Redefine Meat gaat in Nederland plantaardige biefstukken 3D-printen
- Food-en-retail
- 8 dec 2021 @ 08:31
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodKlanten
- 8 dec 2021 @ 08:31
- Peter van Woensel Kooy
In theorie kan foodmerk Redifine Meat alle onderdelen van de koe printen. De biefstuk is het lastigst om plantaardig na te maken, bevestigen DVS en Nestlé en juist dat lukt RM ook in 3D.
Eerder boekte Vivera een grote hit in Engeland met in Nederland uitgevonden plantaardige biefstuk. Gedacht werd lang dat de Vegetarische Slager (DVS) zou debuteren met 's werelds eerste lekkere biefstuk uit planten. De opwinding was groot in de Engelse media: 'Nearly 40,000 vegan steaks have been sold by supermarket giant Tesco, following the product's launch in store last week. The retailer is the first supermarket chain in the world to sell the plant-based steak by Dutch brand Vivera', schreef PB News. Lees hier het bericht terug op MarketingTribune. DVS is al jaren bezig een 'vega biefstukfabriek' in Brabant op productie te krijgen, voorlopig lopen daar nog andere vega-varianten van de band.
Plantaadige variant biefstuk zeer lastig
Ook Nestlé onder het merk Garden Gourmet werkt hieraan, maar meldde recent nog dat het ontwikkelen van de juiste bite, baksensatie en structuur van plantaardige biefstuk een enorme uitdaging vormen. Maar als het lukt tegen redelijk betaalbare prijs, heb je goud in handen. Redefine Meat introduceerde onlangs veel belangstelling een plantaardige 3D-geprinte biefstuk bij toprestaurants in London, Amsterdam, Berlijn en Tel Aviv. Het bedrijf maakte tegelijkertijd bekend dat het start met de bouw van een fabriek in Nederland, meldt VMT. Edwin Bark, directeur EMEA kijkt terug op een geslaagde introductie. Lees hier verder.
(PvWK, bronnen: MT, VMT, DVS, Nestlé en RM, beeld: Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in Amsterdam
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Fritz-kola start bewustwordingscampagne tegen overconsumptie
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go... 04-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




