Natwerk en Chin Chin Club openen eigen Febo met infinity muur
- Food-en-retail
- 5 feb 2021 @ 11:43
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodActivatieMarketing
- 5 feb 2021 @ 11:43
- Peter van Woensel Kooy
Naast de Muur van Hadrianus en de Chinese muur, is vanaf nu ook de Amsterdamse muur van Febo op de Rozengracht het bezichtigen waard. In de bijzondere nieuwe vestiging waan je je namelijk in een oneindig snack-universum.
Het nieuwe Febo-filiaal met 's lands eerste 'infinity automatiek' is een franchise van reclamebureau Natwerk en de naastgelegen discotheek de Chin Chin Club.
Natwerk wordt franchisenemer van eigen klant
Met het openen van hun eigen Febo-vestiging, gaat een lang gekoesterde wens van Natwerk in vervulling. Als groot fan van het merk benaderde het reclamebureau ooit zelf de snackketen. Dit leidde onder andere tot een nieuwe huisstijl, verpakkingen en interieur. Ook volgde er een reeks succesvolle activaties, campagnes en PR stunts. In 2017 zag het offensief ‘Febo Fashion’ het levenslicht in de vorm van een joint venture tussen Natwerk en Febo. Inmiddels kan je volgens het team spreken over een ontzettend hechte bureau-klantrelatie tussen beiden. Dat de samenwerking nu zelfs uitmondt in een Febo die Natwerk gaat uitbaten, voelt voor de initiatiefnemers dan ook logisch.
Nieuwe Febo-eigenaar Reinier Steures (Natwerk) vertelt stralend: 'Toen we jaren geleden met Natwerk voor Febo aan de slag gingen, was ik al ontzettend trots. Nu zelf een Febp openen met onze vrienden van Chin Chin, voelt als een jongensdroom. Maar het voelt ook als dé manier om Febo als klant van Natwerk nóg beter te kunnen adviseren en nóg vernieuwender werk voor ze te kunnen maken. Want je begrijpt het Febo-gevoel nóg beter, als je zelf achter de frituur staat en je gasten ziet genieten.'
Febo directeur Dennis de Borst, derde generatie in het familiebedrijf: 'Als je reclamebureau je franchisenemer wordt, weet je zeker dat ze hart voor de zaak hebben. Het is als het ware het ultieme ondernemende meedenken. Ik ben ervan overtuigd dat dit tot hele nieuwe creatieve ingevingen gaat zal zorgen.'
Snack Experience
Het filiaal aan de Rozengracht heeft een aantal opvallende karakteristieken meegekregen, die van een bezoek een ware snack eperience maken. Zo ontwierp Natwerk-oprichter Frank de Ruwe (aka Streetart Frankey) een infintiy muur die de automatiek beleving oneindig maakt. En ook van buiten is de nieuwe vestiging niet te missen: zo wappert er aan de gevel een grote eye catcher van een vlag, waarmee deze Febo met recht een flagship store genoemd mag worden.
Ook is er een begin gemaakt met een heuse ‘Walk of Febo’. Dennis de Borst, verrichtte de opening, door een eerste tegel - met zijn eigen naam erop - te leggen. In de nabije toekomst zullen meer Febo-helden vereeuwigd worden op dit stuk trottoir. Van vaste gasten tot recordhouders kroketten eten, als het aan Natwerk en de familie De Borst ligt.
(PvWK)
Febo opperbaas Dennis de Borst krijgt bij de opening een eigen gouden stoeptegel
Impressie van de Febo infinity muur
Op de foto helemaal bovenaan dit bericht: in het raam Dennis de Borst (Febo) Rij boven v.l.n.r. Reinier Steures (Natwerk), Joy Gerritsen (Chin Chin), Oscar Steginga (Chin Chin) en Frank de Ruwe (Natwerk). Rij er onder v.l.n.r. Danny Lee (Chin Chin), Tan Antoniesen, (Chin Chin) en Kaihan Paryan (Chin Chin)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- eigenaar
- derde generatie
- familiebedrijf:
- karakteristieken
- Natwerk
- Dennis de Borst
- Febo
- Reinier Steures
- Rozengracht
- stralend
- Febo
- franchisenemer
- kroket
- snack eperience
- haute friture
- directeur
- reclamebureau
- opvallend
- franchise
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen retailformule Allesz
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
- Magnum lanceert Hydro Ice, glow-in-the-dark
- CBL reageert op verkiezingsuitslag: 'let op de...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste... 07-11-2025
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen... 07-11-2025
- [onderzoek] Jongeren willen wel... 06-11-2025
- Albert Heijn lanceert vernieuwde... 05-11-2025
- Brut172 opnieuw nummer een in Lekker04-11-2025
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




