Redefine Meat gaat in Nederland plantaardige biefstukken 3D-printen
- Food-en-retail
- 8 dec 2021 @ 08:31
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodKlanten
- 8 dec 2021 @ 08:31
- Peter van Woensel Kooy
In theorie kan foodmerk Redifine Meat alle onderdelen van de koe printen. De biefstuk is het lastigst om plantaardig na te maken, bevestigen DVS en Nestlé en juist dat lukt RM ook in 3D.
Eerder boekte Vivera een grote hit in Engeland met in Nederland uitgevonden plantaardige biefstuk. Gedacht werd lang dat de Vegetarische Slager (DVS) zou debuteren met 's werelds eerste lekkere biefstuk uit planten. De opwinding was groot in de Engelse media: 'Nearly 40,000 vegan steaks have been sold by supermarket giant Tesco, following the product's launch in store last week. The retailer is the first supermarket chain in the world to sell the plant-based steak by Dutch brand Vivera', schreef PB News. Lees hier het bericht terug op MarketingTribune. DVS is al jaren bezig een 'vega biefstukfabriek' in Brabant op productie te krijgen, voorlopig lopen daar nog andere vega-varianten van de band.
Plantaadige variant biefstuk zeer lastig
Ook Nestlé onder het merk Garden Gourmet werkt hieraan, maar meldde recent nog dat het ontwikkelen van de juiste bite, baksensatie en structuur van plantaardige biefstuk een enorme uitdaging vormen. Maar als het lukt tegen redelijk betaalbare prijs, heb je goud in handen. Redefine Meat introduceerde onlangs veel belangstelling een plantaardige 3D-geprinte biefstuk bij toprestaurants in London, Amsterdam, Berlijn en Tel Aviv. Het bedrijf maakte tegelijkertijd bekend dat het start met de bouw van een fabriek in Nederland, meldt VMT. Edwin Bark, directeur EMEA kijkt terug op een geslaagde introductie. Lees hier verder.
(PvWK, bronnen: MT, VMT, DVS, Nestlé en RM, beeld: Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing