Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year' verkiezingen 2021-2022 bekend
- Food-en-retail
- 24 sep 2021 @ 11:50
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - OnderzoekMarketingAwards
- 24 sep 2021 @ 11:50
- Peter van Woensel Kooy
De categoriebekroningen van de publieksprijzen ‘ABN Amro Beste Winkelketen van Nederland’ 2021-2022 en ‘ABN Amro Webshop Award the Netherlands’ 2021-2022 zijn bekend. 185.000 consumenten reageerden en dit zijn de winnaars.
Deze consumenten hebben laten weten wat zij van zeker 500 retailers in Nederland vinden. Alle winnaars hebben tijdens een feestelijke bijeenkomst op het hoofdkantoor van hoofdsponsor ABN Amro in Amsterdam hun award in ontvangst mogen nemen. Naast de categorieprijzen is de ‘ABN Amro Newcomer Retail Award’ 2021-2022 uitgereikt.
Het was een feest om weer zo veel retailers bij elkaar te hebben na de vrijwel volledige online uitreiking van vorig jaar. Onder de winnaars is ook een aantal nieuwe partijen ten opzichte van voorgaande editie: onder andere Hubo, Bonprix, Kamera Express, Bever, Mooi Parfumerie, Parfumerie.nl, Swiss Sense, Run2Day, Plus, Phone House en Casa.
De 27 categoriewinnaars van de ‘Beste Winkelketen van Nederland’ 2021-2022
Audiciens - Specsavers
Baby & Kindermode - Zeeman
Bouwmarkten - Hubo
Cadeau - Primera
Damesmode - C&A
Dierenspeciaalzaken - Welkoop
Elektronica - Kamera Express
Eten & Drinken - Mitra drankenspeciaalzaken
Fietsen - Profile 'de Fietsspecialist'
Herenmode - Van Dal Mannenmode
Kantoorartikelen - Primera
Leeswaren - Primera
Mode accessoires - Lucardi
Ondermode - Hunkemöller
Optiek - Eye Wish Opticiens
Outdoor - Bever
Parfumerie - Mooi Parfumerie
Persoonlijke verzorging - Etos
Schoenen - Schuurman Schoenen
Slapen - Swiss Sense
Speelgoed & Games - Game Mania
Sport - Run2Day
Supermarkten - Dirk
Telecom - Phone House
Tuin - Welkoop
Warenhuis - Action
Wonen - Casa
De 23 categoriewinnaars van de ‘Webshop Awards the Netherlands’ 2021-2022 zijn:
Audiciens - Hans Anders
Bouwmarkten - Hornbach
Cadeau - Albelli
Damesmode - Bonprix
Dierenspeciaalzaken - Zooplus
Elektronica - 123inkt.nl
Eten & Drinken - Koffievoordeel
Fietsen - FuturumShop
Kantoorartikelen - 123inkt.nl
Leeswaren - Bol.com
Optiek - Pearle Opticiens
Outdoor - Bever
Parfumerie - Parfumerie.nl
Persoonlijke verzorging - Boozyshop
Schoenen - Schuurman Schoenen
Slapen - Beter Bed
Speelgoed & Games - Game Mania
Sport - Decathlon
Supermarkten - Plus
Telecom - Simpel
Tuin - Welkoop
Warenhuis - Xenos
Wonen - FonQ
De beste nieuwkomer op de Nederlandse markt
'De Lokalist' is door de jury én het publiek bekroond met de ‘ABN Amro Newcomer Retail Award’ 2021-2022. Hiermee liet deze winnende nieuwkomer de andere genomineerden Algorithmic Perfumery en Food for Skin achter zich. Winkelconcepten die minder dan drie jaar actief zijn op de Nederlandse markt kwamen in aanmerking voor deze prijs. 12 nieuwkomers zijn beoordeeld op onder andere vernieuwing, schaalbaarheid en originaliteit. Op basis hiervan zijn drie nieuwkomers genomineerd door zes juryleden: Henk Hofstede (Sector Banker Retail Commercial Clients, ABN Amro), Linda Keijzer (ceo, Xenos), Debbie Klein (ceo, Leen Bakker), Ben van Duijn (Winnaar vorig jaar en oprichter Holy Moly Pizza), Donovan van Heuven (Hoofdredacteur, MT/Sprout), Harry Bijl (Inspirator & Innovator INretail) en Francella ter Haar (Business Consultant Retail, Q&A). De genomineerden hebben zich door middel van een videopitch gepresenteerd tijdens de categorie uitreiking van ‘Retailer of the Year the Netherlands’. De pitch van De Lokalist was vervolgens doorslaggevend voor de uitslag.
‘ABN AMRO Retailer of the Year’ overall uitreiking
De winnaars van de categorieprijzen zijn genomineerd om overall winnaar te worden van de titel ‘Beste Winkelketen van Nederland’ 2021-2022 award, de ‘Webshop Award the Netherlands’ 20211-2022 en ‘Retailer of the Year the Netherlands’ 2021-2022 award. Op donderdag 28 oktober 2021 worden de winnaars tijdens een diner bekendgemaakt. Ook worden dan de vakprijzen ‘ Beste Retail Executive of the Year’ 2021-2022 en ‘Beste Retail Managementteam of the Year’ 2021-2022 uitgereikt én ligt er een award klaar voor de winnaar van de ‘Sustainable Retailer of the Year’ 2021-2022. De drie genomineerden voor deze laatste titel zijn Auping, Ekoplaza en Tony’s Chocolonely.
Q&A is initiatiefnemer van de jaarlijkse verkiezing ‘Retailer of the Year’. Dit jaar is de negentiende editie. ABN Amro is als hoofdsponsor aan de verkiezingen verbonden.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Plus
- Run2Day
- ABN Amro Retailer of the Year
- De Lokalist
- Casa
- Kamera Express
- Bonprix
- Henk Hofstede
- verkiezingen
- Q&A
- Bever
- 2021-2022
- Hubo
- ABN Amro
- Categoriewinnaars
- Phone House
- Swiss Sense
- Parfumerie.nl
- Mooi Parfumerie
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 221] Lennart van Bolderick (Boldwool): 'De...
- EasyToys en Kesbeke lanceren augurkvormige vibrator
- Dr. Oetker lanceert exclusief 'niet-bestaand' evenement Club...
- Just Eat Takeaway gaat farmaceutische producten thuisbezorgen
- Ekoplaza uitgeroepen tot meest duurzame merk van Nederland
- Kruidvat stoot bol van troon als sterkste retailmerk
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Fatbike versus Pieper Bike:... 21-03-2025
- Doritos lanceert mixed reality... 21-03-2025
- Unilever verkoopt The Vegetarian... 20-03-2025
- Marit van Egmond vertrekt bij Albert... 20-03-2025
- EasyToys en Kesbeke lanceren... 20-03-2025
- Kesbeke winnaar FavorFlav Food Top... 20-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center