PowerrrActie zamelt geld in voor Jeugdfonds Sport & Cultuur

PowerrrActie zamelt geld in voor Jeugdfonds Sport & Cultuur
  • Food-en-retail
  • 19 mei 2022 @ 10:35
  • 24708 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Op woensdagmiddag 1 juni 2022 vindt de PowerrrActie plaats: kinderen zamelen geld in voor Jeugdfonds Sport & Cultuur door hun talenten te laten zien. De actie markeert de start van een langdurige ondersteuning van dit goede doel door Danoontje.

Naast een startdonatie neemt het merk in juni een bijzonder en impactvol initiatief: het heeft toegezegd 10% van de omzet in die maand aan het Jeugdfonds te geven. Doel van Danoontje is elk jaar voor vele honderden kinderen hun sport- en muziekles te kunnen betalen.

1 juni 2022 is de Internationale Dag van het Kind. 'Op deze woensdagmiddag wordt met de PowerrrActie extra aandacht gevraagd voor de situatie waar in Nederland gemiddeld 2 à 3 kinderen in elke klas mee te maken hebben: dat er geen geld is om te sporten of muziek te maken. Terwijl dat zo belangrijk is voor hun fysieke, mentale en sociale ontwikkeling.

De PowerrrActie wordt een actie dóór kinderen, vóór kinderen. Iedereen kan meedoen. Simpelweg door hun talent te laten zien en op te treden voor buren en familie. Het geld dat daarmee wordt opgehaald, gaat 100% naar het Jeugdfonds.'

Een paar voorbeelden van PowerrrActies volgens Danoontje:

* Kan jij goed een bal hooghouden? Vraag of je familie of je buren willen doneren voor elke bal die je omhoog krijgt.

* Kunnen jullie met de klas een nummer heel goed zingen?

Organiseer samen een optreden op het schoolplein voor het goede doel!

* Speel je een instrument? Geef een mini-concert in je eigen achtertuin of ga bij de buren langs.

* Misschien kan je wel goed turnen en wil je met je turnvrienden een demonstratie geven in het park?

Kinderen mogen volgens Danoontje alles verzinnen om geld op te halen voor het goede doel. 'De eerste 200 kinderen die meedoen krijgen een limited edition PowerrrActie pet. Op de pet staat ook een QR-code, zodat fans meteen een donatie kunnen doen aan Jeugdfonds Sport & Cultuur.'

Bekende sporters en muzikanten
Monique Maks van Jeugdfonds Sport & Cultuur verheugt zich op de actie: 'Het is keihard nodig dat alle kinderen die dat willen, kunnen sporten, dansen of een muziekinstrument kunnen spelen. Onze ambassadeurs weten als geen ander hoe belangrijk dit is. Daarom zijn we super blij dat ook zij aandacht vragen voor de PowerrrActie.'

Een van de ambassadeurs van het Jeugdfonds is turnkampioen Sanne Wevers: 'Sport opent deuren voor de toekomst van een kind. Ik zou gewoon niet weten hoe het is zonder sport te leven. Daarom hoop ik dat alle kinderen meedoen aan de PowerrrActie.'

Oranje hockeykampioen Ginella Zerbo: 'Het leven is zoveel leuker als je sport! Als je bij een vereniging gaat sporten, bouw je een nieuwe vriendenkring op. Hoe meer vrienden, hoe leuker.'

Musicalster Brigitte Heitzer: 'Muziek is mijn leven, mijn uitlaatklep. Als je niet lekker in je vel zit, kan muziek helpen. Als kinderen muziek maken of dansen helpt dat enorm bij hun ontwikkeling'

Nasser el Jackson is professioneel straatvoetballer en wereldkampioen groundmoves: 'Ik wil een voorbeeld zijn voor de jeugd. Ik wil ze meegeven wat ik zelf geleerd heb. Het gaat niet om het doen van kunstjes met de bal. Het is zoveel meer. En al helemaal als je er geld mee kan ophalen voor het goede doel.'
(PvWK)


Impressie van de campagne

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken