Kookfabriek powered by Atag gaat 'koken voor een beter klimaat'
- Food-en-retail
- 27 jan 2022 @ 08:14
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodEvenement
- 27 jan 2022 @ 08:14
- Peter van Woensel Kooy
Nederland is nog maar net van het slot, maar bij De Kookfabriek gaan alle kookworkshops al van tafel en is er samen met Dutch Cuisine een nieuw duurzamer aanbod ontwikkeld, meldt men.
Dutch Cuisine wil duurzaam, lekker en gezond eten gemakkelijker en aantrekkelijker maken en hier draagt De Kookfabriek graag aan bij, volgens de initiatiefnemers.
'Alle workshops over bo(o)rd!'
'Bij onze nieuwe kookworkshops bieden we in de basis vegetarische menu’s aan, wij willen namelijk laten zien hoe lekker en veelzijdig vegetarisch eten kan zijn. Hiermee hopen wij onze carbon footprint ofwel CO2 uitstoot te verkleinen. Dat is beter voor ons en onze planeet! Natuurlijk is de liefhebber van vlees en vis ook nog steeds welkom, vandaar dat wij hebben gekozen voor het 80/20 principe. Groenten spelen de hoofdrol in een gerecht (80%) en een duurzaam stuk vlees of vis kan het gerecht uitbreiden (20%). Zo zijn onze gerechten minder belastend voor het milieu en kan iedereen zonder zorgen genieten van een heerlijke en gezonde maaltijd', aldus de Kookfabriek waar het instrumentarium uit Atag merkfornuizen bestaat. De Amsterdamse vestiging biedt achttien kookeilanden en kan afgehuurd worden als event-locatie, voor presentaties en als bedrijfsuitje voor teambuilding. Ook in Den Haag, Rotterdam, Eindhoven, Utrecht en Groningen zijn er ruime locaties.
(PvWK)
Over Dutch Cuisine
'Dutch Cuisine is een stichting die de Nederlandse eetcultuur op de kaart wil zetten, de aangesloten restaurants koken volgens de vijf principes van SVH Meesterkok Albert Kooy. Dat wil zegen dat zij lokaal inkopen, rekening houden met wat er in ieder seizoen te koop is, minder dierlijke producten gebruiken en producten volledig gebruiken om minder afval te produceren. Op deze manier eten en leven we gezonder, laten we de aarde beter achter, krijgt de producent een eerlijke prijs en verspillen we minder eten.'
(bron: Dutch Cuisine)
Over De Kookfabriek
'De Kookfabriek is hét adres voor kookworkshops met vrienden, familie en collega’s. Naast workshops kun je ook bij ons terecht voor vergaderingen, presentaties, culinaire beurzen en eigen programma’s. Met zes vestigingen zijn wij de grootste kookstudio van het land en kun je altijd bij ons terecht voor het organiseren van een culinair evenement. Voor meer informatie over de nieuwe kookworkshops kun je terecht op www.kookfabriek.nl.'
(bron: Kookfabriek)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- nieuw
- food
- van het slot
- duurzamer
- aanbod
- De Kookfabriek
- tafel
- merk
- Dutch Cuisine
- kookworkshops
- experience
- Atag
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve Naturals: 'Mijn meest...
- Hema zet in op innovatie en duurzaamheid; begint programmatic...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- 42 organisaties lanceren GroenGezond19-11-2025
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




