Heineken durft te kiezen met 'The night belongs to the vaccinated'
- Food-en-retail
- 13 jul 2021 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CreatieMarketing
- 13 jul 2021 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
In de nieuwe commercial van Heineken zie je dubbel gevaccineerden, dus een vooralsnog wat oudere doelgroep, in de disco genieten van hun herwonnen vrijheid. Iets dat de brouwerij iedereen gunt.
De film eindigt met de boodschap: ‘The night belongs to the vaccinated. Please join them’. Een standpunt dat niet iedereen onderschrijft. N=5 en Wisbrun Eastwood-strateeg Marc Oosterhout stelt bijvoorbeeld dat je als a-merk 'niet moet polariseren'. Ook op socials als Twitter zijn de reacties gevarieerd. Blijkbaar is het afschuiven van je vaccinatie-verantwoordelijkheid richting kinderen of het risico nemen op verdere lockdowns, overvolle IC's en gesloten scholen iets waar je als merk geen mening over mag hebben. Daar komt bij dat Heineken zelf natuurlijk ook baat heeft bij een heropend nachtleven: win win situatie, zou je ook kunnen denken. Stoer in elk geval en market leader behaviour om ten aanzien van vaccinatie-verantwoordelijkheid niet bibberend en zwijgend in de luwte te blijven staan. Al ligt het nachtleven nu weer even stil. Oordeel zelf.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
- De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Goudwisselkantoor lanceert campagne rond investeren in fysiek...
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Brut172 opnieuw nummer een in Lekker04-11-2025
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
- Bacardi en Coca-Cola lanceren... 03-11-2025
- Rel in Parijs na verwelkoming Shein... 03-11-2025
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen... 31-10-2025
- CBL reageert op verkiezingsuitslag:... 31-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




