Heineken durft te kiezen met 'The night belongs to the vaccinated'

Heineken durft te kiezen met 'The night belongs to the vaccinated'
  • Food-en-retail
  • 13 jul 2021 @ 15:00
  • 18564 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CreatieMarketing

In de nieuwe commercial van Heineken zie je dubbel gevaccineerden, dus een vooralsnog wat oudere doelgroep, in de disco genieten van hun herwonnen vrijheid. Iets dat de brouwerij iedereen gunt.

De film eindigt met de boodschap: ‘The night belongs to the vaccinated. Please join them’. Een standpunt dat niet iedereen onderschrijft. N=5 en Wisbrun Eastwood-strateeg Marc Oosterhout stelt bijvoorbeeld dat je als a-merk 'niet moet polariseren'. Ook op socials als Twitter zijn de reacties gevarieerd. Blijkbaar is het afschuiven van je vaccinatie-verantwoordelijkheid richting kinderen of het risico nemen op verdere lockdowns, overvolle IC's en gesloten scholen iets waar je als merk geen mening over mag hebben. Daar komt bij dat Heineken zelf natuurlijk ook baat heeft bij een heropend nachtleven: win win situatie, zou je ook kunnen denken. Stoer in elk geval en market leader behaviour om ten aanzien van vaccinatie-verantwoordelijkheid niet bibberend en zwijgend in de luwte te blijven staan. Al ligt het nachtleven nu weer even stil. Oordeel zelf.
(PvWK)



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken