Redefine Meat gaat in Nederland plantaardige biefstukken 3D-printen
- Food-en-retail
- 8 dec 2021 @ 08:31
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodKlanten
- 8 dec 2021 @ 08:31
- Peter van Woensel Kooy
In theorie kan foodmerk Redifine Meat alle onderdelen van de koe printen. De biefstuk is het lastigst om plantaardig na te maken, bevestigen DVS en Nestlé en juist dat lukt RM ook in 3D.
Eerder boekte Vivera een grote hit in Engeland met in Nederland uitgevonden plantaardige biefstuk. Gedacht werd lang dat de Vegetarische Slager (DVS) zou debuteren met 's werelds eerste lekkere biefstuk uit planten. De opwinding was groot in de Engelse media: 'Nearly 40,000 vegan steaks have been sold by supermarket giant Tesco, following the product's launch in store last week. The retailer is the first supermarket chain in the world to sell the plant-based steak by Dutch brand Vivera', schreef PB News. Lees hier het bericht terug op MarketingTribune. DVS is al jaren bezig een 'vega biefstukfabriek' in Brabant op productie te krijgen, voorlopig lopen daar nog andere vega-varianten van de band.
Plantaadige variant biefstuk zeer lastig
Ook Nestlé onder het merk Garden Gourmet werkt hieraan, maar meldde recent nog dat het ontwikkelen van de juiste bite, baksensatie en structuur van plantaardige biefstuk een enorme uitdaging vormen. Maar als het lukt tegen redelijk betaalbare prijs, heb je goud in handen. Redefine Meat introduceerde onlangs veel belangstelling een plantaardige 3D-geprinte biefstuk bij toprestaurants in London, Amsterdam, Berlijn en Tel Aviv. Het bedrijf maakte tegelijkertijd bekend dat het start met de bouw van een fabriek in Nederland, meldt VMT. Edwin Bark, directeur EMEA kijkt terug op een geslaagde introductie. Lees hier verder.
(PvWK, bronnen: MT, VMT, DVS, Nestlé en RM, beeld: Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Holie's introduceert de Sugar-Score
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Secret Sales neemt Vroom & Dreesmann... 09-07-2025
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en... 08-07-2025
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers