VanMoof haalt nieuw investeringskapitaal op
- Food-en-retail
- 1 sep 2021 @ 09:38
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 1 sep 2021 @ 09:38
- Sjaak Hoogkamer
VanMoof heeft 128 miljoen dollar aan nieuwe investeringen opgehaald tijdens een zogenoemde Serie C-financieringsronde. De e-bikefabrikant gaat het geld onder meer gebruiken voor consumer-first technologie.
Het bedrijf zal de fondsen gebruiken om zijn productiecapaciteit te verhogen, de ontwikkeling van nieuwe technologie voort te zetten, de specificaties en betrouwbaarheid van de fietsen te verbeteren en bestaande barrières om te fietsen weg te nemen.
VanMoof heeft het afgelopen jaar zijn retail voetprint uitgebreid van 8 naar 50 locaties wereldwijd, waarmee de sales verdrievoudigde in 2020. De sterk toegenomen vraag toont aan dat de VS de snelst groeiende markt is voor VanMoof, met de post-pandemische e-bikegolf die momenteel nog geen tekenen van stagnatie vertoont. De totale waarde van de e-bike markt wereldwijd wordt geschat op ongeveer 48 miljard dollar in 2028: dat is twee keer zo hoog als de waarde die vóór COVID-19 was voorspeld.
Taco Carlier (zie foto boven), medeoprichter van VanMoof: ‘We zijn elk onderdeel van de fiets opnieuw aan het uitvinden, herontwerpen en re-engineeren. Dit is nog nooit eerder gedaan en zal de manier waarop een fiets gemaakt, verkocht en onderhouden wordt voor altijd veranderen. Het zal ons helpen om in de komende vijf jaar 10 miljoen mensen op onze fietsen te krijgen. De investeerders delen onze visie op een slimmere en schonere mobiliteitstoekomst.’
Veel steden hebben volgens Carlier tijdens de lockdown grote investeringen gedaan in een autovrije toekomst met vernieuwde straatbeelden en meer fietsinfrastructuur. ‘De plannen om meer stedelijke forenzen op de fiets te krijgen, zijn door COVID-19 in een stroomversnelling terecht gekomen. Er is daardoor aanzienlijk geïnvesteerd om de straten aantrekkelijker te maken voor fietsers.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
- Louise Picquet van Kellanova:... 11-07-2025
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers