Marc Pritchard (Procter) is WFA Global Marketer of the Year 2020

Marc Pritchard (Procter) is WFA Global Marketer of the Year 2020
  • Food-en-retail
  • 8 feb 2021 @ 11:52
  • 12140 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • AwardsFoodMarketing

Marc Pritchard, Chief Brand Officer van Procter & Gamble, is uitgeroepen tot WFA Global Marketer of the Year 2020.

Hij kreeg deze bekroning na een gecombineerde stem van een vakjury en een publieksjury in het algemeen, inclusief WFA-leden, die elk de helft van de eindscore voor hun rekening namen, zo maakt initiator Wfanet.org bekend.

Morele thema's voor merkenbouwers
'Pritchard is al lang een campagnevoerder voor verandering in het marketinglandschap en omvat niet alleen meer digitale transparantie, maar ook gelijkheid in de creatieve en mediatoeleveringsketens en de rol van merken en bedrijven om de uitdagingen waarmee de samenleving wordt geconfronteerd, aan te pakken. In 2020 stonden Marc en de P&G merkbouwers uit zijn bedrijf op om te helpen als "een kracht voor het goede". Ze borgden elke communicatievorm om hiertoe "nuttig" te zijn en creëerden "how to" -inhoud zoals het reinigen van oppervlakken en scheren voor een betere pasvorm van een corona mondmasker. Ze breidden de bestaande rampenbestrijdingsoperaties door P&G uit en schonken tientallen miljoenen aan producten, contanten en persoonlijke beschermingsmiddelen via 200 hulporganisaties over de hele wereld. De creatieven die betrokken zijn bij P&G werden aangemoedigd te helpen bij de ontwikkeling van hulpmiddelen voor handreiniging, om sociale afstand te nemen en bij het dragen van een masker: om dit aan te moedigen', aldus het juryrapport.

MVO-opstelling bekroond
P&G en zijn merken ondersteunden volgens het WFA-rapport daarnaast meer dan een dozijn grote fondsenwervende evenementen die bijna $ 200 miljoen opbrachten om gemeenschappen in nood te helpen. 'Deze eer gaat naar de merkbouwers van P&G over de hele wereld. Het is een voorrecht om hun geweldige werk in 2020 te vertegenwoordigen - actie te kunnen ondernemen om een ​​positieve kracht voor de samenleving te zijn en een kracht voor groei in het bedrijfsleven. Ik voel me nederig om deze prestigieuze erkenning namens hen te aanvaarden', aldus Marc Pritchard, Chief Brand Officer van P&G, in een eerste reactie op de prijs. Veel vakgenoten kennen hem van zijn inspirerende keynotes in het Palais des Festivals jaarlijks te Cannes. Onder zijn leiding hebben de campagnes van P&G de afgelopen jaren een extra creatieve en effectieve twist gemaakt.
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken