VanMoof haalt nieuw investeringskapitaal op

VanMoof haalt nieuw investeringskapitaal op
  • Food-en-retail
  • 1 sep 2021 @ 09:38
  • 13894 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

VanMoof heeft 128 miljoen dollar aan nieuwe investeringen opgehaald tijdens een zogenoemde Serie C-financieringsronde. De e-bikefabrikant gaat het geld onder meer gebruiken voor consumer-first technologie.

Het bedrijf zal de fondsen gebruiken om zijn productiecapaciteit te verhogen, de ontwikkeling van nieuwe technologie voort te zetten, de specificaties en betrouwbaarheid van de fietsen te verbeteren en bestaande barrières om te fietsen weg te nemen.

VanMoof heeft het afgelopen jaar zijn retail voetprint uitgebreid van 8 naar 50 locaties wereldwijd, waarmee de sales verdrievoudigde in 2020. De sterk toegenomen vraag toont aan dat de VS de snelst groeiende markt is voor VanMoof, met de post-pandemische e-bikegolf die momenteel nog geen tekenen van stagnatie vertoont. De totale waarde van de e-bike markt wereldwijd wordt geschat op ongeveer 48 miljard dollar in 2028: dat is twee keer zo hoog als de waarde die vóór COVID-19 was voorspeld.

Taco Carlier (zie foto boven), medeoprichter van VanMoof: ‘We zijn elk onderdeel van de fiets opnieuw aan het uitvinden, herontwerpen en re-engineeren. Dit is nog nooit eerder gedaan en zal de manier waarop een fiets gemaakt, verkocht en onderhouden wordt voor altijd veranderen. Het zal ons helpen om in de komende vijf jaar 10 miljoen mensen op onze fietsen te krijgen. De investeerders delen onze visie op een slimmere en schonere mobiliteitstoekomst.’

Veel steden hebben volgens Carlier tijdens de lockdown grote investeringen gedaan in een autovrije toekomst met vernieuwde straatbeelden en meer fietsinfrastructuur. ‘De plannen om meer stedelijke forenzen op de fiets te krijgen, zijn door COVID-19 in een stroomversnelling terecht gekomen. Er is daardoor aanzienlijk geïnvesteerd om de straten aantrekkelijker te maken voor fietsers.’

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken