'Hema viert al 95 jaar elke dag feest dankzij fans'

 'Hema viert al 95 jaar elke dag feest dankzij fans'
  • Food-en-retail
  • 18 okt 2021 @ 11:20
  • 27551 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • ConceptenEvenementWinkelen

Hema bestaat 4 november 2021 al weer 95 jaar en wil dit met haar fans vieren. Daarom start vandaag een feestelijke campagne waarin deze fans en hun favoriete product de hoofdrol vervullen. Speciaal voor hen is een unieke eenmalige rookworst- en confetticollectie ontworpen.

Op zaterdag 23 oktober 2021 kan iedereen komen proeven van de winnende taart van de Hema-taartbakwedstrijd, de pretzelbrowniekarameltaart. Nog meer feestplezier is er voor meer Hema-klantenpashouders met kortingen en gratis producten waaronder een limited edition van rookworstlepel en tompoucevorkje. Alle informatie over Hema 95 jaar is te vinden op www.hema.nl/hema95.

Brochure vol Hema fans 
De Hema is voor iedereen en eigenlijk ook een beetje van iedereen, stelt de retailketen die sinds kort onderdeel is van de Koninklijke Jumbo Goep. 'Daar is Hema best trots op en deze fans zijn ook de reden dat Hema al 95 jaar bestaat. Daarom hebben tien enthousiaste fans de hoofdrol in de feestbrochure. De fans zijn via een oproep op social media geselecteerd, zijn van allerlei leeftijden en komen uit het hele land. Zij vertellen hun persoonlijke verhaal over hun favoriete product of hun liefde voor Hema. Zo gaat Pippa van zes elk jaar op de foto met een cijferballon van Hema. Wouter van 95 jaar ging vroeger naar de Hema in de Kalverstraat voor ijsjes op een stokje, wat toen heel bijzonder was en Alex van 36 jaar gaat elke zaterdag met zijn ouders ontbijten bij Hema Oosterhout.'

Campagne
De brochure ziet er feestelijk uit en ook in de winkels kunnen klanten er niet omheen dat Hema jarig is. Zaterdag 23 oktober kan in 70 filialen* geproefd worden van de winnende taart van de Hema-taartbakwedstrijd. Tevens worden er festiviteiten door het lokale personeel georganiseerd, zo wordt er in elke winkel een feestje van gemaakt. Alle informatie over deze feestperiode is te lezen op www.hema.nl/hema95. Op de Hema social kanalen worden o.a. foto’s van vroeger gedeeld en een Hema-kennisquiz gehouden met give-aways. Op Instagram komt een filter waarbij je er eindelijk achter kunt komen welk typisch Hema product jij bent. Via influencers wordt de limited edition aangejaagd door o.a. het worstenpak te samplen. In 100% NL en DJ Barry Paf heeft Hema een mediapartner gevonden om er nog meer feest van te maken. Via hun socials en radioprogramma wordt een grote winactie aangejaagd. 

Pretzelbrowniekarameltaart
De winnende taart van de derde Hema-taartbakwedstrijd is de pretzelbrowniekarameltaart vanAnne-Michele geworden. Een smeuïge browniebodem met een zachte, frisse mousse van karamel en daarbovenop chocolade, nóg meer karamel, pretzels en stukjes walnoot. Een echte verjaardagstaart. Vanaf vandaag in alle Hema-filialen met een gebakafdeling verkrijgbaar en te bestellen via hema.nl. Op zaterdag 23 oktober kan, in 70 Hema-filialen* met een banketafdeling, iedereen komen proeven van deze nieuwe taart.

Limited edition
Speciaal voor de 95e verjaardag is een unieke eenmalige rookworst- en confettifeestcollectie ontworpen, meldt de jubilaris nog. 'Van romper tot sweatshirt, van sok tot theedoek, van fotokoektrommel tot bierglas, er is aan iedereen gedacht met een vrolijk product. Het is een limited feestcollectie, dus op=op. Vanaf vandaag verkrijgbaar via hema.nl en in diverse filialen**.'

Meer Hema klantenpashouders
Voor meer Hema klantenpashouders is er nog meer feestplezier door speciale kortingen en gratis producten. Eyecatcher is een set van rookworstlepel en tompouce vorkje bij inlevering van 95 punten. Ook maken klantenpashouders via een winactie kans op de limited edition sweater. Daarnaast kunnen kortingen verkregen worden op feestelijke of iconische Hema producten. Het is voor heel veel kinderen niet vanzelfsprekend om een verjaardagsfeestje te geven. Om die kinderen daar wat extra steun in te bieden, is er ook de mogelijkheid om punten te doneren aan Stichting Uitgestelde Kinderfeestjes. Hema zet deze gedoneerde punten om in taart. 

(PvWK)

 

* Dit zijn de 70 filialen waar op zaterdag 23 oktober, vanaf opening tot op=op, taart geproefd kan worden:

Amsterdam- Osdorp

Amsterdam-Ferdinand Bolstraat

Amsterdam-Gelderlandplein

Amsterdam-Kinkerstraat

Amsterdam-Nieuwendijk

Amsterdam-Noord

Alkmaar

Almere-Buiten

Almere-Stad

Alphen a/d Rijn

Amersfoort-Centrum

Amersfoort-Noord

Amstelveen

Amsterdam Oostpoort

Apeldoorn

Arnhem-Centrum

Arnhem-Kronenburg

Assen

Breda-Centrum

Bussum

Delft

Den Bosch

Den Haag-Centrum

Deventer

Doetinchem

Dordrecht-Centrum

Drachten

Eindhoven-Centrum

Eindhoven-Woensel

Emmen

Enschede

Gouda

Groningen-Centrum

Groningen-Paddepoel

Haarlem-Centrum

Heerhugowaard

Hellevoetsluis

Hengelo

Hilversum

Hoofddorp

Hoogeveen

Hoogezand

Hoorn

Huizen

Krimpen a/d IJssel

Leeuwarden

Leiden

Leidschendam

Maastricht-Centrum

Meppel

Middelburg

Nieuwegein

Nijmegen-Centrum

Purmerend

Rotterdam-Centrum

Rotterdam-Oosterhof

Rotterdam-Zuidplein

Rijswijk

Roermond

Roosendaal

Rosmalen

Sneek

Spijkenisse

Tilburg

Uden

Utrecht-Centrum

Utrecht-Overvecht

Veenendaal

Veldhoven

Waddinxveen

Woerden

Zaandam

Zeist

Zoetermeer

Zwolle

 

** De limited edition collectie is niet in alle filialen in zijn totaliteit verkrijgbaar.

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken