Eerste beddenbioscoop van Nederland opent deuren in Amsterdam

 Eerste beddenbioscoop van Nederland opent deuren in Amsterdam
  • Food-en-retail
  • 2 jun 2021 @ 08:56
  • 13511 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • BioscoopMarketing

Na meer dan 200 dagen noodgedwongen thuis films kijken vanuit bed, komt er met de heropening van bioscopen en theaters iets bijzonders aan. Want op 7 juni opent de allereerste 'beddenbioscoop' van Nederland.

Locatie: Houthavens van Amsterdam. Filmfans kunnen hier tot 23 juni 2021 hun grootste droom uit laten komen; languit liggend de beste films kijken in een bioscoop met het grootste scherm van Nederland. En eten en drinken krijg je gewoon op jouw luxe boxspring geserveerd. Weer eens iets anders dan je ontbijt op bed of die zak chips op het nachtkastje. 

Pyjama niet verplicht
Het initiatief voor de beddenbioscoop komt van matrassenmerk Matt Sleeps dat eerder al furore maakte met ‘s werelds eerste Hangover Bar. Het spraakmakende merk zegt nu iets bijzonders te willen bieden nadat we tijdens de maandenlange lockdown massaal films hebben gekeken in bed. Daarvoor hebben ze de 4.200m2 van Theater Amsterdam omgebouwd tot een beddenbioscoop. Op de plek waar normaal 1.500 stoelen staan, vind je nu vijftien tweepersoons luxe boxsprings. Elk bed staat op een eigen verhoogd plateau zodat je liggend perfect zicht hebt op het gigantische scherm waar de nieuwste blockbusters worden vertoond. 

Zowel vroege vogels, snoozers, als nachtbrakers komen aan hun trekken, want er zijn voorstellingen verspreid over de dag. Daarnaast zijn er op woensdagmiddag en in het weekend speciale kindervoorstellingen. Vanaf vanmiddag 15:00 uur reserveer je online een bed voor maximaal twee personen. Een bed reserveer je vooraf vanaf 45 euro. Bedden worden na elke voorstelling verschoond en een pyjama is niet verplicht, maar maakt je bezoek aan de beddenbioscoop natuurlijk wel helemaal af.

Van Hangover Bar naar Matt’s Beddenbioscoop
De Beddenbioscoop komt uit de koker van Joep Verbunt, oprichter en eigenaar van Matt Sleeps. Voordat hij vijf jaar geleden besloot de gevestigde orde uit te dagen in de (overprijsde) matrassenmarkt, was de creatieve ondernemer al bekend als de man achter spraakmakende events die de wereld over gingen zoals de supermarkt-disco, het tomatengevecht op de Dam en de anti-hangover bar. 

Joep Verbunt over Matt’s Beddenbioscoop: 'Na meer dan 200 dagen aan huis gekluisterd, vonden wij het tijd voor iets speciaals. Tegelijkertijd hebben we allemaal ervaren dat er eigenlijk geen comfortabelere plek is dan je bed om een film te kijken. En dus komen we met de heropening van de bioscopen met iets heel bijzonders; Nederlands allereerste beddenbioscoop. De nieuwste films kijken vanuit een van onze luxe velvet boxsprings '

Naast de reguliere voorstellingen wordt er een speciale voorstelling georganiseerd voor zorgverleners die een zwaar jaar achter de rug hebben. Via de website kunnen zij zichzelf opgeven voor een gratis bed in de bioscoop. Overigens kunnen attente vrienden of vriendinnen dat natuurlijk ook voor ze doen als verrassing.

Tijdens de totstandkoming en de uiteindelijke voorstellingen van de beddenbioscoop worden alle geldende corona-regels uiteraard gehandhaafd, meldt het merk nog. Meer informatie over de beddenbioscoop en de volledige programmering staat op de website van Matt’s Beddenbioscoop.

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken