geïnspireerd op de lucht. De tentoonstelling van zijn werk opent eind 2020 in De L'Europe. Dax en Joyce Roll van Nicemakers hebben inmiddels hun intrek genomen in 't Huys als 'Designers in Residence'. Later deze maand volgt D/Dock-team als 'Creators in Residence'.
Kunsthistoricus en kunsthandelaar Jan Six over De Rrusie: 'De Rrusie is spontaan en buitengewoon gedreven, zijn werk toont een bijzondere en eigenzinnige autodidactische visuele taal. Ik ben blij verrast met het Artist in Residence programma dat hotel De L'Europe gestart is in 't Huys. Jonge opkomende kunstenaars komen zo in contact met de velen aspecten van de artistieke wereld. Dit concept draagt bij aan deze inspirerende kruisbestuiving.'
Kunstenaar De Rrusie in zijn atelier in 't Huys in hotel De L'Europe Amsterdam
De L'Europe voert momenteel gesprekken met verschillende personen en bedrijven uit het luxe-segment en de creatieve industrie. Het hotel maakt 't Huys zo tot een platform voor het mooiste dat deze werelden te bieden hebben. Het iconische hotel opent hiermee haar deuren voor een nieuwe doelgroep en laat zien dat De L'Europe kunst, cultuur en ambacht in de stad omarmt. De residenties van 't Huys zullen in het weekend beschikbaar gesteld worden als 'Signature Suites' waardoor ook gasten er kunnen verblijven.
(PvWK, foto boven: kunstenaar De Rrusie in zijn atelier in 't Huys in hotel De L'Europe Amsterdam)
Over De L'Europe Amsterdam
'De geschiedenis van het hotel De L'Europe Amsterdam gaat terug tot 1896. Ooit gebouwd op de restanten van de oude stadswal heeft het hotel zich ontwikkeld van exclusief hotel in het centrum van de stad tot een beschermer van Amsterdamse cultuur en stijl. De L'Europe Amsterdam biedt haar gasten 111 kamers en suites. In het souterrain is een luxe spa en een wellness. Ook biedt het hotel haar gasten diverse restaurants en bars. Dit zijn restaurant Bord'Eau waar gevierd Chef Bas van Kranen de leiding heeft over de keuken, brasserie Marie en Freddy's bar, de legendarische bar waar wijlen Freddy Heineken graag kwam om te ontspannen. De conciërges van De L'Europe, de Clefs D'Or, wijzen gasten graag op het fijnste en meest lokale dat Amsterdam te bieden heeft.'
(bron: De L'Europe)
De L'Europe Amsterdam
Nieuwe doelenstraat 2-14
1012 CP Amsterdam
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- hotel
- design
- vernieuwd
- creatief
- De L'Europe
- residence
- Heineken
- marketing
- Amsterdam
- stad
- kunst
- vleugel
- 't Huys
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
- De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Goudwisselkantoor lanceert campagne rond investeren in fysiek...
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Brut172 opnieuw nummer een in Lekker04-11-2025
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
- Bacardi en Coca-Cola lanceren... 03-11-2025
- Rel in Parijs na verwelkoming Shein... 03-11-2025
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen... 31-10-2025
- CBL reageert op verkiezingsuitslag:... 31-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




